Hoi hoi dames
De tekst zegt het al wat was jullie hb?
Ik ben nu 27 weken en de uitslag was 7,1 en er stond nog een waarde bij en dat was 91fl .
Geen idee wat dat moet voorstellen volgende week een afspraak dus dan hoor ik of het goed is 🙈
Ik moet zelf nog prikken, maar kan je er wel wat over uitleggen. Die fl waarde zegt iets over de grootte van de rode bloedcellen, deze zijn te klein bij ijzertekort. Maar deze waardes zijn beide super netjes!
Ik weet niet meer wat mijn waarde was. Vergeten 😅 iets met hormonen. Ik weet wel dat het veel te laag is (bloedarmoede) dus heb nu pillen voor het ijzer.
Bij 16 weken een hb waarde van 7,9 en bij 25 weken zwangerschap een hb waarde van 6,6. De gyneacoloog heeft me verteld dat de afkapwaarde 6,5 is, en aangezien we nog moeten gaan bevallen dan ook geadviseerd om de vloeibare variant van floradix in te gaan nemen om de hb waarde zo snel mogelijk te laten stijgen.
Hier met 25 weken hb 7.1 en ferritine 15 😅 sinds 2,5 week aan de ijzertabletten.
Je ijzerdip is tussen week 28-32 het ergste. Hb normaal 7.5, maar mag met zwangerschap ietsje lager zijn.
Ijzer hoort tussen de 20-150.
Ik heb dit moeten laten doen bij de nipt test, maar dat is alweer zo lang geleden. Niets gehoord over opnieuw prikken en meten?
Is dit standaard of in bepaalde gevallen? Volgende week bij mn controle maar even checken anders
Mijn hb gehalte was met 27 weken 6.5. Mijn verloskundige zegt dat dat nog goed is, maar wel op moet letten dat het niet meer daalt. Moet dus meer ijzerrijke voeding eten en zuivel tijdens deze voedingen vermijden omdat je anders minder ijzer opneemt.