9 Reacties
5 jaar geleden
Wanneer trillen de beentjes? Onze zoon heeft erg trillende benen (en armen) tijdens het slapen, vooral als hij nog niet zo lang slaapt. Dit zou normaal zijn en vooral in de eerste periode voorkomen (hij is nu een maand oud).. bij twijfel gewoon even de verloskundige om advies vragen! Hebben wij ook gedaan en een filmpje doorgestuurd.
5 jaar geleden
Heej,
Kunnen het geen groeistuipjes zijn? 馃槆
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/83812-groeistuipjes-bij-babys.html
Onze baby doet het niet dus ik kan je niets vertellen over mijn eigen ervaring. 鈽猴笍
5 jaar geleden
Reactie op julieschulkens
Wanneer trillen de beentjes? Onze zoon heeft erg trillende benen (en armen) ...
Hij doet het vaak in combinatie als hij zich boos aan het maken is, maar het gebeurd ook wel is als hij rustig om zich heen kijkt. Ik zat eerst te denken aan plassen, ook wel is gehoord dat kindjes trillen als ze aan het plassen zijn of zo iets. Waarschijnlijk ben ik mezelf gewoon gek aan het maken.
5 jaar geleden
Reactie op Sangeetha
Heej,
Kunnen het geen groeistuipjes zijn? 馃槆
https://mens-en-gezondheid. ...
Zou misschien ook nog kunnen, hij lacht wel is met daarna een pruillip zoals ze hier beschrijven. Maar de trillingen beperken zich in zijn benen, daar kon ik zo 123 hier niks over terug lezen.
5 jaar geleden
Zou misschien ook nog kunnen, hij lacht wel is met daarna een pruillip zoal ...
Wat zijn stuiptrekkingen?
Om te weten wat groeistuipjes zijn, is het handig om eerst te weten wat stuiptrekkingen zijn. Stuiptrekkingen zijn onwillekeurige samentrekkingen van de spieren. De meest bekende stuiptrekking is de slaapstuit, die optreedt tijdens het waken en slapen in. Armen of benen kunnen plots hevig bewegen, zonder dat men de spieren zelf heeft aangestuurd.
5 jaar geleden
Reactie op Sangeetha
Wat zijn stuiptrekkingen?
Om te weten wat groeistuipjes zijn, is het handig ...
Sorry te snel overheen gelezen, maar dit doet hij niet in combinatie met slapen of waken, hij is eigenlijk altijd wel goed wakker als het gebeurd.
5 jaar geleden
Dit doet onze zoon ook. De verpleegkundige in het zh zeiden dat het normaal is. Ze missen soms de grenzen van de baarmoeder nog. En zeker als ze verdrietig zijn komt het veel voor. Ze gaf ons het advies om zijn bewegingen dan wat meer te begrenzen.
5 jaar geleden
Onze zoon heeft dat ook, nu blijkt het zo te zijn dat hij grote spierspanning heeft in zijn rug en buik. Door overstrekken wordt het erger. De kinderfysio gaf aan (bij ons dan) dat het door de grote spierspanning komt. Nu wekelijks kinderfysio en osteopaat om het voor hem aangenamer te maken 馃槉