13 Reacties

4 jaar geleden

Als je opzoekt op internet staat er dat er bij knakworstjes grootste kans op stikkingensgevaar is. Ik durfde het nog niet. Maar aangezien onze dochter wel echt al grotere stukken eten eet en nooiy kokhalsde of iets anders geks. Hebben we het laatst wel laten proeven klein stukje. Het ligt echt aan je kindje hoe hij/zij ontwikkeld kwa manier van eten. En als jij je er niet goed bij voelt sowieso niet doen.

4 jaar geleden

Ik zou geen hele knakworst geven, is sowieso troep maar vooral vanwege stikgevaar. Ons zoontje krijgt dan vaak gewoon 1 of 2 muizenhapjes. Zo vaak eten wij geen knakworst en ik denk zolang ze het niet dagelijks / wekelijks krijgen dat het echt niet zoveel kwaad kan 馃槉 Maar buiten dat ben ik van mening dat wij als ouders bepalen wat de kleine krijgt, op het moment dat mijn (schoon)ouders wat (willen) geven en ik vind dat hij het nog niet mag krijgen ze het ook te horen hoor! Dus ik snap jou wel

4 jaar geleden

Nee ik geef het niet. Weet eigenlijk ook niet of t wel kan misschien gekookt ofs? Staat t niet op internet? Ben ook wel benieuwd eigenlijk

4 jaar geleden

Hier mag ze wel eens een stukje mee eten hoor. Ik snij het dan gewoon in plakjes en dan dat nog door keer door 2. Dochter eet eigenlijk alles al.

4 jaar geleden

Jaa ene kant snap ik haar wel af en toe kan geen kwaad indd ze had het gekookt , alleen het ging me meer om het zonder overleg eigenlijk hihi maar zoizo ze had haar 3 knakworstjes gegeven ..

4 jaar geleden

Ik zou het persoonlijk niet geven omdat het best wel bewerkt/minder gezond vlees is. Zeker als ze 3 knakworsten heeft gegeven dan zou ik ook een flinke discussie hebben gehad馃槼

4 jaar geleden

Hi! Buiten dat het misschien best zou kunnen (als je ze in de lengte doorsnijdt) vind ik dat je schoonmoeder dat soort dingen aan jou moet laten. Jij en je partner beslissen of het tijd is om dat soort dingen te proberen. Ik had ook zo鈥檔 dingetje met m鈥檔 schoonmoeder. Ze gaf hem een al h猫 vinger. Geen ramp natuurlijk. Maar daar wil ik, nu hij nog zo klein is, zelf een keuze in maken.

4 jaar geleden

Een keertje een knakworst kan geen kwaad maar het is natuurlijk niet erg gezond door o.a. de hoeveelheid zout. Wel is het idd net als druiven een grote kans op verstikking. Daarom wordt aangeraden om druiven en knakworstjes in de lengte door te snijden.

4 jaar geleden

Oke dus het ligt niet aan mij hihi , soms vraag ik me echt af of ik nou overdrijf maar volgens mij valt t best wel mee鈽猴笍

4 jaar geleden

Als jij erop tegen bent dat je baby iets krijgt, wat het ook is, dan moet je schoonmoeder dat gewoon respecteren! Vreselijk als ze jouw mening hierin niet respecteren, het is jouw kind! Mss dat je hier nog es met je partner over kan hebben en hij het misschien nogmaals met je schoonmoeder over kan hebben. Heeft bij ons vaak wel meer effect als de eigen kind dingen bij de ouders afspreekt merken wij. Maarja mss is jullie situatie anders.

4 jaar geleden

Reactie op Mk0513

Oke dus het ligt niet aan mij hihi , soms vraag ik me echt af of ik nou ove ...
Absoluut niet hoor. Wat is de toegevoegde waarde van een knakworstje bij iemand van 10 maanden? Wat hij/zij niet kent mist hij/zij ook niet, dus vooral niet aan beginnen! Als hij/zijandere gezondere dingen ook lekker vind, geef dat gewoon!

4 jaar geleden

Ik eet het zelf niet ivm de grote bewerkte rotzooi. Laat staan dat ik het aan m鈥檔 kind zou geven op die leeftijd 馃檲 sowieso vind ik dat je schoonmoeder naar jouw keuzes moet luisteren, dus ik geef je groot gelijk

4 jaar geleden

脕ls je al knakworstjes geeft, snij de in de lengte door midden of nog beter; door vieren. Dit verminderd het stikgevaar aanzienlijk. Nu zijn het niet de meest gezonde worstjes ivm zout en andere troep.. maar 1 keertje zal weinig schade doen. Gewoon aangeven dat je volgende keer liever wat gezondere dingen hebt. Ongezonde troep zullen ze later nog vaak zat naar binnen werken 馃槈