17 Reacties
5 jaar geleden
Is sws het verstandigste om alleen je broer als voogd aan te wijzen 😀 niks ten nadele van zijn vriendin, maar ook ivm beslissingen etc. Dan heeft hij namelijk altijd toestemming nodig van haar.
5 jaar geleden
Het beste is 1 voogd. Een voogd is iemand die beslissingen neemt. Dit hoeft niet de persoon te zijn die ook de zorg draagt.
5 jaar geleden
Je kan je broer aanwijzen als voogd. Dit kan je gratis doen via een formulier op rechtspraak.nl
Mocht je later een testament willen maken en je broer en zijn vriendin zijn nog samen, dan kan je ook de voogdij in het testament opnemen en hen beide tot voogd benoemen met als voorwaarde dat ze nog samen zijn. Ik heb dat ook in mijn eigen testament staan
5 jaar geleden
Volgens mij zijn bijna alle wensen mogelijk. Mits ze voldoen aan de redelijkheid etc. Wij hebben een voogd aangewezen, maar iemand anders is financieel verantwoordelijk.
Zij weten wat van elkaar en voor iedereen is dit de beste constructie.
Toen ik klein was, was dit voor mij ook zo geregeld.
5 jaar geleden
Als je in NL de voogdij bij de notaris vastlegt is het altijd per persoon. Ik kon bijv ook niet kiezen voor mijn ouders samen , wel voor 1. Mijn moeder en 2. Mijn vader.
5 jaar geleden
Wij hebben mijn zusje en het zusje van mijn vriend aangewezen. Als mij wat overkomt, overziet mijn zusje het dat mijn familie onze dochter genoeg ziet en als mijn vriend wat overkomt, overziet zijn zusje dat bij zijn familie. Mocht ons beide wat overkomen dat gaat onze dochter naar mijn zusje. Zij is de eerste keuze. Zo hebben wij het vast laten leggen.
5 jaar geleden
Reactie op Mandyxxx
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Je kan wel twee personen benoemen tegelij ...
Interessant 🤨
Maar gelukkig maakt het voor mij niet uit, ouders zijn samen. Mijn zus heb ik trouwens bewust ‘los’ opgegeven omdat ik haar alle vrijheid wilde geven
5 jaar geleden
Reactie op Momacado
Oh je kan er dan specifiek in zetten met voorwaarde als ze nog samen zijn?
Dit hebben wij inderdaad ook. Een pers als voogd en in testament aangegeven. Als ze dan uit elkaar zouden gaan ben jij er zeker van dat die persoon voogd is, en niet de ander. Volgens mij kan dat wel alleen via testament.
5 jaar geleden
Moet je dit ook ergens officieel vastleggen eigenlijk? Of kan je het ook met de familie bespreken wie je aanwijst?
5 jaar geleden
Reactie op Hensjepensje92
Moet je dit ook ergens officieel vastleggen eigenlijk? Of kan je het ook me ...
5 jaar geleden
Reactie op Hensjepensje92
Moet je dit ook ergens officieel vastleggen eigenlijk? Of kan je het ook me ...
Wel officieel vastleggen, maar dat kan gratis via:
https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Voogdij/Paginas/Aanwijzen-voogd-(formulier).aspx
Let op, dit formulier geldt per kind. Heb je al een kindje of krijg je er later eentje bij, dan moet je dus nogmaals een formulier invullen!