34 Reacties

5 jaar geleden

Hier hetzelfde. Ik ga voor thuisbevalling en mocht t echt nodig zijn 112 bellen😅. Of vragen of de verloskundige in mijn auto wil rijden en ons brengt zeg maar.

5 jaar geleden

Verloskundige of is een taxi een optie? Ik woon om de hoek bij mijn zus.. ik ga zomaar even vanuit dat zij me zal brengen😂, aangezien ik zelf niet kan rijden. Maar een serieuze vraag..? Zou een taxi weigeren?

5 jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Hier hetzelfde. Ik ga voor thuisbevalling en mocht t echt nodig zijn 112 be ...
De ambulance komt hier helaas niet voor, dus zorg dat je een ander plan hebt gemaakt

5 jaar geleden

Mijn vriend was ook bezig met zijn rijbewijs maar helaas gaat dat niet meer lukken. Mijn ouders en zus hebben gezegd dat ik ze kan bellen op de dagen/nachten dat ze niet werken, maar goed, dan blijven er nog een hoop dagen over. Ik ga het binnenkort bespreken met mijn vk, ik weet niet of een ambulance daar voor zou komen en een taxi lijkt me ook vreemd. Ik ga niet vaak met een taxi, maar de keren dat ik dat heb gedaan moest ik 20 minuten wachten. Daar heb ik op dat moment vast geen geduld voor haha

5 jaar geleden

Mijn vriend heeft geen rijbewijs en kan deze ook niet halen door een oogafwijking. Ik heb minstens 3 opties achter de hand van beste vriendinnen of familie die zouden kunnen rijden. Heb je niemand in je directe omgeving die zou kunnen rijden?

5 jaar geleden

Reactie op Mandyxxx

Mijn vriend was ook bezig met zijn rijbewijs maar helaas gaat dat niet meer ...
Uber is er bij ons wel altijd snel.. ga hier toch maar even over nadenken

5 jaar geleden

Je kan een taxibedrijf bellen en vragen of het voor hen mogelijk is op elk moment van de dag klaar te staan. En of 't op factuur kan (geen gehannes met geld op zo'n moment). En dan hoef je tzt alleen maar 't nummer te bellen. En zo kan je ook bij verschillende taxibedrijven checken hoelang 't ongeveer zou duren voor ze voor je deur staan.

5 jaar geleden

Mijn vriend en ik hebben beiden geen rijbewijs maar zijn vader heeft gezegd dat we hem daarvoor mogen bellen

5 jaar geleden

Als er geen medische noodzaak is, en de ambulance komt toch en rijdt, dan worden de kosten bij jou in rekening gebracht en deze kan je niet declareren bij je zorgverzekering. Volgens mij was dat iets van 800-900 euro.

5 jaar geleden

Reactie op MamaHH

Je kan een taxibedrijf bellen en vragen of het voor hen mogelijk is op elk ...
Je weet nooit hoe het loopt, maar 20 minuten kan meestal best nog, denk ik. De vk moet vaak ook even rondbellen waar je terechtkunt, misschien moet je je even aan-/omkleden, tas pakken, telefoon mee, enz. Tegen die tijd is de taxi er dan wel. Natuurlijk kan het héél dringend worden, maar dat zijn uitzonderingen (dan mag je mss wel mee met de vk, als noodgeval)

5 jaar geleden

De ambulance komt hier helaas niet voor, dus zorg dat je een ander plan heb ...
Als t medisch/spoed wordt komt ambulance wel lijkt me. Maar goed, mijn voorkeur heeft sowieso thuis bevallen. En mn familie woont ruim 40 minuten hier vandaan, ik voel er weinig voor om schoonfamilie te bellen dat die me wegbrengen of zo.

5 jaar geleden

Ik en mijn vriend hebben beiden geen rijbewijs, hebben een hele goede band met onze buurvrouw. Die heeft gezegd dat ik dag en nacht mag bellen als ik moet bevallen, dan brengt ze me. Anders zijn er misschien nog anderen, maar veel familie van ons heeft of geen auto of wonen min een uur ver weg. Dus ben heel erg blij met mn buurvrouw (ze was bijna beledigd dat ik het nog nodig vond om te vragen 😝🤣)

5 jaar geleden

O ja, ik ben medisch dus beval zoizo in zkh

5 jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Als t medisch/spoed wordt komt ambulance wel lijkt me. Maar goed, mijn voo ...
Als het medisch wordt komt de ambu niet automatisch. Alleen bij acute nood van het kind of de moeder. Dus bijv niet als je voor pijnstilling of bij niet vorderende ontsluiting toch naar het ziekenhuis moet. Echt wel lastig als je van anderen afhankelijk bent hè, zou ook zo snel niet weten hoe je het dan goed regelt. De verloskundige weet het vast wel

5 jaar geleden

Reactie op JJD28

Als er geen medische noodzaak is, en de ambulance komt toch en rijdt, dan w ...
Ja dat klopt, mega duur. En ik weet zeker dat nu, met Corona, de ambulancedienst dusdanig overbelast wordt dat ze deze 'b-ritten' niet/nauwelijks worden gedaan

5 jaar geleden

VK mag je officieel niet vervoeren. Ik ken er die het wel doen, maar eigenlijk mogen ze het niet.

5 jaar geleden

Mijn vriend heeft ook nog geen rijbewijs.. zou in februari afrijden maar nu met de lockdown gaat dat niet lukken omdat al zijn lessen niet door gaan. Als hij echt geen rijbewijs heeft in mei.. dan rijd ik mijzelf naar het ziekenhuis.. het is 5 min rijden dus dat moet goed komen 😅 anders mijn schoonouders vragen.. die hebben mij met de bevalling van de eerste ook naar het ziekenhuis gebracht

5 jaar geleden

Ik heb toevallig deze vraag ook bij mijn vk gesteld omdat partner geen rijbewijs heeft. Daar werd gezegd dat we dan een taxi moeten bellen als we zelf niemand hebben die op dat moment kan rijden.

5 jaar geleden

Uber (of een andere taxi mochten er geen Ubers in jouw regio rijden). Of je moet familie of vrienden inschakelen die in de buurt wonen.

5 jaar geleden

Reactie op unexpectedmom

VK mag je officieel niet vervoeren. Ik ken er die het wel doen, maar eigenl ...
Huh? Nog nooit van gehoord... Waarom niet dan?