17 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een babboe bakfiets besteld, elektisch. Alleen de wachttijden zijn er lang... Wij gaan onze 2e auto wegdoen als de bakfiets er is en dat scheelt sws in de maand en aan bezine!

4 jaar geleden

Hier geen bakfiets, alle gewone fietsen passen al amper in het schuurtje. Dochter van 10m ga ik een fietsstoeltje voor voorop kopen. Dochter van 8jaar kan zelf fietsen of bij nood achterop. En ik kan er nog in mijn eentje op fietsen. Is het vies weer en heeft mijn man de auto mee, kan ik altijd nog de bus pakken.😉

4 jaar geleden

Wij hebben een urban Arrow. Beste aankoop ever! Waren aanvankelijk ook wat terughoudend om er 1 aan te schaffen.. (wilden niet bij de bakfiets brigade horen 😂) Maar met 3 kinderen echt ideaal! Zou ook niet bezuinigen op kwaliteit, de ua is echt heel fijn en blijft ook relatief waardevast .. Zeker een duur ding, maar idd geen tweede auto nodig en geen benzine!

4 jaar geleden

Wij denken er ook over na, heb de Bimas gezien. Die kan je ook op de kop parkeren waardoor het veel minder ruimte inneemt. Misschien helpt je dat je partner overtuigen? :)

4 jaar geleden

Ik heb al jaren een bakfiets meest ideale ding wat er bestaat, ik hou namelijk niet van auto rijden als kind al niet, de eerste jaren had ik geen electrische bakfiets maar sinds 5 jaar wel een electrische bakfiets en dat is helemaal fijn. Als je het doet zou ik zeker een electrische bakfiets nemen. Ik fiets nog meer nu ik elektrische heb

4 jaar geleden

Ik wil der ook zo graag 1 manlief vind ze veelste duur😭

4 jaar geleden

Wij hebben een elektrische babboe bakfiets met regentent en extra zitplankje. Gebruiken hem inderdaad ook als tweede auto en dat scheelt veel. Het voelt ook minder als een volksverhuizing als je met twee kinderen op pad gaat en je kunt vaak voor de deur parkeren. Let wel op dat je in de bak maar tot max 50 kg kwijt kan. Er kan eventueel een zitje achterop, dat zou misschien een uitkomst zijn voor je 6 jarige. Wij gebruiken hem al vanaf dat de jongste 4 maanden was met een baby schaal. Tip: probeer wel even uit, er zit veel verschil in de tweewielers en de driewielers. Ik vond het fietsen met de tweewieler prettiger, maar je hebt wel weer een grote draaicirkel .

4 jaar geleden

Wij hebben een bakfiets, idd een flink ding in je garage! Maar ik vind het heerlijk, kids erin, spullen erbij en gaan. Of 1 kind er in en boodschappen doen en met alles weer terug haha. Wel een elektrische want anders is het heel zwaar. Tent erop is voor de kinderen heerlijk met koud of slechter weer. Nadelen, je pakt het niet ff snel uit je garage als je net als wij maar een klein deurtje daarin heb. De buren gooien de grote deur open en rijden zo weg. 🙈 En je bent iets meer tijd kwijt om je fiets ergens te stallen. En ik zou wel ergens uitproberen welke je fijn vindt fietsen.

4 jaar geleden

Heb je toevallig Cargoroo-bakfietsen bij je in de omgeving staan zodat je eens kunt proberen of het iets voor je is, zo'n bakfiets?

4 jaar geleden

Wij hebben een elektrische babboe big bakfiets... top aankoop! Ik rijd zelf amper met de auto. Zowel crèche als het werk zijn 5 à 10 minuutjes fietsen dus te gek om tweede auto aan te schaffen. En dochterlief vindt het heerlijk om in de bak te zitten, eerst was dat d'r babyschaal nu is dat in het peuterstoeltje.

