33 Reacties

5 jaar geleden

Ik weet alleen dat ik soms der billen voel omdat het rond en hard is hahaha... en doordat ik weet dat ze met haar hoofd beneden ligt

5 jaar geleden

Ja ik voel wel echt waar z’n benen en voeten steeds tevoorschijn komen, en het gefriemel van z’n handjes... en zie ook duidelijk z’n kontje naar voren komen😊 Kan het wel aardig onderscheiden ondertussen!

5 jaar geleden

Ik voel dus vaak gebons rechts boven in mijn buik. Onder mijn ribben en en ronding aan de linkerkant iets lager. Kan dat gebons dan zijn voetjes zijn?

5 jaar geleden

Ik voel dus vaak gebons rechts boven in mijn buik. Onder mijn ribben en en ...
Ja ik denk dat waar je de krachtigste bewegingen voelt dat daar idd de beentjes/voetjes liggen

5 jaar geleden

Wij hadden een placentalokalisatie echo en toen lagen de voetjes bij mn ribben (dat dacht ik al te voelen van binnen) en het hoofdje was begonnen met indalen. Maar ik kan t zelf niet vanaf de buitenkant voelen ofzo, t is dat ik t nu weet/gezien heb😅

5 jaar geleden

Was afgelopen vrijdag bij de verloskundige. Toen heb ik het even gevraagd wat ik nu voel. Onder bij mn ribben voel ik schijnbaar steeds zijn knieën. Verklaard waarom ik soms beurse ribben heb met zijn getrappel. 😅

5 jaar geleden

Ja billen steken hier regelmatig flink uit en vanaf de billen kan ik de ronding van de rug grotendeels voelen. En dan aan de andere kant heel vaak voetjes in m'n zij, dat is ook een kleine bobbel.

5 jaar geleden

Dus dan is het links onder de billen, rechts boven de voeten/knieën? En het hoofdje dan dus waarschijnlijk in mijn bekken? 🤯

5 jaar geleden

Bij mij zat het hoofdje bij/in de bekken, de rug links van mn navel en billen dus daarboven ergens. Voeten zitten vaak rechtsboven, lekker bij mijn ribben te irriteren🤣 heel soms draait ie ff om linksboven te trappen..🙈

5 jaar geleden

Ik had het ook nagevraagd omdat ik dit leuk vond om te kunnen herkennen. De verloskundige gaf aan dat ze aan de linker en aan de rechtkant van de buik voelt, van beneden naar boven. Dan voel je aan 1 kant vaak de hele tijd ‘iets’, ongeveer dezelfde druk en aan de andere kant is dat wisselend, kun je t soms wat meer indrukken. De kant met de hele tijd iets is dan het ruggetje, aan de andere kant liggen dan de armpjes en beentjes. Hoofdje kun je dan laag in je bekken voelen als iets hards... als de baby dus met t hoofd naar beneden ligt, wat ie bij mij altijd doet tot nu toe :) succes met ontdekken!

5 jaar geleden

Er bestaat iets waarmee ze in kaart brengen hoe je baby ligt, noemen ze baby mapping van spinning baby’s. Word vooral in het Engels uitgelegd. Ik vind het zelf nog lastig te ontdekken hoe ze ligt. Wat ik eruit haalde is dat de krachtige bewegingen de voetjes zijn. En dat de billen en het hoofd allebei vrij hard aan voelen.

5 jaar geleden

Reactie op Framboosje91

Ik weet alleen dat ik soms der billen voel omdat het rond en hard is hahaha ...
Voel u dan dat in de buurt van u navel want het vaak dat ik iets rond en hard voel rechts van m navel en heb dan het gevoel dat ze dwars ligt

5 jaar geleden

Door de hik weet k dat ze hoofdje al beneden ligt. Daarnaast voel 'm de schopje rechts en is de linkerkant wat harder en dus ligt daar de rug (denk ik 😂)

5 jaar geleden

Voel u dan dat in de buurt van u navel want het vaak dat ik iets rond en ha ...
Dat klinkt als billen, voel je ergens aan de andere zijkant ook iets dan? Kan zijn dat je baby op z'n zij ligt in je buik, met hoofd naar beneden en voetjes 1 kant op. Bij mij zet de baby zich vaak af, dan voel ik rechts een bobbel onder m'n onderste rib meestal maar soms ook hoger of lager. En dan een bult naast m'n navel, dat is dan de heup/bil van de baby.

5 jaar geleden

Dus dan is het links onder de billen, rechts boven de voeten/knieën? En het ...
Of andersom, voeten onder en billen boven. Weet niet hoe laag je iets voelt haha maar tussen hoofd en billen zit zo 20 centimeter ofzo 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Bij mij zat het hoofdje bij/in de bekken, de rug links van mn navel en bill ...
Bij mij echt exact hetzelfde, grappig!! Voel jij ook gekriebel van de handjes onderin?

5 jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Bij mij zat het hoofdje bij/in de bekken, de rug links van mn navel en bill ...
Zo denk ik bij mij dan ook!

5 jaar geleden

Hoofdje ligt beneden, want ze is al ingedaald. Daar voel ik af en toe ook de hik. En regelmatig een kopstoot waardoor ik direct naar de wc moet 🤣 verder voel ik volgens mij af en toe dr billen en natuurlijk lekker trappen, met name tegen de zijkant.

5 jaar geleden

Reactie op caatjevl

Bij mij echt exact hetzelfde, grappig!! Voel jij ook gekriebel van de handj ...
Nee de placenta zit hier aan de voorkant ergens onder de navel.. met 3D echo zat ie ook heel de tijd met zijn handen tegen de placenta aan dus daar voel ik weinig van helaas.. Klinkt wel als een geinig gevoel ofniet? Voel wel af en toe dat ie naar beneden wil en op de blaas duwt met zn hoofdje.

5 jaar geleden

Ik heb het gevraagd aan de verloskundige. De billen steken hier al weken aardig uit 😄