12 Reacties
5 maanden geleden
Kan ook zijn dat hij poepen op de wc spannend vind. Misschien idee dat je hem een luier om doet als hij moet poepen en dan met luier op de wc zodat je het in stukjes doet. En zodra dat vertrouwd voelt het een keer zonder luier probeert.
Moet hij dan natuurlijk wel zeggen/kunnen aanvoelen als hij moet poepen anders gaat het niet.
5 maanden geleden
Doet hij ook niet op een potje poepen? Onze dochter poept makkelijker op het potje dan op de wc. Wij denken dat het komt omdat ze dan meer kracht kan zetten aangezien zij met haar voeten op de grond zit als ze op het potje zit.
5 maanden geleden
Onze zoon had ook wat meer tijd nodig om te durven poepen op het potje. Het leek alsof hij de signalen negeerde en wanneer het lichaam dan maar gewoon besliste dat het NU moest gebeuren (meestal als hij gehurkt zat tijdens spelen) kroop hij snel weg om zich te verstoppen terwijl het gebeurde (achter de bank of onder de tafel oid). Na een tijdje leerden wij zijn signalen hierbij te herkennen en konden we hem snel begeleiden naar het potje.
Wat hem ook hielp was heeeel veel lezen over poepen op het potje terwijl hij daar zat en hem wat te verstoppen als hij ermee bezig was: met een yogamatje rond hem en een dekentje er helemaal over zodat hij het alsnog "stiekem" kon doen. Na een paar weken had hij het helemaal door en nadien nooit nog een poepaccidentje gehad.
Succes!
5 maanden geleden
Ik kan alleen maar mijn eigen ervaring met m’n dochter delen maar bij haar duurde het ook wat langer voordat het poepen op de wc goed ging. Omdat ze vaak en onregelmatig poepte waren er een tijdje veel ongelukjes. En ineens, zonder iets veranderd te hebben, ging het van de een op de andere dag goed en zijn er nooit meer ongelukjes.
Dus heb helaas geen tips, alleen herkenning, dat dit even een lastige fase is, maar het lijkt normaal te zijn
5 maanden geleden
Reactie op lindaroyakkers
Doet hij ook niet op een potje poepen? Onze dochter poept makkelijker op he ...
Nee, helaas poept hij ook niet op een potje. Ik heb inmiddels al heel wat minuten/uren naast ‘m gezeten bij de wc. 🙈
Ik heb stickervellen met speciaal poepstickers besteld en daar ben ik vandaag mee begonnen. Goed uitgelegd, maar of hij het snapt? Geen idee! 🤷🏼♀️