28 Reacties

4 jaar geleden

Wow! Ik denk dat dit per kindje heel erg verschillend is ik geef 150cc om de 3 a 4 uurtjes.

4 jaar geleden

Reactie op krownie

Wow! Ik denk dat dit per kindje heel erg verschillend is ik geef 150cc om d ...
Dat lijkt me ook. Mijn zoontje krijgt nu 4 flessen. 3 flessen a 180 cc en 1 fles a 210. Bij de flessen van 180 cc word hij na de tijd heel boos en begint te huilen. Speentje werkt ook niet. Ik wil ook niet te snel overstappen naar een zwaardere fles omdat ik hem niet wil volproppen.

4 jaar geleden

Reactie op Japink

Dat lijkt me ook. Mijn zoontje krijgt nu 4 flessen. 3 flessen a 180 cc en 1 ...
Nee snap ik helemaal! Ons meisje is nu 12 weken en heeft nu om de 3 à 4uurtjes 150cc voeding. Ik denk dat 210 is een goeie tussenstap is als hij niet weer na een uurtje/paar uurtjes weer komt.

4 jaar geleden

Goeie vraag, ik zie overal alleen dingen/schema's staan met 5 keer 180+6 als max, maar als je uit gaat van 150ml per kg dan red je dat vanaf 6.75kg niet meer en mijn zoontje (10 weken) is dat bijna en is ook echt hongerig 😬 Wilde het van de week ff gaan vragen bij het consultatiebureau.

4 jaar geleden

Reactie op krownie

Nee snap ik helemaal! Ons meisje is nu 12 weken en heeft nu om de 3 à 4uurt ...
Ok. Ja hij slaapt verder eigenlijk heel erg goed. Alleen hij is gewoon echt heel boos na de voeding. En ik merk dat bij de avond fles hij gelijk rustig is. Helemaal tevreden. Ben zo bang dat ik hem vol prop en dat wil ik niet. Maar als hij huilt van de honger wil ik dat ook weer niet.

4 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Goeie vraag, ik zie overal alleen dingen/schema's staan met 5 keer 180+6 al ...
Klopt op de verpakking van de voeding staat inderdaad maar tot 180 cc. Ik had op internet gevonden dat boven de 6 kg ook 210 gegeven mag worden, maar wanneer doe je dit? Ben er een beetje onzeker in. Oh wat fijn dat je deze al gaat. Ben erg benieuwd wat ze vertellen bij het cb. Kun je dit eventueel doorgeven als je bent geweest?

4 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Wij hebben ook al nutrilon forte geprobeerd op advies van het cb. Zodat we niet te snel over gingen stappen naar een vollere fles. Maar hier kreeg mijn zoontje hele erg buikpijn van. Daar zijn we mee gestopt en toen van 150 cc naar 180 cc gegaan. Hij was gelijk tevreden en de buikpijn was ook snel al weer weg.

4 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Fles

4 jaar geleden

Onze mannnetje die kan niet te veel in 1x drinken daar gaat ie echt van kotsen hij is nu ongv 6kilo en hij krijgt 150ml t word wel afgegiet. En daar drinkt hij er dus 5 van op een dag endan het 6e flesje meestal voor de helft endan haalt ie voeding in. Denk dat t bij elke baby anders is en je vooral naar de behoefte moet kijken

4 jaar geleden

Ik werk op een babygroep en de meeste kinderen blijven op 180cc komt maar heel weinig voor dat een baby flessen 210 drinkt. Dus zou idd even met CB overleggen.

4 jaar geleden

Reactie op BM08

Ik werk op een babygroep en de meeste kinderen blijven op 180cc komt maar h ...
Ok. Ja overdag drinkt hij inderdaad nog 180cc en alleen in de avond krijgt hij een fles van 210.

4 jaar geleden

Reactie op Japink

Fles
Aah, maar dan wel maar 4 flessen 😬 denk niet dat we dat gaan redden want 5 gaat al met moeite, hij slaapt slecht overdag🤔 Ik zal t even laten weten wat het consultatiebureau zegt

4 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Aah, maar dan wel maar 4 flessen 😬 denk niet dat we dat gaan redden want 5 ...
Ja 5 flessen lijkt me dan ook echt teveel. Ja zou fijn zijn. Ben erg benieuwd

4 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Mijn zoontje weegt 7.5 kilo en is perfect content met flesjes van 180. Ik zou hierbij de signalen van je kindje volgen.

4 jaar geleden

Wij gaan vandaag proberen om 4x 210 te geven. CB gaf aan dat dat mocht. Het moeten dan wel 4 flessen ipv 5. Hij is 10 weken en weegt ongeveer 6,5kg. Ik merk dat hij er aan toe is. Hij kreeg 5x 180cc maar had altijd na de fles nog honger… en daardoor zat er in de avond weinig tijd tussen de flessen (om 19.00 eentje en vroeger om 23.00 maar dat is steeds vroeger geworden en nu al 20.30). Hij slaapt dan door tot 07.00. Dus we gaan het eens proberen vandaag 😊 Ben benieuwd of hij ons laat slapen vannacht 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Emma-11

Wij gaan vandaag proberen om 4x 210 te geven. CB gaf aan dat dat mocht. Het ...
Wat fijn zeg. Ja kan me voorstellen dat 5 flessen wel echt te veel word. Hoeveel uur mag je er overdag tussen laten dan? Mijn zoontje heeft precies hetzelfde. Hij kreeg 5x180 maar kan merken dat hij graag meer wil. We doen nu 3x180 en 1x210.

4 jaar geleden

Ik heb altijd geleerd dat je nooit meer dan 1000 ml kunstvoeding mag geven per 24 uur. In hoeveel flesjes dit dan verdeeld is, maakt niet. Wat je baby het fijnst vindt.

4 jaar geleden

Reactie op Japink

Wat fijn zeg. Ja kan me voorstellen dat 5 flessen wel echt te veel word. Ho ...
Maar dan krijg hij nu toch minder??? 5x 180 = 5x 205 ong = 1025.. of 3x 205 + 240 = 855.. of reken ik nu niet goed🙈

4 jaar geleden

Reactie op S2704

Maar dan krijg hij nu toch minder??? 5x 180 = 5x 205 ong = 1025.. of 3x 205 ...
Uhmmmm 5x180 = 200 ml voeding dus 1000ml en 4x210 = 230 dus dan 920ml. Hij krijgt dan inderdaad minder, maar misschien dat hij wel meer verzadigd is na het drinken van zo’n grote fles. Dat merk ik namelijk wel bij mijn zoontje. Hij is gelijk rustig na een fles van 210 en bij een fles van 180 is die echt onrustig en boos.

4 jaar geleden

Reactie op Japink

Uhmmmm 5x180 = 200 ml voeding dus 1000ml en 4x210 = 230 dus dan 920ml. Hij ...
Jaa en dan laat hij er misschien langer tussen omdat hij meer verzadigd is! Ik snap ‘m.. vroeg me dit zelf al af hoe dit ging als ze langer slapen en dutjes opschuiven..