5 Reacties

8 maanden geleden

Onze dochter doet dit ook. Ze zijn nog jong he, komt wel goed met die werkwoorden. 😉

8 maanden geleden

Doet m'n zoontje ook! Hij gebruikt nu ook andere vervoegingen van werkwoorden (heb/heeft) en de verkeerde tijdsvormen. Ik denk dat dit komt doordat ze nu op hun manier ontdekken (ze horen het bij ons) dat er vervoegingen en verschillende tijdsvormen bestaan. En dat passen ze dan toe, alleen nog niet altijd op het juiste moment😅 Dat komt wel goed👌🏻 Ontwikkeling is soms een klein stapje terug en daarna een grote stap vooruit. Soms zie ik 'm ook nadenken, zo schattig. Ik probeer 'm dan niet letterlijk te corrigeren, maar dezelfde zin (in vraagvorm bijvoorbeeld) te herhalen en dan met de juiste vervoegingen/tijden etc. en vaak herhaalt hij het dan nog een keer😂 op de juiste manier.

8 maanden geleden

Reactie op Sikka

Onze dochter doet dit ook. Ze zijn nog jong he, komt wel goed met die werkw ...
Ja snap ik. Ik vind het ook niet erg maar het viel mij gewoon op. En vroeg mij af of alleen mijn dochter dit doet of dat het iets is wat vaker voor komt.

8 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Doet m'n zoontje ook! Hij gebruikt nu ook andere vervoegingen van werkwoo ...
Hahah, ik doe dat dus ook. Ik corrigeer haar niet in haar zinnen maar ik herhaal het wel in de juiste tijdvorm. Dan zie je haar echt denken van: ohh ja dat bedoel ik haha. Het heeft ook wel iets aandoenlijks vind ik.

8 maanden geleden

Werkwoordspelling.. iets wat nog jaren de tijd nodig heeft om zich goed te ontwikkelen. Geloof me, zelfs op de middelbare school krijgen ze er nog toetsen over 😆 Dus ja, herkenbaar. Maar niet alleen bij mijn peuter.😅