8 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb een placenta bipartita. Ik denk dat jij hetzelfde hebt? Zou geen probleem zijn. De verloskundige moet zich er wel van bewust zijn tijdens de bevalling. Ze mogen absoluut niet trekken aan de navelstreng. Grote kans namelijk dat de moederkoek dan scheurt en er een deel achterblijft.

5 jaar geleden

Reactie op NathalieVR

Ik heb een placenta bipartita. Ik denk dat jij hetzelfde hebt? Zou geen pro ...
Die term heeft ze niet benoemd, maar de verschillen zijn nogal onduidelijk als ik erop zoek. Fijn dat ze bij jou ook hetzelfde hebben vermeld; dat het niet verl impact heeft. Had jij ook een thuis bevalling gepland?

5 jaar geleden

Reactie op Vieve81

Die term heeft ze niet benoemd, maar de verschillen zijn nogal onduidelijk ...
Ja ik zou heel erg graag thuis bevallen (1ste kindje). Maar ik heb bijkomend ook nog eens een placenta praevia op de moment. Mijn moederkoek ligt dus voor de baarmoederhals. Als die niet opschuift is het sowieso een keizersnede. Moest dat probleem zich oplossen en blijft het enkel nog de 2delige moederkoek dan beval ik nog steeds graag thuis. Doe vooral waar je je goed bij voelt en bespreek het met je verloskundige. Niet te veel op internet kijken ;)

5 jaar geleden

Ik lees mee. Heb dit vorige week ook te horen gekregen en ben wel benieuwd hoe en wat. Is jou niet verteld dat je medisch moet bevallen dan? Mij werd het eigenlijk min of meer verplicht om in het ziekenhuis te bevallen vanwege de risico's

5 jaar geleden

Ik had dat maar we zagen het pas na de geboorte toen de placenta werd gecontroleerd. Het duurde heel lang voordat de placenta losliet maar verder had ik geen complicaties.

5 jaar geleden

Reactie op Mell1993

Ik lees mee. Heb dit vorige week ook te horen gekregen en ben wel benieuwd ...
Nee, ze zei echt (echobureau))het is alleen een extra kwab en dat ik niet teveel moet googelen. Dat het goed zit. Hij ligt bovenin. Ik ga het zeker nog navragen bij de verloskundige. Ik zou graag weer thuis bevallen omdat het bij mij ook zo snel gaat. 1e dochter 5 uur vanaf eerste wee en tweede minder dan 4 uur. Maar als t ook maar iets gevaarlijk is uiteraard niet.

5 jaar geleden

Reactie op Eve_nummer2

Ik had dat maar we zagen het pas na de geboorte toen de placenta werd gecon ...
Fijn te horen!

5 jaar geleden

Reactie op NathalieVR

Ja ik zou heel erg graag thuis bevallen (1ste kindje). Maar ik heb bijkomen ...
Wat vervelend dat hij bij jou ook nog laag ligt. En je dan misschien geen keuze meer hebt. Hopelijk schuift hij nog op, ik ga voor je duimen! Googelen is idd zeker niet goed voor de gemoedstoestand..