90 Reacties

5 jaar geleden

Zorgboog, 3 uur per dag, 24 uur totaal

5 jaar geleden

Kraamzorg de eilanden 49 uur totaal

5 jaar geleden

Kraamzorg Mama, volgens mij gewoon het maximale aantal uren? Ik hoefde dat nergens aan te geven. Hebben maandag het intakegesprek.

5 jaar geleden

Lunavi, 45 uur over 7 of 8 dagen :)

5 jaar geleden

Kraamzus, ik koos voor 24 uren verdeeld over 8 dagen. Mocht ik toch meer willen kan ik dat altijd nog aangeven

5 jaar geleden

Reactie op Evo90

Lunavi, 45 uur over 7 of 8 dagen :)
Ik exact hetzelfde ook bij Lunavi. Enkel met borstvoeding krijg je nog aantal uur extra, 48 in totaal dan geloof ik

5 jaar geleden

Naviva, voor 49 uur omdat ik nog twijfel over borstvoeding. Wil eerst kijken hoe het gaat, kan altijd nog naar minder uren. Was hun idee trouwens, om zo min mogelijk 'druk' erop te leggen dat ik meer uren zou moeten nemen. Ik vond telefonische intake heel fijn!

5 jaar geleden

Een lokale kraamzorg gekozen en voor het max wat kon 49 uur over 8 dagen. Begin hele dagen en dan afbouwen als het goed gaat.

5 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Kraamzorg Mama, volgens mij gewoon het maximale aantal uren? Ik hoefde dat ...
Ik zit ook bij kraamzorg Mama, ze zullen je een aantal dingen vragen en nav je situatie zullen ze volgens de landelijke richtlijnen aanhouden hoeveel uur je nodig hebt. Jij hoeft niks hiervoor te doen, inderdaad 😊

5 jaar geleden

Buurtzorg Kraam, werkt hier veel samen met de verloskundige en heeft dezelfde visie: doen wat moet ipv standaard opvolgen protocollen. (Bv geen klossen onder het bed, geen vaste momenten voor controles etc.) In de intake niet gesproken over het aantal uren, wel over zaken die we belangrijk vinden en hoe we de periode voor ons zien.

5 jaar geleden

Naviva Kraamzorg. 49 uur in totaal

5 jaar geleden

Lunavi, 3 uur per dag op een totaal van 24 uur. Dit kan ik altijd nog opschroeven mocht ik meer uur nodig hebben (als het een keizersnede wordt bijv.)

5 jaar geleden

Naviva kraamzorg, 49 uur verdeeld over 8 dagen. De eerste 2 dagen 8 uur per dag en daarna afbouwen naar 5 uur per dag.

5 jaar geleden

Lunavi en ik geloof de maximaal aantal uren 😊😊 Hebben we niet specifiek afgesproken maar ze gaf aan dat we dat kunnen afstemmen met de kraamzorg die dan komt! En als ik in mei beval krijgen we 8 dagen, als ik in april beval (ben 5 mei uitgerekend) dan krijgen we 7 dagen omdat er dan blijkbaar veel kraamzorg animo is ofzo? 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Kraamvogel, 3 uur per dag

5 jaar geleden

Kraamzorg de waarden, en het maximale.. eerste kindje dus de eerste 2 dagen komen ze 8 uur en erna gaan we in overleg naar andere uren.

5 jaar geleden

Ik zit bij kraamzus heb recht op 45 maar heb aan gegeven dat ik denk dat 3 uur per dag genoeg is. Nu gaan we tijdens de week kijken wat ik echt nodig heb

5 jaar geleden

3 uur per dag? Dat is toch heel erg weinig? Bij mn dochter kreeg ik 5-6 uur per dag, terwijl we helemaal geen extra zorg ofzo aangevraagd hadden. Vond het heeeeeeerlijk, hoop dat dat nu weer kan! Hoe kan ze nou in 3 uur alles checken en helpen met voeden en je bed doen en eten maken en en en..?

5 jaar geleden

Reactie op Eve_nummer2

3 uur per dag? Dat is toch heel erg weinig? Bij mn dochter kreeg ik 5-6 uur ...
3 uur per dag dan doet ze de controles, en evt badkamer wc schoonmaken en beddengoed wisselen. En dat hoeft niet elke dag, mensen die kiezen voor 3 uur hebben ook meestal een backup van hun familie (schoonmoeder-moeder/zus)

5 jaar geleden

Reactie op Eve_nummer2

3 uur per dag? Dat is toch heel erg weinig? Bij mn dochter kreeg ik 5-6 uur ...
Ik vind 3 uur al veel het liefste heb ik helemaal niks🙈. Dit is omdat ik heel erg op mezelf ben en ik heel slecht tegen kan als iemand me huis gaat doe. Of me bed gaat verschonen... bij me vorige 2 had ik geen kraamzorg. Bij de eerste aangegeven dat ik genoeg aan me moeder had die toen de tijd ook kraamverzorgster was. (Maar nog deed ik het meeste zelf) en de 2de lag ze in het ziekenhuis dus viel me kraamzorg weg, maar vond dat totaal niet erg ik deed alles gelijk weer zelf na me bevalling.