3 Reacties
MOD
één jaar geleden
Bij mn zoontje hebben we spelenderwijs het potje vanaf ongeveer 1 jaar geïntroduceerd. We wilden in de zomer echt doorpakken, maar het was natuurlijk niet echt heel lekker weer dus er is niet van gekomen. Wel zijn we hem toen steeds regelmatiger op het potje gaan doen: allereerst voor/na het slapen, toen ook rondom het eten.
We hebben toen 1 poging gewaagd om door te pakken maar opeens weigerde ie alles, toen hebben we het even gelaten. Ook gewoon een beetje luiheid van ons😅
Opeens ging ie zelf aangeven dat ie moest poepen en nu poept ie enkele maanden alles op de wc. Vorige week zijn we begonnen zonder luier en hij is nu 3 dagen droog, maar moet wel zeggen dat ie er ook echt aan toe is. We hebben overigens nooit gewerkt met stickers etc., hebben het echt vanuit zijn eigen motivatie laten komen.
Wellicht nog even de tijd geven om dr aan het idee te laten wennen. Misschien hoe minder druk ze ervaart, hoe interessanter het is.
één jaar geleden
misschien vind je in dit topic nog nuttige reacties.
ik reageerde er ook 😉🤣 mijn boodschap was dat de rustige aanpak hier geen resultaat gaf, wel een meer intensieve 'training' waar m'n zoontje echt de signalen van z'n lichaam leerde kennen. succes daar!
https://community.24baby.nl/forum/peuter/zindelijkheid-2-5j-lukt-niet-m2oB2x
één jaar geleden
Na een week volhouden en ongelukjes laten gebeuren is mijn dochter zindelijk! Ze liep hele tijd in haar blote billetjes. Maar als ze maillot of onderbroek aan heeft is ze nog wel te laat. Iemand tips?