5 Reacties
6 maanden geleden
Hier is het zelfstandig spelen enorm toegenomen sinds m'n zoontje naar school gaat (hij is op 2,5 jaar gestart, na de kerstvakantie). Hij speelt wel liefst in dezelfde ruimte als ik en verhuist dan gewoon alles mee: auto's naar de keuken, treinbaan naar de gang, Duplo naar de badkamer, ... Hij kan ook lang (30 min tot een uur!) alleen puzzelen. Ik geef dan wel een mix van makkelijke (12 stukken ) en moeilijke puzzels (al tot 48 stukken) want als ze alleen moeilijk zijn, komt hij me veel sneller halen om te helpen (wat ik niet erg vind hoor).
De absolute hit qua zelfstandig spelen is hier de buitenkeuken/modderkeuken en zandbak ernaast. Maar ja, het weer de laatste dagen laat het niet echt toe.
In het weekend zet ik ook bijna altijd iets van spel klaar, dat intrigeert hem altijd wel (bv. Pomponnen per kleur sorteren, met allerlei lepels en bakjes).
MOD
6 maanden geleden
Reactie op 2021Baby1
Hier gaat het vooral goed als ik niet in de kamer ben. Dan ga ik boven opru ...
Ohja en sochtends. Meneer is nogal een vroege vogel, hij moet op zn kamer blijven tot zn lampje groen is om 7.15. Dus dat is bijna dagelijks een uur 🥲 Vaak gaat ie dan puzzelen en daar kan ie dan ook echt wel geconcentreerd mee bezig zijn waardoor ie inmiddels puzzels van 70 stukjes maakt. Is dat vroege wakker worden toch nog ergens goed voor😅
6 maanden geleden
Hier is het met momenten. ‘‘s ochtends kan ze altijd het beste zelfstandig spelen. Ongeveer een uurtje. In de middag moet ik haar vaak wat voorschotelen qua spel. Dan starten we samen en gaat ze zelfstandig verder. Voor de rest van de dag sleep ik haar mee met mijn huishoudelijke taken en gaan we veel naar buiten.