14 Reacties

6 dagen geleden

Ik volg graag, mijn zoontje wil ook maar niet zinderlijk worden en is ook 3.5. Dus wordt nu echt wel tijd😬

6 dagen geleden

Bij ons heeft het ook heel lang geduurd. Ook een poos mee bezig geweest zonder succes. We hebben het een beetje losgelaten en op een gegeven moment zei hij in de ochtend; zo, nu mag mijn luier uit! Alleen poepen wil hij nog niet op de wc. Dan vraagt hij om een luier.

6 dagen geleden

Ons zoontje had al een paar x een (mislukte) poging gedaan. Na het zwemmen waren we een keer een schone luier vergeten en toen zei hij uit zichzelf "oh maar ik kan prima zonder hoor ik ben al 3". En sindsdien idd overdag volledig zindelijk.. nachten 9 vd 10 x ook inmiddels.

6 dagen geleden

Wat heb je allemaal al geprobeerd? - Boekjes lezen over zindelijk worden. - Meenemen met jou als je naar de wc gaat. - Een interessant potje of een sticker in de wc. Ons zoontje vond het heel grappig om een 'brandje te blussen' met zijn plasjes. En onze dochter is zindelijk geworden met chocoladerozijntjes: iedere keer als er iets in het potje zat, mocht ze een chocoladerozijn.

6 dagen geleden

Reactie op Madelon88

Bij ons heeft het ook heel lang geduurd. Ook een poos mee bezig geweest zon ...
Ik heb het ook een beetje losgelaten en ga het over 2 weken weer proberen🤷🏽‍♀️

6 dagen geleden

Reactie op S83

Wat heb je allemaal al geprobeerd? - Boekjes lezen over zindelijk worden. ...
Idd boekjes gelezen, filmpjes bekeken. Meeplassen stickers etc. Maar nee....

6 dagen geleden

Vooral geen vragen stellen met ja of nee als antwoord, kans is 99% dat je nee te horen krijgt.. Gewoon luier uit, thuisblijven en leren aanvoelen wanneer hii moet. En niet vragen maar zeggen ‘ga je het zeggen als je moet plassen’. Initiatief bij hem leggen ipv continue vragen, vinden ze irritant. Tuurlijk zal dat met wat ongelukjes gaan maar uiteindelijk moet hij zelf leren voelen wanneer hij moet!

5 dagen geleden

Reactie op S83

Wat heb je allemaal al geprobeerd? - Boekjes lezen over zindelijk worden. ...
Hier hebben inderdaad de boekjes van Kaatje naar het potje (Misschien is de titel net anders. Maar het is iets met Kaatje. Kaatje naar de wc zou ook kunnen) heel goed geholpen. Die hebben we ook regelmatig voorgelezen op de wc. Hier werkte een bril met trappetje eraan vast heel goed. Potje vond ie niks. Pas toen ie al op de kleine wcbril plaste werd t potje interessant. Verder hebben we hier ook een tijdje met stickers gewerkt. Elke keer als ie op de wc hd gezeten, of het nou gelukt was of niet, kreeg hij een sticker. Op ten duur een sticker alleen als ie iets gedaan had. Toen bleef hij elke keer tussen het plassen droog. Dat was ineens 2 of 3 dagen achter elkaar en toen heb ik de luier gewoon uitgelaten. Zo hebben we t s nachts ook gedaan. Op ten duur bleef hij gewoon droog. En mocht ie toch eens een keer te laat zijn, benoem ik dat het bijna goed is gegaan (ipv een ongelukje, dat klinkt negatief terwijl je met bijna goed de nadruk legt op het positieve en dat het stimuleert juist). En dan doen we gewoon schone kleren aan zonder verder iets te benoemen over dat t mis was gegaan oid.

5 dagen geleden

Reactie op xtcc

Ik heb het ook een beetje losgelaten en ga het over 2 weken weer proberen🤷 ...
Oja, dat was hier ook helpend. In het begin lukte t allemaal niet. Toen ff 2 weken losgelaten en daarna lukte het wel. Alsof er geen druk meer op zat oid.

5 dagen geleden

Onze dochter werd zindelijk toen we besloten de luier gewoon niet meer aan te doen. Twee dagen heel veel ongelukjes gehad, daarna was het klaar en dag+nacht zindelijk! Ze was toen 2 jaar en 10 maanden.

5 dagen geleden

Reactie op maaaaaaaaaaaaaaama

Onze dochter werd zindelijk toen we besloten de luier gewoon niet meer aan ...
Jaa misschien moet ik dat ook gaan doen gewoon geen luier meer.

één dag geleden

Onze dochter heeft dit al een half jaar met poepen. Plassen gaat perfect en ze is daarmee helemaal zindelijk maar poepen weigert ze nog steeds op de wc of het potje te doen. Ze poept ook niet in haar onderbroek want ze houdt het net zo lang op tot dat ze een luier krijgt 😅

18 uur geleden

Reactie op H0bbezak

Onze dochter heeft dit al een half jaar met poepen. Plassen gaat perfect en ...
😢 snap het ook, maar doe je dan voor het slapen gaan luier om? Zoday ze nog kan poepen of?

7 uur geleden

Reactie op xtcc

😢 snap het ook, maar doe je dan voor het slapen gaan luier om? Zoday ze no ...
Onze dochter krijgt in de nacht nog wel een luier maar zij poept niet in de nacht. Is meer nog even tegen de ongelukjes. Mijn dochter zegt het als ze moet poepen en dan vraag ik altijd of ze op de wc of het potje wil proberen maar ze zegt altijd dat ze in haar luier wil poepen. 😅