39 Reacties
5 jaar geleden
Hey Valex, hoe ik het zie is dat een babytje nog helemaal geen shampoo nodig heeft. De haartjes van een baby zijn nooit 'vies' maar hebbben juist hun natuurlijke vetten om ze gezond te houden. De meeste producten zitten vol met stoffen die niet natuurlijk zijn. Om de baby te wassen zal alleen welleda gebruiken, omdat dit een merk is dat al jaren juist gericht is op natuurlijke ingrediënten. Misschien heb je hier wat aan;)
5 jaar geleden
Shampoo is niet nodig voor een baby, misschien pas als ze hapjes in het haar gaan smeren... ik zelf gebruik zwitsal en dat gaat goed, maar dat is ook erg persoonlijk en misschien even zoeken. Belangrijkste regel is wel: niet te vaak in bad, water droogt de huid uit. En als dochter wel in bad gaat dan vaak ook alleen met water wassen.
5 jaar geleden
Mijn moeder gebruikte altijd Kruidvat eigen merk zemelen(volgens mij heette dat zo😅) bad ik had zelf erg last veel last van eczeem zei mijn moeder
5 jaar geleden
Een goed merk zonder zooi is NAIF, die heeft ook een speciale baby lijn... En haartjes wassen is indd nog niet nodig... Pas als ze in de modder gaan spelen😁😉
5 jaar geleden
Ik heb op basis van dit blog het e.e.a. aangeschaft https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-babyhuidverzorging/ Ik heb zelf ook een hele gevoelige huid en gebruik de producten van Jetske Ultee en ben heel tevreden!
5 jaar geleden
We hebben zoveel van die rommel gekregen met de gratis dozen etc. Dat we nog wel even vooruit komen! Mocht de kleine ergens op reageren, dan hebben we tenminste geen vermogen uitgegeven aan zeep etc. Bij de oudste hebben we dat ook zo gedaan, beviel prima!
5 jaar geleden
Ik ga producten van Naïf kopen omdat zij veel aandacht hebben voor natuurlijke ingrediënten.
Vergeet niet babyzonnebrand te kopen.
Verder een tip voor de app Beat the Microbead. Je kunt de ingrediëntenlijst van verzorgingsproducten scannen en zien of er plastic in zit. Geeft meer aan of het schadelijk is voor het milieu dan voor de huid. Maar ik denk dat er bij cosmeticamerken wel een verband is tussen aandacht voor het milieu en aandacht voor de (gevoelige) huid.
5 jaar geleden
Producten als Sudo creme, Zwitsal, etc zijn super heftig en chemisch.
Onze dochter had ook een heel nare uitslag de eerste maand. Luieruitslag met streptokokken bacterie op haar billen. Ziekenhuis en zo. Zelfs Neutral was te heftig, dus beste was wattenpads met warm water ipv billendoekjes voor eerste half jaar.
Wij kopen verder altijd zo natuurlijk, puur of zacht mogelijke producten van:
- weleda (o.a. Babyolie)
- balneum extra vettende badolie
- natusan first touch shampoo
- dr swaab zinkzalf
- neutral of extra zachte billendoekjes met lotion van AH
- producten van Het Blauwe Huis
- wolvet
- voor waterpokken of uitslag: bad met washandje met haverzemelen erin
En zo min mogelijk smeren en soppen helpt ook. Natuurlijke balans van de huid niet teveel verstoren.
5 jaar geleden
Ik heb producten van naif aangeschaft toevallig in de aanbieding nu bij Holland & Barret ( 2e artikel 50% korting )
Verder is (ongeraffineerde) kokosolie uitermate geschikt om de babybillen te beschermen. Het laat een beschermlaag achter zonder de poriën te verstoppen Daarnaast is kokosolie antibacterieel en kan het bijdragen aan de genezing van rode en pijnlijke billetjes.( ik heb de boologische versie uit een pot )
5 jaar geleden
Jetske Ultee die hierboven genoemd wordt raadt vooral aan om producten zonder parfum te kopen. In alle Naïf producten zit dat wel. Had er al wat van gekocht maar ga nu toch voor iets zonder parfum. De testers van la Roche Posay Lipikar vond ik superfijn dus die heb ik in full size gekocht.
5 jaar geleden
Ben zelf erg fan van Petit et Jolie, maar dat is wel iets lastiger te krijgen. Je moet het sowieso online bestellen! Daarom heb ik soms ook van weleda en naïf, dat zijn ook fijne producten. In koude wintermaanden is olie ook heel fijn en die van holland & barret eigen merk zijn top.