12 Reacties

2 jaar geleden

Wat lastig zeg! Ik weet wel dat je met waterpokken niet mag vliegen 🙈 ook niet terug, mocht ze het daar krijgen net voor jullie terug moeten. Pas als de waterpokken zijn ingedroogd mag er weer gevlogen worden. Hoe een kind het doormaakt is heel verschillend. Hopelijk valt het mee bij haar.

2 jaar geleden

Ja, dat las ik ook. Maar misschien is ze dan al besmettelijk als we heenvliegen. Staat overal 2 dagen voor de bultjes komen ben je al besmettelijk. Mocht ze waterpokken krijgen daar dan zijn we wel verzekerd omdat we een reis en annuleringsverzekering hebben. Maar het lijkt mij heel lastig in een vreemd land van alles te moeten regelen ook.

2 jaar geleden

Dat is lastig. Zou dan wel alvast vanuit Nederland waterpokken spul meenemen hoef je er niet daar naar opzoek. En duimen dat hij het niet krijgt of pas als jullie weer thuis zijn

2 jaar geleden

Ik zou voor de zekerheid kidsclin en zetpillen genoeg meenemen en opzoeken of je daar havermout kan kopen voor een zemelen badje of douche. Daarbij een washandje en elastiekje mocht je dat niet standaard al mee hebben. Luchtige kleding heb je al mee denk ik zo en een nagelschaartje zodat je het nagels nog wat korter kan knippen. En een uitje die je echt graag wilt doen meteen doen en heel hard duimen dat ze het niet heeft opgepakt! Ik hoop dat als je alles mee hebt je het los kan laten en gewoon kan genieten van jullie vakantie. 🌞

2 jaar geleden

Oh en echt helemaal niet leuk zo vlak voor je vakantie!!

2 jaar geleden

Lastig is dat je met waterpokken inderdaad niet mag vliegen, pas als ze ingedroogd zijn. Ons zoontje heeft een kleine week eronder gezeten en 1 dagje beetje hangerig. Na 6dagen waren ze goed ingedroogd. De zon zal dan ook wel helpen op vakantie. Neem zinkzalf(voor helpen indroge), mentholzalf(tegen de jeuk) en paracetamol mee. En veel afleiding helpt. Ook zullen ze daar vast wel havermout hebben kan je havermoutbadje maken (evt oude panty meenemen waarvan je buideltjes kan maken) evt even inlezen vliegmaatschappij Snap dat je baalt. Kiddies zijn idd al 2 dagen voor de bultjes al besmettelijk en die bultjes ploppen echt ineens zo op. Hier was het eerst 1 bultje op zijn lip, dag erna 3 op zijn buikje(moest goed controleren) en paar uur later poef 1 grote pokkenpartij

2 jaar geleden

Hier kreeg onze zoon 't pas na 3 weken nadat hij eraan bloot gesteld was. Dus kan ook langer duren en dan hebben jullie misschien wel al lekker vakantie gehad (afhankelijk hoelang jullie weggaan natuurlijk). Waterpokken kunnen ook zonder al te veel last aanwezig zijn. Inprincipe zijn ze er hooguit maar enkele dagen ziek van. En dan moet je denken aan griepachtige verschijnselen. Het kan ook heftiger verlopen. Maar helaas weet je 't van te voren niet. Ik zou gewoon gaan en dan kijken of ze 't überhaupt krijgt en dan hopen dat 't meevalt. Sommige krijgen ook maar 3 waterpokken bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Hier kreeg onze zoon 't pas na 3 weken nadat hij eraan bloot gesteld was. D ...
Wij gaan gelukkig ‘maar’ 8 dagen dus dat is niet heel lang. Hopen dat ze het niet krijgt en anders dat het heel mild verloopt 🤞🏼

2 jaar geleden

Bedankt iedereen voor de tips. We wagen het er maar gewoon op en bereiden ons goed voor!

één jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Bedankt iedereen voor de tips. We wagen het er maar gewoon op en bereiden o ...
Hoe is dit afgelopen? Wij hebben namelijk nu precies hetzelfde " probleem"

één jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Hoe is dit afgelopen? Wij hebben namelijk nu precies hetzelfde " probleem"
Wij hebben toen de gok toch gewaagd en onze dochter heeft wonder boven wonder geen waterpokken gekregen! Hopelijk gaat het bij jullie ook goed 🤞🏼

één jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Wij hebben toen de gok toch gewaagd en onze dochter heeft wonder boven wond ...
Gelukkig geen waterpokken gekregen en zijn heerlijk op vakantie. Heeft mij wel heel veel stress en slapeloze nachten bezorgd 🤭