19 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 4 maanden heeft ook ontzettend last van spugen. Niets helpt. Op advies ook johannesbrood pitmeel gaan gebruiken, echter na ongeveer 1.5 dag begon de ellende. Krampen krampen en nog meer krampen. Tot ontroostbaar huilen aan toe. Pas er mee op, het kan zijn dat de ontlasting hier niet meer lekker door loopt en dat hij ontroostbaar gaat huilen. Ik ben er mee gestopt, en heb het spugen voor lief genomen. Als ze straks op vast voedsel overgaan zal dit voorbij zijn. Echter kreeg ik ook de vraag hoe druk mijn zoontje was. Als hij druk is na ze flesje komt alles omhoog, als hij rustig is zoals bijvoorbeeld de nacht voeding blijft alles binnen. Mogelijk kan je net als wij eerder beginnen met hapjes, zodat je sneller over kan gaan op vast voedsel.

4 jaar geleden

Ik ben er sinds gister mee gestopt. Heb het 2 weken geprobeerd. Het spugen werd niet minder, juist erger. Heb contact opgenomen met de ggd en die zei dat ze dat wel vaker horen. Ze adviseerde mij om voeding te halen tegen reflux. Dus even kijken of dat misschien werkt.

4 jaar geleden

Reactie op Lisvos

Ik ben er sinds gister mee gestopt. Heb het 2 weken geprobeerd. Het spugen ...
Er zit toch johannesbroodpitmeel in de anti reflux voeding?

4 jaar geleden

Reactie op Lisvos

Ik ben er sinds gister mee gestopt. Heb het 2 weken geprobeerd. Het spugen ...
Goh, wat sneu zeg. En inderdaad wat Lot871 zegt; die anti-reflux voeding is gewone voeding met Johannes Broodpitmeel. Wij gebruiken dat namelijk nu. Dus denk dat dat niet zoveel voor je gaat uithalen. Overweeg je geen medicatie?

4 jaar geleden

Reactie op Mvl234

Mijn zoontje van 4 maanden heeft ook ontzettend last van spugen. Niets help ...
Goh, sneu hè die krampen? Ons meisje was vannacht ook veel wakker van de krampjes. Vandaar mijn vraag en ongeduld. Dat drukke herken ik wel! Ik ga er ook eens opletten want in de nacht gaat het prima. Dankjewel :-)

4 jaar geleden

Reactie op Lichtjes123

Goh, sneu hè die krampen? Ons meisje was vannacht ook veel wakker van de kr ...
Goedzo ! Ja soms is het ook aard van het beestje. Ons zoontje is zo druk vaak en dan komt alles eruit. Ik weet niet wat voor voeding je geeft wij geven nutrilon standaard 1, nu heb ik net overlegd met het consultatiebureau en gaan we over op nutrilon a.r. speciaal voor de reflux. Hier zit johannes broodpitmeel in maar dan voorgekookt, ze zei dat kindjes hier vaak geen last van hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Lot871

Klopt dat het erin zit, maar ze zeggen dat het vaak als het erin verwerkt zit beter is. Ook is het al voorgekookt in de voeding

4 jaar geleden

Reactie op Lot871

Klopt alleen ze zeiden dat er nog meer andere dingen inzitten wat helpt? Geen idee verder

4 jaar geleden

Reactie op Lisvos

Klopt alleen ze zeiden dat er nog meer andere dingen inzitten wat helpt? Ge ...
Deze voeding helpt bij ons wel, we hebben niet eerst zelf voeding met johannesbroodpitmeel gemengd. Deze voeding leek mij handiger omdat je dat ook altijd precies dezelfde verhouding hebt. Hopelijk helpt het bij jullie ook.

4 jaar geleden

“De NVWA ontvangt sinds medio juni 2021 meldingen van met ethyleenoxide verontreinigd johannesbroodpitmeel (E410), een bindmiddel “ Wij geven het dus niet meer…

4 jaar geleden

Reactie op Lichtjes123

Goh, sneu hè die krampen? Ons meisje was vannacht ook veel wakker van de kr ...
Wij gebruiken nu sinds 3 weken omeprazol tegen (verborgen) reflux en sindsdien heeft ons zoontje enorm veel krampjes 😪 winderigheid blijkt een bijwerking hiervan te zijn. Hij is nu bijna 17 weken en had eigenlijk geen last meer van krampjes. De nachten zijn sinds zijn geboorte al gebroken, maar sinds de start van de omeprazol wordt hij in ieder geval ieder half uur hierdoor wakker… Omeprazol lost het spugen overigens ook niet op natuurlijk, enkel de pijn/ongemak hiervan wordt verzacht

4 jaar geleden

Ik was woensdag bij en baby dietist en ze gaaf ook jhbpm en orthiflor (probiotica) tegen de krampen. De nieuwe voeding hielp meteen. Ik dacht naamelijk eerst aan koenelallergie. Maar ze zei dat dat onwaarschijnlijk is(symptomen Iun ekzem, projektielapuggen, geen gewicht toename...)

4 jaar geleden

Wij hebben een reflux melk waar er jbpm in zit. Misschien is dat iets? Welke melk geven jullie nu?

4 jaar geleden

Wij gaven JBPM van Emmi (is biologisch) na ongeveer een week ging t een stuk beter en inmiddels (2 maanden later) heeft ze geen last meer van reflux en krijgt en weer normale onbedrukte voeding!

4 jaar geleden

Omdat ik bv geef kregen wij gelijk omeprazol en wat een verschil toen elke dag blije tevreden baby!

4 jaar geleden

Reactie op LL_

Omdat ik bv geef kregen wij gelijk omeprazol en wat een verschil toen elke ...
Sabsimplex tegen krampjes al hoeft dat nu alleen nog s avonds (4 mnd)

4 jaar geleden

Wij zijn er ook mee begonnen. Het lijkt wel te helpen. Maar een ander opvallende detail is dat hij nu vaker poept. Maar zn ontlasting is wisselvallig, lijkt meestal op diarree (heel vochtig). Soms keutels, ik snap er niks meer van. Is dit wel goed? Hij heeft vaker soort "diaree" achtig ontlasting.

4 jaar geleden

Wij zijn er ook mee begonnen. Het lijkt wel te helpen. Maar een ander opval ...
Hoelang gebruiken jullie het? Lichaamtje moet even wennen denk ik

4 jaar geleden

Reactie op Cristinaigls

Hoelang gebruiken jullie het? Lichaamtje moet even wennen denk ik
Ik denk nu ongeveer een week. Ik pas het nu ook weer aan. Misschien deed ik er teveel bij. Ik geef nu ook niet meer bij elke voeding. Even kijken hoe het gaat.