6 Reacties
6 maanden geleden
Ik! Ik was heel blij met m'n draagzak voor de jongste. Die kan altijd mee en heb je je handen vrij voor de oudste. Heb geen ervaring met kinderwagen/buggy mee naar de gate. Wij hebben onze wagen incheckt als ruimbagage toen. Verder had ik gewoon wat klein speelgoed mee en de tablet voor de oudste waar ik wat op had gedownload. Niet vergeten want je hebt in de lucht geen internet. Verder gewoon wat snacks mee, drinken... niet vergeten in het vliegtuig eerst de druk uit de bekers te halen anders spuit het alle kanten op (sorry meneer die achter ons zat馃ぃ). Ik vond het heel goed te doen. Wij gingen naar mallorca. Was ook niet mega ver vliegen.
6 maanden geleden
Wij gaan dit jaar ook met onze peuter van 3 jaar en dochter van 8 maanden. voor de oudste hebben we een tablet, snakbox gevuld met genoeg lekkers onderweg. Zo鈥檔 mapje waar kleurtjes papier, stiften alles inzit. Voor de jongste hebben we raamspeeltjes, ideaal! verder genoeg speelgoed en tussendoortjes. Ik geef nog borstvoeding dus met stijgen en dalen geef ik gewoon de borst en anders een flesje. Wij hebben wel voor de zekerheid een tweeling buggy aangeschaft. Leek ons toch we makkelijk voor de afstand lopen en mocht ze moe zijn kan ze ook slapen.
6 maanden geleden
Wij gingen met baby van 5 maanden en peuter van 2,5 jaar naar Costa Rica (12 uur vliegen). Voor baby zo'n babybasket geregeld bij KLM, heb je je handen vrij. Konden daardoor wel niet bij elkaar zitten helaas. Mijn man zat bij onze oudste en ik bij de baby. Ging redelijk goed. Voor peuter hadden we voor stijgen en dalen lolly's (had ze nog nooit gehad dus was echt een succes), voor baby flesjes. Vlucht was extreem lang en aan het eind trok de peuter het niet meer zo goed. Baby sliep veel, gelukkig. Verder peuter lekker laten rennen op vliegveld om haar moe te maken (daardoor sliep ze ook nog wat op de vlucht).
Op reis zelf voor allebei een draagzak mee, daar ook nog mee door de jungle gewandeld. Dat ging best goed, al moet je niet langer dan 4km willen lopen. Ook een buggy voor in bewoond gebied, maar dat bleek niet overal even handig.
Verder nog een (ongevraagde) tip: zorg dat je in appartementen of huisjes verblijft, niet in hotels. Het is fijn om meerdere kamers te hebben voor de avonden en de kindjes gewoon te slapen te kunnen leggen. Onze oudste vond het vreselijk om bij het ontbijt steeds in een zaal vol mensen te zitten en dan bij het avondeten ook weer.
6 maanden geleden
Waar ga jij heen, Inge 345? Als je meer tips/info wil, laat maar weten.
4 maanden geleden
Wij vlogen voor t eerst met onze dochter toen ze 11 maanden was. We kiezen altijd voor vluchten voor vroeg in de ochtend (rond 8en dus rond 6en al op vliegveld) zodat ze moe is. Tijdens opstijgen flesje gegeven en viel ze in slaap. Dat ging 3 vluchten perfect , maar laatste vlucht in juni dit jaar (inmiddels 3 jaar) sliep ze niet. We vermaakten haar met filmpje en gewoon lekker rondwandelen. Vorig jaar tijdens 4u durende vlucht wat mini cadeautjes gegeven. Werkte echt goed' nu gaan we over 2 weken weer voor een 4u durende vlucht. K neem de tablet mee en leuk speelgoed in de handbagage. En verder wat lekkers! We vliegen weer vroeg dus hopen nog steeds dat ze even lekker slaapt, maar vrees van niet, haha!