6 Reacties

6 maanden geleden

Wij zijn cold turkey gestopt met luiers overdag. In het begin heel veel op het potje/de wc zetten en voor het weg gaan ook. En altijd een paar setjes schone kleren mee. Gelukkig maar een paar keer ongelukjes buiten de deur gehad👌🏻

6 maanden geleden

ik zou geen luier meer aan doen dan omdat dit verwarrend kan zijn en dit ervoor kan zorgen dat het dan langer duurt voor ze zindelijk is. de eerste paar keer kleine stukjes en dat steeds uitbereiden. het zal zeker een paar keer fout gaan dus neem genoeg schone kleding mee en een zakje om de natte kleding in te doen. natte wegwerp washandjes zijn ideaal voor ongelukjes. hier is het heel snel gegaan en was die met een paar dagen ook buiten zonder ongelukjes.

6 maanden geleden

En hoe doen jullie dat dan als dit midden in de supermarkt is bijv? Het lijkt me niet fijn dan daar om te kleden, in/bij de auto zo evt kunnen met goed weer maar in de regen ook niet. Maar met vieze&natte broek in de auto.... plastic zak mee voor over de stoel of??? Is toch niet goed voor de huid, stinkt, vies. Hoe dan?

6 maanden geleden

Reactie op MamaHH

En hoe doen jullie dat dan als dit midden in de supermarkt is bijv? Het lij ...
de eerste paar dagen alleen dichtbij huis blijven en dat steeds meer uitbreiden. in de supermarkt kan je vragen of ze naar de wc kan om ongelukken te voorkomen. vaak kan dit gewoon. ik kleedde hem gewoon overal om als hij een ongelukje gehad heeft. beter dat dan in een vieze broek lopen. maar volg vooral je gevoel. mijn ervaring is dat het redelijk vanzelf gaat allemaal. aan het begin dacht ik ook hoe dan?! maar je zal merken dat jullie hier een weg in gaan vinden. heel veel succes!!

5 maanden geleden

Reactie op MamaHH

En hoe doen jullie dat dan als dit midden in de supermarkt is bijv? Het lij ...
Dit is precies wat het hier belemmert. En twijfel soms of ie er lichamelijk aan toe is. Soms om de 20 minuten alweer een kleine plas. En dan soms weer echt een grote. Ben dus echt wel zo'n 6 keer op een dag te laat. En dan heeft ie tijdens z'n middagdutje nog eentje om... die dan ook nat is. Ben ik te vroeg? Hij plast wel weer goed bijna elke keer op de wc of t potje. Dus niet dat er dan niks uitkomt. Afgelopen zaterdag gaf ie zelfs aan te moeten poepen en ging hij zelf een prettig plekje met t potje zoeken en ging daar poepen. Ik super trots natuurlijk.. maarja, vandaag bij de opvang krijgt ie weer hele dag luiers om. Hij wil daar absoluut niet naar de wc. En de dag dat oma oppast ook niet. Het kan niet zijn, thuis en opstap met mama wel maar ergens anders zonder mama niet. Hoe dan...?

5 maanden geleden

Reactie op MamaHH

Dit is precies wat het hier belemmert. En twijfel soms of ie er lichamelijk ...
Ik zou er inderdaad voor kiezen om dan ook bij de opvang en oma ook zonder luier te doen. Dit is te verwarrend voor hem en wellicht dat hij daardoor ook nog veel ongelukjes heeft thuis. Wij hebben een week vrij genomen zodat zij de volle week thuis is om dit te oefenen. Eerste dagen zou ik echt dichtbij huis zijn, pas als dat goed gaat kan je uitbreiden naar de supermarkt of even kort in de auto. Voor onderweg heb ik ook een mycarrypotty aangeschaft. Na die week opvang en oma ook ingelicht en dat ging daarna ook meteen goed bij ze. Ik zou nu niet zo snel teruggaan omdat je te vroeg zou zijn, gezien de leeftijd en dat hij dus wel signalen afgeeft dat hij het kan.