18 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben vorige week gaan paardrijden. Dit lag al lang vast, een verassing voor mijn verjaardag. Ik had dit dan ook met mijn huisarts besproken en zij gaf me groen licht, omdat ik nog maar in het begin van mijn zwangerschap zit. Ik rij normaal nooit dus het volgende kan hier ook wel met te maken hebben: het stappen vond ik aangenaam toen het paard begon met draven voelde dit echt niet aangenaam ik wilde er dan ook af. Bij thuis komst had ik geen goed gevoel. Enkele uren later dan ook een bloeding gehad. Ze kunnen niet 100 procent zeker zijn dat het van het rijden komt, maar ik raad het toch niet echt aan. Zeker niet als je lichaam het niet gewend is. Op de echo zag alles er gelukkig wel goed uit.
5 jaar geleden
Reactie op Kelsyke
Ik ben vorige week gaan paardrijden. Dit lag al lang vast, een verassing vo ...
Nouja ik rij Standard elke week 2 keer paard en merk dat als ik wat langer rij ik er buikpijn van krijg en dan stap ik nu ook direct uit en stap ik af maar vroeg me dus af in hoeverre het kan en tot welke week t echt niet meer verstandig is
5 jaar geleden
Ik rijd zelf al paard van mijn 10 jaar (ben er nu 30 dus al enige tijd intussen 馃檪) en de gynaecoloog heeft het mijn vorige week tijdens mijn eerste controle ten stelligste afgeraden. Ze zei ons dat hoe een ervaren ruiter je ook bent, het risico op een val altijd aanwezig is. Als je tijdens je zwangerschap valt is meteen het risico op een miskraam zeer groot zei ze, ook tijdens het eerste trimester. Ik heb dan maar beslist van de sporen tot na mijn zwangerschap aan de haak te hangen, zou het mezelf nooit vergeven moest er daardoor iets mis gaan
5 jaar geleden
Het gevaar is echt het vallen of als je paard schrikt dan kan je soms wel beetje naar voren op de nek, voorkant zadel vallen. (vast wel een keer meegemaakt en snap je wat ik bedoel)
Ik zou ook denken dat het eerste trimester het nog redelijk veilig zit maar daarna.. Het is meteen een groot risico als er wat gebeurd. Ik rij nu zelf al een paar jaar niet meer maar lijkt mij toch wel een dingetje als je een eigen paard hebt, deze keuze. Succes! En goed overleggen met verloskundige.
5 jaar geleden
Ik ben van de week nog op mijn 20 jarige gestapt. Die is soms wel echt gek dus vond het ook wel spannend. Op mijn 4 jarige rij ik maar even niet meer. Bij mijn derde kindje gereden tot 5 mnd op bomproof paarden in het bos. Door misselijkheid en vermoeidheid rij ik nu ook minder.
5 jaar geleden
Ik heb een eigen paard een schat van een fries. Maar ze kan soms wel schrikken. En me vriend heeft liever niet dat ik rij. Ik heb afgelope zondag nog gereden op zich voelt goed. Maar aan andere kant bang dat ik eraf val. Ik heb bijrijdsters paard krijgt voldoende beweging onder het zadel. Hou ik het bij aan de longe en wandelen.
5 jaar geleden
Reactie op Marjolein_89
Ik heb een eigen paard een schat van een fries. Maar ze kan soms wel schrik ...
Ja dat maakt t voor mij iets lastiger ik ben de enige bijrijder en t is een mega lief paard maar weet dat ie bij de eigenaar nog wel eens fratsen had tijdens de zwangerschap, nu is zijn reactie op mij compleet het omgekeerde maar merk dat ik vooral niet goed weet wat ik er mee moet omdat ik wel telkens wat roze afscheiding heb
5 jaar geleden
Hoi! Ik heb ook mijn eigen paard, we trainen momenteel op Z niveau, er zit dus wel wat bloed in. Ik zit ook nog in mijn eerste trimester en hij lijkt echt enorm op me te passen, hij is veel minder wegschieterig dan voorheen. Desalniettemin is het belangrijk dat je voor jezelf blijft voelen of het goed voelt, dat is mijn intentie ook 馃槈. En verder lekker blijven genieten van je paardje!
5 jaar geleden
Hai! Je leest hier heel veel over, maar ik ben van mening dat je zelf heel goed weet wat je aan kan 茅n durft. Ik ben nu 8+3, maar rijd 2 volle dagen in de week in het bos op verschillende paarden.
Zolang ik nog op kan stappen, wil ik blijven rijden. Voorlopig is er voor mij nog niets aan de hand 馃槈.
Doe vooral wat voor jou goed voelt!! Dat is het allerbelangrijkste! Veel plezier met je paard 馃悗馃槉
5 jaar geleden
Reactie op Iris1983
Ik heb het idee dat mijn merrie het ook op de een of andere manier weet, zo ...
Ze weten het hoe dan ook, het paardje wat ik rij loopt op t moment alsof hij op wolkjes loopt en zoek heel extreem veel contact waar die me eerder nog wel eens een duwtje in mn buik deed geven doet ie dat nu echt niet meer gewoon, terwijl hij een paar jaar terug bij de eigenaar nog echt heel veel streken had gehad tijdens de zwangerschap.
5 jaar geleden
Eerste zwangerschap tot 22 weken gereden, daarna kreeg ik harde buiken na en tijdens rijden.. en ben ik gestopt. Wel, in de regel, brave paarden gereden in die tijd. Eerste trimester zit alles nog achter het schaambot en is het relatief veilig. Bij dikkere buik is de kans met vallen groter dat er iets mis gaat. Uiteraard voor ieder een eigen afweging! Doen wat goed voelt馃榿