5 Reacties

5 jaar geleden

Persoonlijk zou ik wel een paar tandjes terug doen en niet all the way gaan. Je spieren worden slapper door de hormonen dus pas echt op met springen. Ook je rechte buikspieren kun je beter zo min mogelijk belasten ivm mogelijke diastase (dan gaan ze uit elkaar staan). Laat je desnoods adviseren door een fysio, dan weet je zeker wat wel en niet goed is om te doen.

5 jaar geleden

Verloskundige even vragen??? In principe kun je gewoon sporten, zolang het geen contactsport is en je goed naar je lichaam luisterd. Het is oke om het even wat rustiger aan te doen wanneer je lichaam daar om vraagt ;)

5 jaar geleden

Ik voetbal 3x per week. Ben nu 5 weken merk het wel al aan mijn conditie. Mijn trainer weet het al en die laat me tijdens de wedstrijd maximaal 20min in het veld staan. Ik wil proberen tot 8 weken wedstrijden te spelen en tot 12 weken mee trainen. Maar of dat lukt weet ik niet.

5 jaar geleden

Ik zou wel rustig aan doen. Intensief sporten tijdens de zwangerschap vind ik eng! En al helemaal springen moet je zeker niet te veel doen.

5 jaar geleden

Ja is moeilijk wel. Want mijn lichaam vraagt nog niet echt om het rustig aan te doen. Ik heb nog heel veel energie. Dus ik doe het wel rustiger aan maar voel me zo niet helemaal voldaan. 23/9 heb ik 1e echo. Ga het dan aan mijn gynaecoloog vragen. Dankjewel coor de tips!