18 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg even 😊

4 jaar geleden

Vanaf 1 jaar is opvolgmelk niet meer nodig en is het commercieel. Wij gebruiken het overigens alleen nog s morgens voor de pap (vind ik gewoon handig 😅). Wat ik wel lastig vind met die melk is dat je het eigenlijk maar 2 weken open mag hebben staan. En dat red je eigenlijk niet met 1 a 2x per dag. Dus dat maakt gewone melk wel veel makkelijker

4 jaar geleden

Ja ik geef ook die 2 flessen nog en mijn zoontje is ook maar net 8 kilo dus ik blijf het nog wel even geven, mijn man zegt trouwens het zelfde 🤣

4 jaar geleden

Hi! Mijn dochter is van 21 mei en ik ben met precies 1 jaar overgestapt naar gewone melk. Consultatiebureau zei dat dit mocht en mijn opvolgmelk was op dat moment ook op, dus ik dacht ik ga het proberen en dat ging meteen goed. Wel beetje warm gegeven dat vind ze lekkerder. Dit is nu haar schema: 07.00 olvarit granen 12+ met 150ml volle melk uit een bakje 09.00u fruit Slapen 1300u 2x boterham 1500u snackje 1700u warm avond eten + yochurt toe 1900u 180ml warme volle melk uit flesje. X

4 jaar geleden

Wij hebben simpelweg van de ene op de andere dag de kv voor koemelk vervangen. Wel warm en in z'n fles maar hij dronk het alsof er niks anders in zat. Er zijn ook al een aantal andere topics over als ze het niet lekker vindt of welke tijden etc. Met tips 😊

4 jaar geleden

Zoontje van 23 mei, we waren even helemaal van de kv af maar met alleen koemelk en water kreeg hij te weinig vocht binnen. Dus sochtends bij zn boterham toch nog maar n fles van 200 water en 6 schepjes. Nu gaat t drinken wel weer helemaal oke (denk dat t tandjes waren oid), maar nu moet dat pak nog op 🙈 zodra ie op is stoppen we gewoon. Hij wil trouwens niet echt meer uit de fles, alleen nog beker (munchkin 360). Met de fles issie gefrustreerd dat ie m niet met 1 hand kan pakken als hij in de andere n stukje boterham heeft 😂 Hij krijgt nu dus gewoon n beker koemelk bij middageten en avondeten en tussendoor water. Zeker bij t avondeten werkt ie zo 2 volle bekers weg 😅

4 jaar geleden

Reactie op Anneb88

Vanaf 1 jaar is opvolgmelk niet meer nodig en is het commercieel. Wij gebru ...
Huh echt waar? Mag je poedermelk zo kort open hebben? 🤭😬😬😬

4 jaar geleden

Reactie op Anneb88

Vanaf 1 jaar is opvolgmelk niet meer nodig en is het commercieel. Wij gebru ...
Huh? Hoe kom je daar bij? Op de verpakking hier staat 4 weken

4 jaar geleden

Reactie op Colette&Amélie

Hi! Mijn dochter is van 21 mei en ik ben met precies 1 jaar overgestapt naa ...
Ons schema lijkt hierop. 06.00 wakker 07.00 granen met 180 kv uit fles + halve boterham (wordt volgende week 150 halfvolle melk met 12+ granen uit bordje) 9.00 fruit 1 a 2 stuks Slapen 09.30-11.00 12.00 a 2.30 2x boterham 13.30 a 14.00 100 halfvolle melk Na melk slapen ongeveer 1,5 uur 17.00 a 17.30 avondeten + yoghurt 18.30 a 19.00 180 halfvolle melk Hele dag door water. Wij hebben iets wat te veel melkproducten. Maar volgens consultatiebureau was dat niet zo erg omdat we ook halfvolle melk geven en hij vaak wat laat staan. Komen rond de 400 ml op een dag. De opvolgmelk nr 3 en hoger is commercieel. Wij gebruiken 2. Met de pap nu nog omdat we nog bezig zijn met overstappen naar gewone melk. Je mag ook best langer kv blijven geven, maar is puur wat je makkelijk vindt. Wij vinden dat wel duur en m'n man en andere zoon drinken ook best veel melk dus is alleen maar handig als ie hier gewoon mee drinkt.

4 jaar geleden

Reactie op BabyBun

Huh echt waar? Mag je poedermelk zo kort open hebben? 🤭😬😬😬
Wist ik ook niet

4 jaar geleden

Ik geef nog 3/4 flesjes met kv. En dan gewoon nr 1. Ik heb tot voor kort BV gegeven. Helaas wilde die kleine zelf niet meer. Maar ik ben van mening, dat BV wordt geadviseerd tot 2 jaar, dus ik geef m gewoon KV. Daar zit tenminste nog voedingsstoffen in, is halfvolle melk zit precies niets.

4 jaar geleden

Mijn zoon is van 20 mei. Hij krijgt dagelijks 3 flesjes kv. Zelden 4. Hij krijgt wel nog altijd nmr 1. Als de kleine gemakkelijk naar koemelk gaat oké. Maar lees vaak dat de kleintjes het echt niet willen en er naar oplossing wordt gezocht van iets dat geen probleem is.

4 jaar geleden

Met 11 maanden werd de fles een behoorlijk drama. Hij wilde het niet meer. Wij gaven hem toen alleen nog 's ochtends. Met 12 maanden ben ik meteen gestopt en hij krijgt nu gewone melk met olvarit erin (rood fruit) in ieder geval 's ochtends en als die het nodig heeft 's avonds ook nog 1. Hij groeit goed. Zit iets onder het gemiddelde maar dat was prima in combi met zijn lengte.

4 jaar geleden

Ben gewoon overgegaan toen de kv op was (toevallig net rond zijn 1e verjaardag). Hij drinkt koude koemelk uit een beker. Gaat helemaal prima. Vind het ook wel heel makkelijk om van de flessen af te zijn nu.

4 jaar geleden

Wij gebruiken voor ons zoontje ook nog opvolgmelk, maar ik denk dat je ook "gewone" melk kan geven. Die van ons drinkt wel 's ochtends en 's avonds 240 met 8 schepjes en dat is ook telkens tot de laatste druppel op. Weet niet hoe dat zit voor jou kindje? Misschien de flesjes wat groter maken?

4 jaar geleden

Bij ons op CB vroeg ik of het erg was opvolgmelk te geven ipv gewone melk en toen zei ze dat gewone melk vooral ‘mag’ en wellicht fijn is, omdat gewone het goedkoper is. Uiteindelijk gaan de flessen er toch helemaal af en tot die tijd blijven we opvolgmelk geven die ze gewoon gewend is en goed drinkt. ‘S ochtends geven we bakje yoghurt en hoeft ze meestal geen flesje meer.

4 jaar geleden

Reactie op Romana91

Huh? Hoe kom je daar bij? Op de verpakking hier staat 4 weken
Het is inderdaad een maand houdbaar na openen.. in ieder geval bij Nutrilon.

4 jaar geleden

Ons kleintje is nu 1 en ook over op koemelk. Daarbij is opvolgmelk vanaf 1 jaar ook idd commercieel, er zit blijkbaar ook meer suiker in! Keuringsdienst van waarde heeft hier een interessante aflevering over (flesvoeding/opvolgmelk in algemeen), die je terug kan kijken op npo, aanrader!