16 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb normaal ook vaak schimmel buiten de zwangerschap om. Nu echt snachts jeuk aan mn vagina en die is ook opgezet. En idd door het jeuken wat ik doe ga ik wondjes maken. Ik doe vaak als her echt te erg word een koud washandje tussen..

5 jaar geleden

Misschien helpt sudocreme wel? Ik heb heel snel zweet irritatie tussen mijn borsten en dan gaat het zo onwijs jeuken. Het enige wat dan helpt is sudocreme. Daardoor droogt de irritatie uit. Dan jeukt het alsnog omdat het aan het uitdrogen is maar veel minder lang en minder erg... daarnaast gebruik ik voor clienten ook sudocreme bij een geïrriteerde schaamstreek en dat lijkt te werken!

5 jaar geleden

Misschien helpt sudocreme wel? Ik heb heel snel zweet irritatie tussen mijn ...
Ik heb hetzelfde en sinds kort gebruik ik Sudocreme en talk poeder. Perfecte combinatie om het droog te houden. Ervaar minder jeuk, waardoor ik ook minder pijn heb. Wellicht ook echt een goeie tip voor de schaamstreek

5 jaar geleden

Misschien helpt sudocreme wel? Ik heb heel snel zweet irritatie tussen mijn ...
Ik heb er al lang last van, heb inderdaad eerst sudocreme mieten smeren, nadien gynosaktarin en nu vagisan. Maar het lijkt of de huid het telkens weer gewoon raakt.

5 jaar geleden

Reactie op BABYSMEI2021

Ik heb normaal ook vaak schimmel buiten de zwangerschap om. Nu echt snachts ...
Ik dacht dat ik de enige was die dit had! Ook door krabben soms wondjes. En dat brand dan as hell! Maar indd ik ben ook begonnen met sudocreme. En slapen zonder ondergoed lijkt hier te werken en alleen nog maar katoenen ondergoed. Ook heb ik 't idee dat het uitmaakt of ik veel suikers eet. Dat lijkt 't meer te jeuken gek genoeg. Maar 't bloed waar je over verteld sarahmommytobe, zou je misschien wel kunnen checken met een spiegeltje of je 't kapot gekrabt hebt. Was 't helder rood? En dun of wat dikker? En zag je dit in je ondergoed of in de toiletpot of? Want als 't bloed is uit je baarmoeder moet je natuurlijk even vk bellen. Heel veel sterkte, ik weet hoe naar dit kwaaltje is helaas. 😑

5 jaar geleden

Reactie op MamaHH

Ik dacht dat ik de enige was die dit had! Ook door krabben soms wondjes. En ...
Ik heb vroeger heel veel last gehad van schimmelinfecties en het is niet gek dat je na het eten van suikers meer jeuk hebt, want daar leven de schimmels van! Inderdaad alleen katoenen ondergoed en snachts zonder ondergoed slapen. Dat is bij mij de perfecte combi. Sterkte allemaal!

5 jaar geleden

Reactie op MamaHH

Ik dacht dat ik de enige was die dit had! Ook door krabben soms wondjes. En ...
Slapen zonder ondergoed doe ik ook al, helpt een klein beetje. Maar de week dat ik werk heb ik 9u aan een stuk mijn ondergoed aan en loop echt 9u rond dus raakt zo vlug erger en erger geirriteerd. Het bloed was wat lichter van kleur en erg dun. Zat in het ondergoed en op het toiletpapier. Heb even gekeken en men huid is ook wel erg rood. Heb dan ook zalf gesmeerd en kon huilen van hoe hard het brandde dus vermoed echt dat de huid is gaan bloeden. Maar ga toch voor alle zekerheid nog even bellen dadelijk. Kindje beweegt wel goed, dus dat stelt al gerust.

5 jaar geleden

Oef wat vervelend zeg!! Ben je hiermee bij de huisarts geweest? Het enige wat bij mij werkt tegen een schimmelinfectie is een meerdaagse kuur van de apotheek met vaginale zetpillen (miconazol). Die schrijft de huisarts voor.

5 jaar geleden

Wat ik ook niet meer doe, is scheren met scheermesje, had dan ook zo last, want je huid is daar al sowieso gevoelig. Gebruik nu tondeuse( baardtrimmer) van me man ☺️

5 jaar geleden

Tijdje terug ook last van. Huisarts heeft het bekeken en een zalfje tegen schimmelinfectie voorgeschreven, op te halen bij de apotheek. Dit hielp enorm!

5 jaar geleden

Had ook last van maar had ontharingscrème gebruikt wist nt dat t me zou branden nadien s t verdwenen dus k denk d ontharingscrème hft me iets goed gedaan

5 jaar geleden

Reactie op Sarahmommytobe

Slapen zonder ondergoed doe ik ook al, helpt een klein beetje. Maar de week ...
Hoe gaat 't nu?

5 jaar geleden

Reactie op MamaHH

Hoe gaat 't nu?
Nog steeds hetzelfde helaas, ze schrijven zalf voor die ik al gehad heb en niet werkte .. vreselijk 😔

5 jaar geleden

Misschien aangeven dat die niet werkt en je wat anders wil. Op je strepen gaan staan.

5 jaar geleden

Reactie op unexpectedmom

Misschien aangeven dat die niet werkt en je wat anders wil. Op je strepen g ...
Ja precies! Is echt belangrijk. Helemaal als je straks nog gaat bevallen dan is 't voor jezelf wel zo fijn als 't allemaal wat rustiger is.