10 Reacties

5 jaar geleden

Vroege innesteling is dat je eerder dan gemiddeld de innesteling hebt waardoor je dus eigelijk iets langer zwanger bent. Late innesteling heeft het allemaal wat langer geduurd dan gemiddeld en ben je iets minder lang zwanger. Xxxx

5 jaar geleden

Ik heb begrepen dat de ovulatie voelen een fabel is. Wel dat je je ei kan voelen groeien, maar dat is dan dus vlak voor je ovulatie. De ovulatie is het moment dat het eitje echt springt. Hierna moet het nog een hele weg afleggen door de eileiders, moet er ergens een spermacelletje de wand doordringen en moet het, als het is aangekomen in de baarmoeder, moet het zich innestelen in de baarmoederwand. Vanaf de ovulatie tot de uiteindelijke innesteling zit dus nog een heel proces. Bij de ene persoon gebeurd dat heel snel en bij de ander duurt dat een paar dagen. (Volgens mij heb ik ooit gelezen dat het ergens tussen 1 dag en 6 dagen kan duren). Hierdoor kan het dus heel verschillend zijn op welk dag je uiteindelijk gezet wordt.

5 jaar geleden

Ik kom net terug van de termijnecho. Ik heb mijn eisprong duidelijk gevoeld en kwam via de berekening uit op 10+5 dagen. Maar volgens de meting is ons druifje al 11w! De verloskundige legde uit dat dat vaker voorkomt omdat sommige eitjes nu eenmaal sneller door de eileider gaan dan andere. Zelfs bij medische trajecten waarbij ze de exacte datum weten, verschilt het soms 2 a 3 dagen.

5 jaar geleden

Je wordt dan bij de echo of enkele dagen teruggezet of enkele dagen later gezet inderdaad :)

5 jaar geleden

Hi, ik ben 1,5 week teruggezet bij mijn 1e echo ivm late innesteling. Ik dacht zelf dat ik 7 weken en 3 dagen was, maar volgens de verloskundige 6 weken. Dit klopt ook achteraf gezien, ik hield via de app flo bij en wist dat ik op een bepaalde dag dus een eiersprong zou krijgen, wij hebben toen gemeenschap gehad. Exact 2 weken later kreeg ik een kleine bloeding (wss dus innestelingsbloeding) en de dag erna zou ik ongesteld moeten worden (dus niet gebeurd). Mijn innesteling was dus erg laat.

5 jaar geleden

Reactie op Novabo

Hi, ik ben 1,5 week teruggezet bij mijn 1e echo ivm late innesteling. Ik da ...
Heb jij toen ook gelijk positief getest? Een dag na de innesteling?

5 jaar geleden

Ja dat kan, ik heb ovulatietesten gebruikt en daarvoor was mijn man enkele dagen weg voor werk. En toch ben ik 4 dagen vooruit gezet bij de termijn echo. Ik kwam dus als ik terug tel op een dag uit waar er nog helemaal geen bevruchting had plaats kunnen vinden. Enigste verklaring zou dus een snelle innesteling kunnen zijn en het eitje wat snel na de LH piek is gesprongen 馃槉 andersom kan het natuurlijk ook waardoor je enkele dagen minder lang zwanger bent

5 jaar geleden

Reactie op Ariana86

Heb jij toen ook gelijk positief getest? Een dag na de innesteling?
Hi, Ik zal je mijn tijdlijn even vertellen, op vrijdag 21 augustus hebben wij gemeenschap gehad, volgens de app had ik op 22 augustus een eiersprong (ik voel dit verder niet). Op vrijdag 4 september had ik savonds een hele licht bloeding een beetje gekleurde afscheiding (ik dacht begin van mijn menstruatie) (was dus innestelingsbloeding) Wel gek want mijn cyclus is heel regelmatig, iedere maand wordt ik altijd op de dag dat ik het volgens de app moet worden ook savonds rond 8 uur ongesteld. De volgende dag zou ik dus ongesteld moeten worden (6 sep) niet geworden. Ik had een voorgevoel dat ik zwanger was en heb die zondag getest, de test was negatief. Savonds nogmaals getest (ik was er zeker van!) weer negatief, die zelfde avond voor het slapen keek ik nogmaals naar de test en toen zag ik echt heeeeel licht bijna niet zichbaar een inbrandingsstreepje. Die avond nog een clear blue besteld en maandag 7 sep gedaan, die gaaf aan zwanger 1-2. Volgens zwangerschaps apps zou ik rond 8 weken zwanger zijn gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie, bij 1e echo 2 weken geleden bleek ik 6 weken te zijn (achteraf dus logisch, maar niet overna gedacht) met een mooi kloppend hartje. 馃槉

5 jaar geleden

Kleine aanvulling; ongeveer vanaf woensdag 9 september gaven de normale zwangerschaps testen een snel goed heldere positieve streep aan. Zie foto, dit was mijn eerste test.

5 jaar geleden

Ik had een late eisprong en late innesteling, want ik testte pas positief toen ik 5 dagen overtijd was 馃槼 bij de eerste echo ben ik daarom ook een week teruggezet, op basis van de grootte van het vruchtje. Het hartje klopte gelukkig wel al sterk en alles ziet er goed uit tot nu toe 馃グ