7 Reacties

één jaar geleden

Hier vanaf 1 jaar al open beker koude melk bij het ontbijt. En in avond toen na avondeten nog yoghurt (geen melk meer). Was zelf persoonlijk blij om van de flessen af te zijn. 🫣 Nu bij tweede vermoed ik dat het wat langer gaat duren. Maar probeer ook rond 1 jaar toch zsm van de flessen af te komen en oefen nu al met open beker (hij is 8 maanden). Overgang bij 1e is overigens geheel zonder problemen verlopen. Hij vond/vindt melk uit beker prima.

één jaar geleden

Ja, ik volg ook. Melk uit de fles drinkt hij steeds minder enthousiast, maar melk uit een beker helemaal niet. Warm of koud maakt niet uit. Dus... wij hebben hem in de ochtend nog altijd een fles. Ik bied tijdens de lunch wel geregeld melk in een bekertje aan, maar dat drinkt hij niet/ nauwelijks. In de avond vla/ yoghurt als toetje.

één jaar geleden

Wat goed dat jullie nu wel overstappen van de fles naar een beker. Een tuitbeker zou ik niet aanraden, het is beter om dan voor een rietjesbeker of een 360graden beker te gaan. Nog beter een gewone beker. Een rietjesbeker is vaak een mooie tussenstap van fles naar open beker. Je kunt de melk inbouwen als drinken bij het ontbijt en middageten, zo doe ik het dan in elk geval. Eerst brood eten en dan een bekertje melk drinken.

één jaar geleden

's ochtends brinta met natuurlijk melk. En 's avonds sinds een maand ongeveer over naar een 360 beker met lauwwarme melk. Dit was overigens wel echt wennen voor hem dus heb ik het slaap ritueel aangepast zodat het beter gaat. Ipv een stil momentje is het nu een lekker kletsmomentje over wat we hebben gedaan die dag of morgen gaan doen. En als ie er geen zin in heeft zeg ik "melk wordt je groot en sterk van dus dat moet je wel opdrinken dan wordt je net zo sterk als papa". Het was even zoeken maar het werkt dus prima 😂

één jaar geleden

Wat goed! Wij geven sochtends inderdaad pas bij ontbijt. In het begin was het direct na opstaan ontbijten, maar dat werd vanzelf anders. Nu kan ze prima wachten. Alleen wij geven nog wel een fles halfvolle melk savonds 👀 het zit in ons ritueel en het is zo fijn om even een momentje te hebben waar we rustig kunnen knuffelen. Dus ik geniet er intens van, maar weet ook dat we dit moeten veranderen aangezien ze het echt niet meer nodig heeft om in slaap te vallen. Ik volg mee voor tips (met name de avond dan)

één jaar geleden

Reactie op HLN92

Wat goed! Wij geven sochtends inderdaad pas bij ontbijt. In het begin was h ...
Wat gebeurt er als je de avond fles gewoon gelijk vervangt door een beker water? Anders de fles steeds minder vol met melk maken en als ze nog dorst heeft dat ze dan nog wat water uit een beker mag drinken?

één jaar geleden

Hier ook nog een ochtendfles 🙈 hij is er nog heel enthousiast om! Ik vroeg hem toevallig vanochtend of we gewoon beneden melk zouden gaan drinken "nee, hiieerr" op bed, en nog echt in mijn schoot 🥰. Ik heb deze week die fles al wel kleiner gemaakt, hij drinkt tegenwoordig veel melk´s avonds (tuitbeker) en vraagt tussendoor ook wel eens yoghurt. Ik denk dat ik ze steeds een beetje kleiner ga maken en bij het ontbijt dan ook wat melk bij ga aanbieden.