5 Reacties

6 maanden geleden

Hier weigert zoontje (net 3 geworden) een middagdutje. Hij houdt de dag ook verbazingwekkend goed vol. Alleen in de auto ligt hij binnen de 5 minuten te ronken. Maar ... Hij is nu al zeker 6 weken elke dan wakker tussen 4u50 en 5u15. Gek word ik er van. Ik weet dus ook niet wat best te doen (maar lees graag de wijze woorden mee van andere mama's en papa's van goede slapertjes)

6 maanden geleden

Heel herkenbaar om te lezen, ik ben inderdaad ook benieuwd hoe anderen hier mee omgaan of tips hebben😊

6 maanden geleden

Hoelang heb je haar geprobeerd wakker te houden? Het duurt namelijk een tijdje voordat ze aan het ritme gewend raken en dus ook langer slapen. Met deze leeftijd kan je dit gerust stoppen. Als wij nu een dutje zouden aanbieden zou het tot 22 uur feest zijn haha. Wij bieden tussen de middag wel een rustmoment aan. Dus boekjes lezen of een rustige activiteit. En in het begin eerder naar bed en vroeg wakker en geleidelijk werd het steeds wat later. Dus ik zou het wel als tip geven om het langere tijd uit te proberen. Nu slaapt ze gemakkelijk van 20 tot half 8/8 uur. Met dit warme weer ligt ze er later in en slaapt ze ook langer uit. Maar heeft nog steeds wel dagen tussen dat ze vroeg wakker wordt (half 7/7 uur).

6 maanden geleden

Onze dochter wilde een hele tijd ook niet meer slapen 's middags. Wel in de auto, dus ik ging vaak met haar rijden. Of we sliepen samen in ons bed, dat wou ze wel. En ineens na een maand of 2 wilde ze wel weer in haar eigen bedje. Nu slaapt ze gerust 2 uren weer in de middag Hoelaat ze precies wakker is weet ik niet. Soms komt ze wel eens aangewandeld om half 7, maar we hebben een lampje. 'S nachts is hij rood en dat betekent slapen. Om 07:15 wordt hij groen en dan mag ze bij ons komen. Dat weet ze en meestal houdt ze zich hier aan. Soms is het half 8 of kwart voor 8. Maar door dat lampje weet ze nu wanneer het nog tijd is om in haar eigen bedje te blijven. Als ze hier later op bed ligt dan maakt het niks uit. En ik denk wel eens, zal ik het dutje overslaan? Maar ik vind het zelf ook fijn even zo'n rustmomenten en 7 uur vind ik een normale tijd voor een kind van 3 om wakker te worden. Dus alles daarna is mooi meegenomen 🙌

5 maanden geleden

Zou het met het licht te maken hebben? Ik merk dat ik ook vroeg wakker ben, in het bijzonder als het heel warm is. Misschien kan je hier nog iets in doen