Ik ben een beetje op zoek naar herkenning en de gouden tip, haha! Onze zoon van 4 (mei 2021) was goed zindelijk, poep en plas vanaf ongeveer 3,5. Geen moeite, ging zelf etc. In februari van dit jaar zijn zijn twee broertjes geboren en sinds die tijd is het weer terug gevallen. Hij had bijna dagelijks meerdere grote ongelukjes.
De afgelopen maanden hebben we met veel sticker kaarten etc geprobeerd om het weer terug te brengen naar hoe het was. In de zomervakantie is dat ook best goed weer gelukt. Bijna geen ongelukjes en als het een keer mis ging met plassen dan maar een klein beetje.
Sinds twee weken is school weer gestart en de laatste dagen komt hij weer met verschillende natte broeken thuis.
Ik merk dat ik er een beetje moedeloos van wordt en verdrietig omdat het hem gewoon niet lukt, terwijl hij het voorheen wel kon.
Iemand een idee of tip die wellicht nog kan helpen?
He hoi, hier bijna hetzelfde verhaal maar dan met een verhuizing in april. Daarvoor zo goed als zindelijk en sindsdien is het weer helemaal mis. Vooral met plassen dus veel natte broeken op school. Ik zit ook wat met mn handen in het haar, we hebben al veel geprobeerd (stickers, kadootjes, potje weer in de kamer). Ik lees graag mee voor herkenning of de gouden tip!
Mag ik je 1 tip geven.
Laat het los en ga vooral niet forceren.
Bij grote veranderingen krijgen kinderen een terugval en vaak is dit in de zindelijkheid.
Kun je niet met de juffrouw/meester bespreken dat ze hem na het eten even na het toilet stuurt?