32 Reacties

5 jaar geleden

Wat houdt dat in?

5 jaar geleden

Reactie op esfisa

Wat houdt dat in?
Kijken ze of je ijzer te kort heb als het goed is HahA

5 jaar geleden

Ik moet zelf nog prikken, maar kan je er wel wat over uitleggen. Die fl waarde zegt iets over de grootte van de rode bloedcellen, deze zijn te klein bij ijzertekort. Maar deze waardes zijn beide super netjes!

5 jaar geleden

7,1 bij 28 weken. Ik moet wat ijzerrijke voeding eten en 1x per dag floradix

5 jaar geleden

Ik had ook 7.1 en dat was goed!

5 jaar geleden

Reactie op sannie35

Kijken ze of je ijzer te kort heb als het goed is HahA
Ik moet pas prikken over 2 weken. Denk dat ik er dan pas achter kan komen

5 jaar geleden

Reactie op K92

Ik moet zelf nog prikken, maar kan je er wel wat over uitleggen. Die fl waa ...
Oké top heb namelijk volgende week pas een afspraak in t ziekenhuis maar kon de uitslag al online zien dus blij met je antwoord 😍

5 jaar geleden

Ik weet niet meer wat mijn waarde was. Vergeten 😅 iets met hormonen. Ik weet wel dat het veel te laag is (bloedarmoede) dus heb nu pillen voor het ijzer.

5 jaar geleden

Toevallig gister geprikt, ik heb 6,3 en dat is te laag. Boven de 20 weken zwanger is dacht ik de grens 6,8 en daarvoor dacht ik 7,4.

5 jaar geleden

Bij 16 weken een hb waarde van 7,9 en bij 25 weken zwangerschap een hb waarde van 6,6. De gyneacoloog heeft me verteld dat de afkapwaarde 6,5 is, en aangezien we nog moeten gaan bevallen dan ook geadviseerd om de vloeibare variant van floradix in te gaan nemen om de hb waarde zo snel mogelijk te laten stijgen.

5 jaar geleden

Te laag en me ferritine nog lager😅

5 jaar geleden

7,6 en dat was helemaal goed volgens de verloskundige

5 jaar geleden

Hier met 25 weken hb 7.1 en ferritine 15 😅 sinds 2,5 week aan de ijzertabletten. Je ijzerdip is tussen week 28-32 het ergste. Hb normaal 7.5, maar mag met zwangerschap ietsje lager zijn. Ijzer hoort tussen de 20-150.

5 jaar geleden

Laatste keer 6.4! Over 3 weken opnieuw controle. Gebruik nu ijzer elixer.

5 jaar geleden

Volgende week gaan ze het checken bij mij😊

5 jaar geleden

Ik zat bij 20 weken op 6.2. Was ook te laag. Dus ijzer tabletten,letten op voeding en floradix volgende week weer prikken

5 jaar geleden

Donderdag geprikt, zag gisteren dat hij 8,4 was. Hoort tussen de 7,5 en 9,2 te zitten, dus das keurig :)

5 jaar geleden

Volgens mij doen ze t overal anders dan 🤣 want ik zat op 6,5 en dat was prima volgens mijn verloskundige! Dus ze zeggen echt overal wat anders!

5 jaar geleden

Ik heb dit moeten laten doen bij de nipt test, maar dat is alweer zo lang geleden. Niets gehoord over opnieuw prikken en meten? Is dit standaard of in bepaalde gevallen? Volgende week bij mn controle maar even checken anders

5 jaar geleden

Mijn hb gehalte was met 27 weken 6.5. Mijn verloskundige zegt dat dat nog goed is, maar wel op moet letten dat het niet meer daalt. Moet dus meer ijzerrijke voeding eten en zuivel tijdens deze voedingen vermijden omdat je anders minder ijzer opneemt.