Onze zoon, bijna 2,5 jaar oud, wordt bijna te groot voor de ledikant. Hij past er nog wel in met gestrekte benen, maar veel ruimte is er niet meer. Hij is dan ookal 99cm en z'n matrasje 120 cm...
Hij slaapt nu in een slaapzak van 0.5 tog. Met 20 graden (wat t nu is op z'n slaapkamertje). Plus pyjamajasje, hemd, luier en soms nog onderbroek.
We willen binnenkort wel, vanwege z'n lengte over naar een bed. We hebben nog het bed van z'n broer die nu over is naar een 2persoons. Dat bed is aan 1 zijkant wat hoger en voet- en hoofdeind ook. En dan gedraaid zodat hij niet makkelijk uit bed zal vallen, maar wel zelf erin en eruit zou kunnen.
Maar, ookal is hij er lichamelijk aan toe, ik twijfel of hij dat mentaal ook is. Hij is ook erg onderzoekend en vindingrijk, haalt gerust uit een ruimte ergens anders een krukje om vervolgens bij iets uit de kast te kunnen of om een raam open te maken etc. Dus ben beetje bang dat hij dat in z'n kamer ook zal doen. Of al z'n kleding uit de kast trekt, op de kast klimt oid. Hoe doen of deden jullie dit? Ik dacht al aan de deurklink omdraaien zodat hij m niet zomaar open krijgt en naar beneden kan. (Traphekje krijgt hij open dus risico dat hij dan van de trap valt..).
En een andere, dekbed. Het is een eenpersoonsbed. Neem je dan alsnog een peuterdekbed (die dus wat korter is) en maak je 'm dan laag op of een normaal dekbed en dan hoog opmaken? Weet iemand of een normaal dekbed warmer is dan een peuterdekbed?
Het is al ff geleden dat ik dit deed met m'n oudste en dat was zo'n ander kind! Die wilde überhaupt nooit een slaapzak aan en sliep al vanaf 1 jaar onder een dekentje met laken. Die ging altijd meteen slapen zodra z'n hoofd t bed raakte en bleef in bed liggen en riep rustig mama als hij wakker was.