4 jaar geleden

Ik heb geen bakfiets en wil er ook geen. De belangrijkste reden is dat ik het zo ontzettend knus vind om je kindje in een fietszitje zo dichtbij je te hebben! Maar ik woon wel op loopafstand van de stad, er staan elektrische deelbakfietsen (Cargoroo) in de wijk die je kunt huren, en heb maar 1 kindje (en niet van plan er voor 3 te gaan). Dus met jouw omstandigheden was ik er waarschijnlijk wel voor gegaan (wanneer financieel haalbaar natuurlijk). Wat zijn de afstanden eigenlijk die je verwacht af te leggen?

4 jaar geleden

Wij nemen geen bakfiets omdat als we gaan fietsen vaak door het bos gaan, zou niet weten hoe tegenliggers nog fatsoenlijk kunnen passeren met zo’n brede bak?

4 jaar geleden

Ik heb de cangoo easy (elektrisch), is een prima bakfiets, de tent mocht van mij iets steviger zijn maar die kan je misschien ook nog extra halen bij een andere bakfiets merk. Heb die gekozen omdat het deurtje makkelijk open kan om in te stappen als mijn zoon wat groter is. nadelen: -Neemt wat ruimte in beslag ook met langs de auto komen. -Is echt anders fietsen, maar went snel ik heb in een weekenddienst geoefend naar werk fietsen (waar de opvang naast staat). -De accu gaat altijd sneller leeg als dat de fabrikant zegt zeker met harde wind en berg op. Voordelen: -Beter voor het mileu als een auto. -Goedkoper als een auto. -Toch nog een beetje goed voor je conditie (soort van). -Ik gebruik de bakfiets ook voor de luiers weggooien, boodschappen alles! Dus een soort 2e auto. Prima als je woont en werkt in dezelfde plaats. Voor ons was het een vrij snelle keuze ik heb eerst met een baby mee gefiets op de fiets, maar toen de kleine wat zwaarder werdt vond ik dit gevaarlijk worden. Hij zit nu in een houder in de maxi cosi in de bakfiets en zometeen in een peuterschaal bij ons is hij wat laat met zitten en omrollen dus hij kan nog niet zelfstandig in zit komen. En een auto was duurder en hebben we lastig met parkeren dus klaar zo, wij hebben onze tuin anders ingericht en komt ie onder een hoes te staan.

4 jaar geleden

Reactie op Iris18

Ik heb de cangoo easy (elektrisch), is een prima bakfiets, de tent mocht va ...
Ow ja nog 1 nadeel: Mensen hebben niet door dat als je belt om er langs te kunnen dat er een bakfiets achter hun zit dus dan gaan ze een klein stukje aan de kant waar ik dan als nog niks aan heb… Bel dan vaak nog een keer kijken ze eerst verontwaardigd om maar vaak wel van ooowww ja dat lukt niet 😂

4 jaar geleden

Dankjewel voor jullie berichtjes.💕 Van het weekend nog eens met manlief erover gehad maar hij wil er nog steeds niet echt aan ; hij denkt dat het niet word gebruikt en dat het dan weer in de garage gaat staan zo'n groot onhandig ding daar blijft die maar op terug komen haha. Des al niet te min gaan we aankomend weekend kijken in fietsen zaken wie weet kan ik hem nog overhalen haha. Ik wil hem graag voor korte stukjes (boodschappen doen dorp verderop, opa's en oma's bezoeken in een ander dorp) maar ook gewoon om leuke uitstapjes mee te maken met het hele gezin. Hier is alles redelijk in de buurt maar merk toch als ik met de 3 kids allemaal tegelijk op stap ga ik dan de auto pak. En dat wil ik niet meer, ook nu zeker door de stijgende prijzen van de benzine. Maar wie weet misschien word het toch nog een bakfiets van het weekend 🤭

4 jaar geleden

Ik wil er zo graag 1! Als het kan doen! Vooral met je 3 kids ;)

4 jaar geleden

Dankjewel voor jullie berichtjes.💕 Van het weekend nog eens met manlief ...
Ken je niemand in de buurt die er een heeft staan? Misschien mag je hem eens een weekend lenen. Of een weekend huren bij de fietsenwinkel? Misschien kun je wel afspreken dat als je daarna besluit een fiets te kopen, dat het geld van het huren dan vervalt ofzo ..