10 Reacties
4 jaar geleden
Pff ik herken het helemaal! Mijn dochtertje van 14wkn precies hetzelfde verhaal. Ik hoopte in het begin dat het een sprongetje zou zijn, en dus maar tijdelijk, maar het duurt nou al 4/5 weken😢 heeeeeel erg vermoeiend
4 jaar geleden
Hij start ook bijna in de crèche en maak me zorgen dat hij daar ook uren zal wakker zijn omdat hij niet zelfstandig inslaapt en de opvoedsters uiteraard ook andere dingen om handen hebben.
4 jaar geleden
Herkenbaar! Bij onze dochter (16 weken) is bedje al snel een strijd geworden. We hebben haar toen een tijdje fulltime in de draagdoek gehad zodat ze wel voldoende slaap pakte. Zodra een sprongetje voorbij leek te zijn weer bedje geprobeerd. Rond 9/10 weken lukte het redelijk om haar zelfstandig in te laten slapen, maar niet langere slaapjes dan 45 min. Toen kwam er weer een sprong en dus weer in de draagdoek. Avonden is het overigens nooit gelukt om haar weg te leggen. Momenteel zit ze al een paar weken in sprong 4. Jouw kindje misschien ook? Daar zit een flinke slaapregressie bij. Toch lukt het sinds vorige week weer om haar in bed te krijgen (wel korte slaapjes, daarna weer in de doek). Afgelopen week heeft ze gewend op het kdv en dit ging moeizaam. Slechts een half uurtje op een ochtend geslapen. Nu dus weer hard bezig met oefenen in het bedje en t gaat steeds wat beter lijkt. Maar t is wel echt belangrijk om haar uit die oververmoeidheid te halen door af en toe een lange slaap in de draagdoek te doen. Oververmoeid in bed leggen werkt niet, zoals je zelf ook hebt ervaren. Ik zou dus toch weer tijdelijk naar de draagdoek overstappen, zorgen dat ie bijslaapt en van daaruit weer bedje oefenen. Zo werkt het hier het beste.
4 jaar geleden
Sprong 4 is ook een hele lange!
Tip: ik gebruik deze en het is echt top! https://www.numsy.nl/numsy-calm/
Je hebt verschillende ik heb deze gekozen omdat hij draadloos kan.
Het werkt echt!

4 jaar geleden
Sprong 4 is ook een hele lange!
Tip: ik gebruik deze en het is echt top! https://www.numsy.nl/numsy-calm/
Je hebt verschillende ik heb deze gekozen omdat hij draadloos kan.
Het werkt echt!

4 jaar geleden
Wat hier helpt is haar net iets voor de wakkertijd in bed te leggen (5 à 10 min, van zodra ze wat hyperactief begint te doen). Ik geef haar ook de laatste 30 ml voeding in haar bedje en zet een white noise filmpje op. Ze protesteert elke keer, zeker tijdens sprongetjes, maar valt toch altijd in slaap als ze haar melk opheeft. Hoe vaker je dezelfde routine uitvoert, hoe makkelijker het inslapen wordt. Al is het eventjes zoeken en op de tanden bijten. Succes alvast!
4 jaar geleden
Dit is echt net mijn verhaal.. moeilijk is dat eh. Hier huilt hij ook uiteindelijk van vermoeidheid. Gelukkig werkt bij ons wel om hem uiteindelijk dan weg te nemen van alle prikkels en op zijn eigen kamer neer te leggen geheel volgens slaapritueel in de avond. Rolluiken dicht, nachtlampje aan, zijn pinguïn muziekdoosje aan altijd dezelfde melodie, inbakeren in de puckababy en gaan. Dan hanteren we nog 3-5-10 minuten met huilen. Want we merken dat hij soms gewoon even beetje moet huilen van de prikkels. We troosten hem overigens in bed bieden speen aan en aaien hem over hoofdje + hand op de buik. Als hij echt compleet over stuur is neem ik hem uit bed maar vaak blijkt er dan een boertje of iets toch even dwars te zitten.
Ook overdag white noise (of de kinderwagen kap dicht en letterlijk bij de afzuigkap) werkt hier wel eens. Uiteindelijk ligt hij dan in de woonkamer maar filter ik wel even alle geluiden voor hem uit.
Ik ga zelf ook liefst hele dagen erop uit maar doordat hij zo hyperalert is voel ik me ook heel beperkt! De white noise en kinderwagen lukken dan vaak helaas juist niet.. 🙄
Draagzak is dan laatste redmiddel. Zo heb ik al vaak mijn bord moeten opeten (eet overigens niet zo super handig en top. 😅)
4 jaar geleden
Mijn dochtertje was tussen week 4 en week 10 soms ook uren achter elkaar wakker. Soms deed ik ook wat moeite om haar te laten slapen. Maar ja weinig succes. Zolang ze tevreden was liet ik haar maar doen. Soms was ze wel 3 of 4 uur wakker. Ach ja uiteindelijk slapen ze wel.
En opeens bij 10 weken veranderde alles. Ze had opeens netjes een ritme 1,5 tot 2 uur wakker en dan 30 min slapen.
Ik zou zeggen: zolang de baby tevreden is, laat die dan maar doen. Uiteindelijk worden ze wel echt moe genoeg om te slapen.