7 Reacties

3 jaar geleden

Misschien beginnende krentenbaard? Altijd moeilijk te zeggen vanaf foto. Zou maandag gewoon ff naar HA gaan als ie in tussentijd geen last krijgt/niet erg wordt.

3 jaar geleden

Het kan komen van zweet/warmte en het weer. Maar lastig te zien of dat het is op de foto. Ik had het zelf vaak als kind in m'n ellebogen in de wintermaanden. Niet te strakke kleding aan, goed droog maken na douche/bad en als het kan met korte mouwen of zonder broek lopen als die plekken er eenmaal zitten. Maar weet dus niet of dat hetzelfde is, zou het ook even laten zien bij de huisarts.

3 jaar geleden

Ik heb het onlangs ook een paar keer gezien bij onze zoon: een keertje op de arm, eens op zijn knie en onlangs op zijn scheen. Na een paar dagen is het weg, geen idee wat het is. Ik dacht telkens dat het van buitenspelen komt. Hij lijkt er geen last van te hebben.

3 jaar geleden

Het ziet eruit als de hand voet mond ziekte, een virus. Onze zoon heeft dat nu. Hij heeft vergelijkbare wondjes rond zijn mond, een paar op zijn vingers en een paar op zijn voet. Daarnaast ook op zijn tong, knieholten en elleboogholten en op zijn kruis. Hij is er best even ziek van geweest met koorts enzo. Eten en drinken deed hem ook pijn. Hopelijk niet voor jouw zoon, vond het een naar virus! Gelukkig na 4 dagen wel weer op zijn retour. Het heerst vaak in de herfst… https://www.rivm.nl/hand-voet-en-mondziekte

3 jaar geleden

Eczeem komt ook vaak op deze plekken voor

vorig jaar

Weten jullie wat dit is geweest? Mijn dochter heeft dit nu ook, alleen rond de mond en in de knieholtes.

vorig jaar

Mijn zoontje heeft dit ook al jaren. Meestal in knieholte. Vaak als z'n weerstand wat minder is of met kouder weer. Het is een lichte vorm van eczeem. Ik smeer er een vette zalf op van dr. Leenarts. Ik geloof dat het Dry Skin Balm heet. Ik smeer dat dan in het begin zo'n 3 keer per dag en na het douchen. Dan is het echt met enkele dagen weg. Dan nog een paar dagen in de ochtend of avond en dan is het weer weg voor een tijd. Helpt ook goed tegen mijn eigen droge benen in de winter. Het lijkt een beetje op een soort vaseline. Etos verkoopt het. Huisarts noemde het geloof ik ooit atopisch eczeem en raadde toen deze aan. M'n zoontje en ik hebben ook met dit weer sneller wat rode plekken rond onze mond. Is hetzelfde zei de huisarts maar omdat dat altijd aan de Open lucht is en met vocht etc in aanraking komt, ziet het er net anders uit. Ik smeer daar bij mezelf wel de zalf op maar ik ben oud genoeg om het niet in m'n mond te krijgen doe ik bij m'n zoontje niet.