9 Reacties
10 maanden geleden
niet van opvang gewisseld maar niet (België) gaan ze wel op 2,5 jaar naar school. deze overstap hebben wij na de kerstvakantie gemaakt. wel heavy vind ik. op voorhand heel veel boekjes gelezen, school al eens bezocht. kan je de nieuwe opvang ook samen gaan bekijken? ik had ook wat foto's van de school opgezocht en veel laten zien op voorhand.
Bij de eerste dagen werd er effectief veel geweend. ook veel vermoeidheid en heeeeel slechte nachten (nachtmerries, opnieuw verlatingsangst).
veel succes daar voor jullie kleine man !
10 maanden geleden
Onze zoontje moest wisselen van kinderdagverblijf toen hij ongeveer 2 was. We mochten op voorhand eens op bezoek om te wennen. We hadden ook de opvang een duidelijke andere naam gegeven als we erover praatten. Eerder zeiden we "we gaan naar de crèche" en nu benoemden we de opvang bij de naam: "we gaan naar het koetshuis". Om dus duidelijkheid te scheppen.
We hebben veel uitgelegd dat de crèche van vroeger nu gesloten was.
Hij heeft de eerste weken wel wat gehuild bij het afzetten. En overdag vroeg hij blijkbaar veel naar ons. Ik denk dat het een 2tal maand heeft geduurd voor hij zich er helemaal op zijn gemak voelde.
Maar onlangs is hij op school gestart (in België dus na 2,5 jaar) en die overgang ging super vlot! Enkel de eerste dag wat traantjes bij het afzetten en vanaf dag 2 al helemaal op zijn gemak. Doordat hij wat ouder is denk ik, maar ik denk ook dat hij door al eens te wisselen niet meer zo 'eenkennig' was.
Veel succes!
10 maanden geleden
Wij zijn net voor de 2e gewisseld ivm verhuizing. Eerste keer was hij 1,5 jaar en heeft hij er niet echt iets van meegekregen. Nu is hij ruim 2,5 en hebben we hem wel voorbereid. Veel over gepraat/verteld en er langs gelopen. Samen afscheidscadeau gemaakt voor andere opvang. Eerste week vond hij het lastig, vooral het afscheid bij brengen en zei hij steeds dat hij niet meer naar de nieuwe kindjes wilde. Maar nu twee weken verder gaat het brengen prima en heeft hij zin om te gaan.
10 maanden geleden
wat goed om te lezen dat het bij jullie allemaal zo goed gegaan is.
wij vertellen hem nu ook "binnenkort kun je naar de nieuwe kindjes"
hij is nu nog heel enthousiast.
we hebben een rondleiding gehad, hij vond het nog te spannend om het lokaal naar binnen te gaan, maar hij heeft zich kostelijk vermaakt in de grote gezamelijke speelhal.
het kan me niet snel genoeg gaan.
gisteren kwam hij ook weer thuis met een overvolle luier 🤔
en ze weigert hem om een slaapje te laten doen,
ze probeert het nog niet eens om hem in bed te leggen.
volgens haar is hij op een leeftijd dat hij het niet meer nodig heeft.
terwijl hij wel degelijk dit nog nodig heeft!
10 maanden geleden
Reactie op Patrciaa
wat goed om te lezen dat het bij jullie allemaal zo goed gegaan is.
wij ve ...
nou zeg wat naar om te horen zeg ik ben zelf gastouder en zou elk kind wat moe is lekker naar bedje doen, ook voor jezelf fijn als kinderen uitgerust zijn. tjonge zeg nou hopelijk straks een super leuke overgang naar het kinderdagverblijf
9 maanden geleden
Wil toch nog een update geven.
Ik heb mezelf zodruk gemaakt, en uiteindelijk viel het echt reuze mee.
Op de oude opvang durfde m'n zoontje niet te praten.
Wij hebben 2 uurtjes mogen proefdraaien en na 5 minuten gaf hij al zelf tegen de leidster aan dat hij geen fruit wou eten maar liever wou spelen.
Ik heb hem opgehaald en hij had een dikke smile op het gezicht.
Over 2 weken gaat hij daar een volledige dag heen, maar nu echt gerustgesteld dat het zeker goed gaat komen