16 Reacties

4 jaar geleden
Goedemorgen! Hier ook een lantaarnpaal vlakbij, wij hadden een verduisterend rolgordijn en idd er langs wat licht.. Uiteindelijk hebben we er aan de zijkant van die speciale strips nog tussen gezet zodat er geen licht aan de zijkant langs komt. En we hebben er gewone gordijnen voor hangen. En dan nog is de kamer niet zo donker als de andere kamers.
Als je de keus hebt zou ik voor de meest verduisterende optie gaan, je kan makkelijker een kiertje laten zodat het niet pikdonker is dan net als ons allerlei opties bedenken om het donkerder te maken 🙈

MOD
4 jaar geleden
Ik zou inderdaad voor zo donker mogelijk gaan, want lichter maken kan altijd door het gordijn een stukje omhoog te doen.

4 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud jullie huis is en of jullie dubbel glas hebben maar de gordijnen over de kozijnen zorgt ook ervoor dat de kou niet snel de kamer binnen komt!

4 jaar geleden
Wij hebben in de dag gekozen, is toch het mooist, we hebben een vrij diep raam. Het gordijn valt ook nog voor het kozijn dus ik voorzie weinig problemen.
Helemaal pikkedonker is ook niet goed in onze optiek, dan leert ze alleen slapen in het pikkedonker en als er dan ergens anders een keertje wat licht is, wordt inslapen lastiger.

4 jaar geleden
Reactie op Sellie21
Goedemorgen! Hier ook een lantaarnpaal vlakbij, wij hadden een verduisteren ...
Ja hier ben ik dus ook bang voor, dat er toch nog teveel licht door komt en we een onrustig kind hebben.. en we uiteindelijk alsnog gordijnen moeten laten maken... maar dan zou ik altijd voor kant en klaar gordijnen kunnen gaan...

4 jaar geleden
Reactie op Okja
Ja hier ben ik dus ook bang voor, dat er toch nog teveel licht door komt en ...
Het licht van de lantaarnpaal is hier echt van dat witte licht.
Mn dochter slaapt graag in een donkere kamer idd maar als het overdag is, dan is het niet pikkedonker en slaapt ze eigenlijk ook. Moet zeggen dat ik ook graag in een hele donkere kamer slaap 🙈
Succes met de keuze! Heb je ook nog tijdsdruk straks. Je kan ook even snel kijken naar de kant en klare gordijnen voor het geval dat.

4 jaar geleden
Onze dochter slaapt echt alleen als het pikkedonker is. We hebben rolgordijnen in de dag plus langs de hele muur verduisterende gordijnen. Baby slaapt bij ons, dochter soms ook, dus op onze slaapkamer hebben we hetzelfde.

4 jaar geleden
Reactie op Warsha85
Bestaan ze ook in een verduisterende vorm. Ik wil ook plissé gordijnen ipv ...
Ja zeker online bij www.veneta.com hebben ze hele mooie. Zijn niet duur en ze komen zelfs aan huis om op te meten

4 jaar geleden
Bij ons was er altijd nog wat licht in de slaapkamer zodat ik voor nachtvoedingen het licht niet hoefde aan te doen, waardoor zowel baby als ik daarna beter doorsliepen. Baby went aan wat je geeft. Zo heeft een vriendin van mij haar kindje laten wennen aan een pikkedonkere kamer met als gevolg dra-ma als het kindje ergens anders moet slapen waar het niet zo donker is (denk: middagdutje onderweg, Opa&Oma, vrienden, hotel..). Dus ik zou zelf zeker voor lichter gaan!