10 Reacties

9 maanden geleden

Wij hebben maar een klein stadstuintje, vlakbij is er wel nog een pleintje met ruimte om te fietsen en schommelen. In de tuin staat een kunststof speelhuisje (smoby fun centre) en een zandbakschelp (voor 1 kindje is dat genoeg). Hebben ook voor kunstgras gekozen, is gewoon handiger 😅 misschien maak ik tegen de zomer nog wel een waterspeelelement tegen de omheining aan... Wanneer hij uit het speelhuisje uitgegroeid is zetten we waarschijnlijk een trampoline. ´t is een kind, die moet zich vooral kunnen uitleven in de tuin, "mooi" komt later wel weer 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Dropje2021

Wij hebben maar een klein stadstuintje, vlakbij is er wel nog een pleintje ...
Welke speelhuisje Heb jij gekocht van smoby en is zijn vermaak er met het huisje

9 maanden geleden

Reactie op Wensmama4

Welke speelhuisje Heb jij gekocht van smoby en is zijn vermaak er met het h ...
Ik heb via marktplaats een smoby fun centre gevonden voor 80 euro, adviesprijs was 370 euro. Glijbaan is groot succes, het huisje is nu "een ijsjesbar" en ik heb hem deze week ook getoond wat hij met de basketring moet doen. Ik gok dat het nog 1, max 2 jaar kan blijven staan en dan terug kan doorverkocht worden 😅

9 maanden geleden

(zoontje van juni 2021) ik kocht vorig jaar een tweedehands Smoby huisje, gewoon die basic variant. Einde van de zomer ook een Smoby XL glijbaan bijgekocht. Hij had ook al een Watertafel en een zandbak-schelp. Met het huisje (zeker de deurbel 🤣) en de glijbaan speelt hij nog super graag. Nu met de eerste redelijk zonnige dagen meteen weer naar buiten en erop/erin. Dit jaar wil ik wel wat aanvullen. Ik twijfelde ook lang tussen een mooie tuin, veel borders en bloemen. Of een kind dat zich zelfstandig kan vermaken in de tuin 😆 dus nu dit jaar komt er een modderkeuken bij en rond 2 boompjes een speelplek voor de auto's (zal hieronder een foto delen). Ik vind veel inspiratie op Pinterest en bij een handige opa hihi. Heb getwijfeld om al te investeren in zo'n groter houten speeltuig maar ben er zeker van dat het huisje en de glijbaan hem nog minstens 1 zomer kunnen boeien en uitdagend genoeg zijn.

9 maanden geleden

Zoiets zou ik rond 2 bomen maken binnenkort (wel kleiner, gewoon basic)

9 maanden geleden

Aan zo een modderkeuken ben ik samen met vader aan het timmeren momenteel.

9 maanden geleden

Wij hebben kunstgras, maar we gaan het eruit halen. Ik heb m'n voetzolen zowat verbrand afgelopen zomer. Kunstgras wordt ontzettend heet blijkbaar. Heter dan onze antraciet tegels op het pad die vol in de zon liggen. Verder hebben we een keukentje van marktplaats buiten gezet als modderkeuken. En uit onze omgeving oude potten, pannen, etc gevraagd. Een schommel hebben we ook. Zo eentje waar een baby in kan maar ook een kleuter nog door de voorkant en achterkant eraf te halen. Verder een fietsje en wat buitenspeelgoed. Maar vaak wordt er ook iets van binnen mee naar buiten genomen. Duplo op groot picknickkleed bijv.

9 maanden geleden

Wij hebben vroeger zo'n klapbank zandbak gehad en die toen gelijk ook in goede buitenverf geverfd maar alsnog niet heel veel jaar mee gegaan ook scharnieren gingen kapot en schroeven die erbij zaten roesten door waardoor we hem sneller wegdeden. Nu hebben we er zelf 1 gemaakt met goede kwaliteit hout en daar hebben we inmiddels super plezier van gewoon een vierkant vsn 130 ongeveer bij 130 en een plaat erop om af te dekken met handvaten. Hier spelen namelijk veel kinderen dus ik wilde een beetje een ruime. Ook heb ik hier 3 loopauto's en 3 loopfietsjes staan en daar doen ze eigenlijk het meeste mee. Met lekker weer zet ik dan soms nog een tentje op en ik heb een glijbaan staan van 3 treden met 5 treden vind ik het te hoog om zelf binnen te zijn en ze zelfstandig te laten glijden. En ben ik wel ook zet ik soms de aqua play baan op dat is ook echt lekker met warm weer en zelf even druk zijn.

9 maanden geleden

Reactie op MamaHH

Wij hebben kunstgras, maar we gaan het eruit halen. Ik heb m'n voetzolen zo ...
Oei echt? Wij hebben het kunstgras nog maar sinds het najaar dus echte hitte nog niet meegemaakt 😬 Weet je toevallig nog welk merk jullie hebben?

9 maanden geleden

Reactie op Dropje2021

Oei echt? Wij hebben het kunstgras nog maar sinds het najaar dus echte hitt ...
We hebben oud kunstgras, lag eral in toen we dit huis kochten dus geen idee welk merk. Maar hoor het nu bijna overal om me heen sinds ik die ervaring heb. Niet bij iedereen trouwens, maar wel veel.