25 Reacties
5 jaar geleden
Ik eet normaal geen vlees, maar nu wel. Daar krijg ik dan allemaal reacties op: ‘Jij eet toch geen vlees?’ Mijn reactie: ‘Nee, ik ben vegetarisch, maar de baby niet.’ Zijn ze ook weer stil 😉
5 jaar geleden
Hi,
Ik deel het zelfde met je alleen in andere volgorde.
Ik eet normaal gesproken gewoon vlees. Maar sinds vorig week, kan ik vlees niet aan zien/ koken/ eten.
Ik word er gewoon misselijk ervan.
Je kan het gewoon eten toch? Ik bedoel mensen moeten niet beoordelen. Jij bepaalt zelf wat jij eet of niet.
Of je nou een vlees eter bent of niet.
5 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! Ik moest er niet aan denken om vlees te eten. Voor het milieu, maar ook gewoon omdat ik een dood dier zag liggen. Ik at daarom al een jaar helemaal geen vlees meer, zonder enige moeite. Sinds ik zwanger ben kreeg ik ineens zo'n enorme drang om vlees te eten. Ik heb het daarom gedaan omdat ik denk dat mn lichaam het nodig had. Heel af en toe eet ik nu vlees, maar de drang is wel minder geworden, dus probeer het te beperken.
Het is erg goed dat je vegetarisch bent en al zoveel heb bespaard in de tijd dat je geen vlees hebt gegeten. Ik denk dat je niet te streng voor jezelf moet zijn als de behoefte er is.
5 jaar geleden
Reactie op Kantoortroela
Ik eet normaal geen vlees, maar nu wel. Daar krijg ik dan allemaal reacties ...
Ja ben dan ook bang dat ik ineens als een hypocriet wordt gezien omdat ik er normaal echt niet aan moet denken en ik niet iets wil eten waar een dier voor dood is gegaan, dus eet ook geen gelatine, let op stremsel (kaas) etc. Wilde het liefst naar Vegan toe, maar dat haalt voor mij echt het plezier uit eten :(.
5 jaar geleden
Grotendeels herkenbaar! Ik at hiervoor 90% plantaardig (sowieso geen vlees) en heb sinds de zwangerschap ontzettende kaas- en viscravings. Ik wil mijn lichaam niks ontzeggen en blijkbaar heeft mijn lichaam het nodig. Dus nu eet ik vrijwel dagelijks kaas, soit. Naar vlees nog niet echt behoefte gehad, maar wellicht komt dat nog.
Ik vind het zelf op dit moment heel belangrijk om naar mijn lichaam te luisteren. En wellicht zijn die cravings ook tijdelijk 😁.
5 jaar geleden
Reactie op Kimxxx
Dank voor je reactie! Hoeveel weken ben jij nu en wanneer werd de drang min ...
Ik ben nu 12 weken! Ik at/dronk eerder ook amper tot geen zuivel, dat ben ik ook gaan doen. Ik denk dat de drang door die combinatie minder werd, en doordat ik er af en toe aan toegeef. Ik denk dat mijn lichaam het gewoon nodig heeft voor de zwangerschap. Al was ik er altijd van overtuigt dat het absoluut niet goed voor je was, haha. Maar goed, zwanger zijn verandert de zaak kennelijk.
5 jaar geleden
Ik ben niet volledig vegetarisch, wij eten doordeweeks vegetarisch en in het weekend soms vlees. We proberen dan te letten op kwaliteit/biologisch/3 sterren. Ik merk dat ik sinds dat ik in verwachting ben ook meer crave naar vlees. Ik geloof zelf dat je lichaam je dan wat probeert te vertellen, blijkbaar is er een behoefte aan iets. Je kan dit oplossen door bijv. Supplementen/vervangers te nemen en te kijken of de craving daarmee verdwijnt. Ikzelf eet nu iets meer vlees. Ik krijg vegetarisch vlees niet meer weg.. bonen gelukkig wel😅😉
5 jaar geleden
Vorige zwangerschap (7 jaar terug) at ik al zeker 10 jaar vegetarisch.. en ik kreeg zo een enorme trek in kip! Geen idee meer hoe alles smaakte maar ik MOEST kip!
Toen deze trek aanhield heb ik toch maar toegegeven, met het idee dat mijn lichaam en dus mijn kindje het gewoon nodig had!
Wel gegaan voor de duurdere beter leven variant. Was echt lekker en gaf een hoop voldoening. Een aantal keer gegeten tijdens mijn zwangerschap.
5 jaar geleden
Heel herkenbaar!
Vleesvervangers, alleen van de geur ga ik al over mijn nek. Ik eet nu 2 keer per week vlees om niet aan de pillen te hoeven en alles wel binnen te krijgen! Over 7 maanden zijn we wel weer helemaal vegetarisch!
5 jaar geleden
Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap; ik was zo’n twee jaar vegetarisch voordat ik zwanger werd en eenmaal zwanger had ik zo veel behoefte aan vlees! Vooral van wat we vroeger thuis aten. Geen idee waarom dit gebeurde, maar ik heb toen uiteindelijk toegegeven aan dit gevoel.
5 jaar geleden
Reactie op judith82
Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap; ik was zo’n twee jaar vegetarisch ...
Ha - ik heb nu precies hetzelfde. Dus mn vriend heeft maar een stoofpotje gemaakt. Hij voelde zich toch een beetje vies en schuldig tijdens het vlees snijden 🙈
5 jaar geleden
Hoi ik ben nu 4 jaar Vega en ik heb die craving gelukkig nog niet gehad, het lijkt me echt moeilijk. Je wil het beste voor je kindje, maar om jezelf eroverheen te zetten om weer vlees te eten lijkt me ook ontzettend moeilijk. Toch moet je je in deze tijd niet te schuldig voelen denk ik. Je doet normaal al zo je best en je kan later altijd weer Vega worden.
5 jaar geleden
Hoi, ik ben zelf veganistisch en heb ineens zo'n trek in spek en ham, iets wat ik al 15 jaar niet heb gegeten. Maar ik kan mij er niet overheen zetten om vlees te gaan eten dus dat doe ik ook niet. Ik probeer extra groente en fruit te eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Mijn persoonlijke overtuiging is ook dat vlees ongezond is en als je gezond voor je kindje wil zijn dan kun je dat prima met groente opvullen. Je kunt anders samen met een diëtiste kijken naar welke voeding je nog extra kunt nemen om zo gezond mogelijk te blijven. Dat wordt als het goed is gewoon vergoed vanuit je basispakket.
Mocht ik een echte craving hebben naar vlees dan zal ik hier aan toegeven en biologisch vlees halen omdat dit de meest milieu en diervriendelijke optie is.
5 jaar geleden
Hey, ik had dit bij mijn 1ste zwangerschap. Ik woonde nog thuis en at al 3 jaar geen vlees meer. Mjn familie zijn echte vleeseters. Toen ik het vlees rook kon ik er niet meer af blijven. In heb toen in mate toegegeven. Als je (gezonde) cravings hebt is dit het teken dat je lichaam dit nodig heeft. Je hoeft daarom niet meteen elke dag vlees te eten. Na de zwangerschap of cravings kan je gerust weer vegetarisch leven. Zo heb ik het gedaan.