8 Reacties

één jaar geleden

Ohh bah naar is dat hè. Onze dochter van 2,5 had dit ook een tijdje. Niet zo vroeg, maar wel 0530 a 6u en 's nachts eruit komen. K heb een slaaptrainer gekocht en dit helpt mega goed. Nu wordt ze uit zichzelf rond 0730 wakker en gaat ze spelen als die op een vrije dag om 0745 groen wordt. Als die groen wordt, mag ze eruit

één jaar geleden

Ja onze meid van 2.5 jaar wordt ook elke ochtend rond 5 uur wakker en is ook niet meer in slaap te krijgen. Vreselijk. Weet ook niet wat te doen, beetje radeloos hier!

één jaar geleden

Reactie op Colinea

Ohh bah naar is dat hè. Onze dochter van 2,5 had dit ook een tijdje. Niet z ...
Welke slaaptrainer heb je precies? ☺️

één jaar geleden

Een berichtje dat ik zonet ergens anders plaatste: Dochter is: 2 jaar en 7 maanden. Sinds begin oktokber krijste/huilde onze dochter bij het naar bed brengen, methode toepast: huilen, teruggaan, huilen, teruggaan. Al snel stopte ze hiermee. Na deze fase zijn we onmiddellijk overgegaan naar krijsen/huilen in de nacht. Ze sliep dan bij ons. Dit was dus een slechte gewoonte en ook hier hetzelfde toegepast: huilen, teruggaan, huilen, teruggaan. Dit bouwde af. Begon met anderhalf uur volhouden en werd dan zo minder. Nu doet ze dit niet meer. Na deze fase zitten we nu in het vroeg wakker worden. Het was eerst rond 5u45. Ik nam haar dan bij ons in bed om nog wat te rusten. Ondertussen zijn we opgeschoven naar 5u15. Ik wou hetzelfde proberen: huilen, teruggaan, huilen, teruggaan. Ze krijst alles bij elkaar (wat onze buurkinderen sowieso horen). Haar slaapdruk is vermoedelijk ook weg dus volgens mij ook geen zin om dit een uur vol te houden. Ze vraagt ook meteen: grote bed bij mama. We merken geen verschil met of zonder dutje. We merken ook geen verschil met 18u30 of 19u30 naar bed. Zo’n slaapwekker: ik denk dat zij zal wakker liggen en wachten tot het groen wordt (als ze dit al doet) maar dit doet niets aan het feit dat zij in mijn ogen veel te vroeg wakker is om de dag door te komen. Zijn hier nog kindjes zo vroeg wakker? Hoe lang duurde deze fase? (Of is het geen fase☹️) En wat doen jullie? Opstaan? Ze start volgende week met school. Op deze manier is ze kapot tegen de middag ☹️. Hier kunnen ze niet meer slapen (en zou ze sowieso zelf weigeren).

één jaar geleden

Hier ook.... klaarwakker. Al weken. Afgelopen nacht kwam meneer voor het eerst om 1u. 3x terug gebracht. Bleef dan elke x 20 min liggen. Valt gewoon niet in slaap. Leg ik een matras er naast of bij ons in bed slaapt meneer gelijk....

één jaar geleden

Ik heb ook eentje van 2,5 en eentje die al naar de middelbare gaat. De eerste die had deze fase vrij lang. Op ten duur lukte het dat hij niet voor 7 uur van z'n kamer kwam. Maar dit duurde echt tot een jaar of 6. Onze 2,5 jarige is ook vroeg wakker, maar (nog) niet zo vroeg, meer 6.00 of 5.30. Blijft dan vaak wel liggen maar niet altijd. Gaan ook bij de jongste nu beginnen met zo'n slaapwekker. Dan rust ie iig uit. En soms sluimert ie wat. Tja. Ik kan hem niet dwingen om te slapen. Maar wij hebben ook onze slaap nodig om gezellig te blijven en goed voor hem te kunnen zorgen. Als het op deze manier lukt is t beter dan dan al opstaan en z'n kamer overhoop halen (wat ie eerst deed). Onze jongste slaapt trouwens nog wel overdag. En we merken dat hij 's ochtends langer slaapt als hij overdag een kwalitatief beter slaapje heeft gehad. Overdag niet slapen is geen garantie voor 's nachts langer slapen bedoel ik. Maar is echt zo afhankelijk per kind! Bij m'n oudste was dit dus wel...

één jaar geleden

Wij hadden een tijdje geleden hetzelfde probleem. Als ik dan zei het is nog nacht je moet nog slapen moest ze naar buiten kijken en ging daarna weer 3 kwartier slapen. Daarna weer hetzelfde liedje. Wij hebben een zazu pam de pinguïn gekocht (op aanraden van meerdere vriendinnen) en dit werkt hier geweldig. De eerste week een paar keer uit moeten leggen. Rood betekent slapen. Oranje betekent dat je stil in je bed mag spelen met je knuffels en bij groen mag je roepen. Binnen een week snapte ze het en sliep netjes tot 7u. In de vakantie verzetten we hem naar 8u en dat gaat ook super goed.

één jaar geleden

Wij hebben dit probleem ook, alleen slaapt hij nog wel tussen de middag. Als ik hem niet wakker zou maken zou hij gerust 2,5u slapen… hij gaat meestal rond 19:00/19:30 naar bed. Betekent dit dat ik zijn middagslaapje moet gaan skippen?