3 Reacties
één jaar geleden
Hier is dat een hele tijd ook zo geweest. 'Ja en nee' zei hij wel op de opvang, voor de rest niets. En dan zetten we na het ophalen 2 stappen buiten en hij begon te praten. M'n zoontje spreekt al heel lang heel erg goed - in volzinnen ondertussen. Maar op de crèche dus niet. Ook wanneer we op bezoek waren bij andere mensen niet. De laatste 3 weken is dit echter helemaal aan het veranderen. Bij het ophalen zeggen de verzorgsters zelf dat hij veel gepraat heeft en ik hoor het ook wanneer ik nog even in de gang sta (of bewust blijf hangen hihi 🙈).
Ik zou het dus wat tijd geven. Jullie zoontje moet waarschijnlijk terug wennen aan de opvang - de drukte - zijn plekje terug zoeken. Hij is 2 maanden bij jullie geweest he.
Misschien een beetje stom maar ik gaf/ geef m'n zoontje regelmatig complimenten over z'n stem. Dat mama zijn stem mooi vindt, dat hij aan andere kindjes zijn stem ook mag laten horen, dat ze op de opvang zijn stem ook mooi vinden.
één jaar geleden
Reactie op AnnieD
Hier is dat een hele tijd ook zo geweest. 'Ja en nee' zei hij wel op de opv ...
Dankjewel voor je berichtje😊
Wat fijn dat je zoontje nu wat meer praat bij de opvang.
Geeft toch een goed gevoel he☺️
Oh zo herkenbaar he 😅
Vanmiddag in de auto heeft hij aan 1 stuk gepraat totdat we thuis waren🙈
Dat is wel een hele goeie tip over de compliment over z'n stem.
Die ga ik morgen meteen toepassen🙂
Ik vertel hem wel al vaker dat als hij iets wilt , hij het gewoon mag vragen aan de gastouder.
Ja die 2 maanden waren echt iets te lang😒
Volgend jaar gaan we dat zeker anders aanpakken.
Dan gaat hij in onze vakantie gewoon de 2 dagen naar de opvang in de weken dat we niet naar het buitenland zijn.
één jaar geleden
Hoi hoi,
Ik ben zelf ouder en gastouder en hier gebeurt het ook vaker dat kindjes idd in vakantie zo 6 weken niet komen door beide vakanties met corona was het toen nog erger. Maar toch heb ik hier de ervaring dat het zo weer lekker speelt allemaal binnen een week. Zeker praten kinderen wel minder dan thuis, als ik soms filmpjes van ouders krijg van thuis dan hoor ik ze idd meer kletsen maar zeker op deze leeftijd dat ze dat aan het ontwikkelen zijn geeft dat niks dat er verschil is. De grap is vaak dat ze bij mij veel minder peuterbuien hebben omdat ze die liever ook bewaren voor thuis🤭
Maar extra leuk als ze t wel gaan doen, ik zing altijd een versje voor we gaan eten en moeder had al gezegd hé zing jij dit liedje.. ik zeg ja maar hij zingt nooit mee eigenlijk en na 6 weken niet te zijn geweest door vakantie zong hij hem dag 1 wel mee🤣zo grappig.
Maar als het idd niet hoeft een lange tijd zou ik het niet doen maar aan de andere kant zou ik er dus ook niet te moeilijk over doen als het wel toevallig zo gepland is.
Want met of zonder vakantie kindjes gedragen zich meestal wel iets anders als thuis doordat er vaak ook meer uitdaging is