10 Reacties

4 jaar geleden

Heb voor en ook tijdens men 1ste zwangerschappen meerdere keren gehad en verwijderd. Nu na men tweede kind er nooit meer last van gehad. Zo'n 15 keet verwijderd. Ingreep is kort niet pijnlijk en voelt verlichtend als het weg is. Stelt naar mijn mening weinig voor. Heb wel wat littekenweefsel maar goed dat liever als de cysten zelf.

4 jaar geleden

Ook gehad! Aantal keer zelf geknapt en 3x laten prikken. Opluchting toen de druk era was. Na de zwangerschap van de eerste nooit weer gehad. Doorprikken deed totaal geen pijn en nadien ook geen last of iets van gehad. Weg is weg.

4 jaar geleden

Ik ben momenteel 28+3 weken zwanger. Voor mijn zwangerschap al 4 x de bartholin cyste gehad en op dit moment heb ik in dezelfde schaamlip weer eentje.. Hij is al een tijdje open dus ik probeer hem zoveel mogelijk zelf uit te drukken maar hij blijft zich opnieuw vullen. Ze kunnen hem pas echt open snijden als die flink ontstoken is. Verdoven heeft geen zin, dus je moet echt even op de tanden bijten. Het geeft wel direct verlichting als alles eruit loopt. Niet teveel door je neus ademen, is ook wel een handige tip 🤣 ontstekingen stinken behoorlijk. Ze plaatsen daarna een ballon zodat de rest van de ontsteking eruit kan blijven lopen en dat dat een nieuwe klier uitgang ontwikkeld, maar helaas heeft dat bij mij nooit echt gewerkt. Het is echt even een pijnlijke ingreep maar je kan het op een gegeven moment echt niet meer uitstellen. De gynaecoloog heeft me ook eens geadviseerd met bepaald spul de cyste weg te weken maar ben de naam ervan kwijt dus daar moet ik nog een keer achteraan.

4 jaar geleden

Drie jaar geleden voor mijn zwangerschap gehad. Man man wat doet dat zeer, niet staan, zitten, plassen, poepen, kon amper wat. Na twee weken weggehaald door gynaecoloog, wat een opluchting! Verdovingsprik erin voel je even maar niet te vergelijken met de pijn die dat kreng daarvoor deed. Daarna ballon erin voor een tijdje om vocht af te voeren, daarna gelukkig nooit geen last meer gehad. Ik hoop dat het abces ‘snel gerijpt’ is en dat ze hem kunnen doorprikken voor je. Ik mag trouwens niet klagen als ik zie dat veel dames hem hier meerdere keren heeft gehad 🙈, was er altijd bang voor dat het terug zou komen maar dat is me (tot nu toe) gelukkig gespaard gebleven. Sterkte! En hoop snel op verlichting voor je.

4 jaar geleden

Reactie op Marre774

Ik ben momenteel 28+3 weken zwanger. Voor mijn zwangerschap al 4 x de barth ...
Dus oparatief verwijderd. Waar je onder narcose gezet of gewoon verdoving gehad

4 jaar geleden

Reactie op Lauwz

Drie jaar geleden voor mijn zwangerschap gehad. Man man wat doet dat zeer, ...
Dankje

4 jaar geleden

Dus oparatief verwijderd. Waar je onder narcose gezet of gewoon verdoving ...
Nee ik heb geen verdoving gehad.. En ze snijden hem alleen open om de ontsteking eruit te laten lopen. Dat gaat niet onder narcose.

2 jaar geleden

Vermoedelijk heb ik er ook 1. Het is ongeveer 2cm lang en 1 cm breed. Heb er alleen last van mij aanraken. Verder bijna geen last van. Moet ik dit laten verwijderen of kan het ook zelf weer weg trekken?

2 jaar geleden

Reactie op kim1202

Vermoedelijk heb ik er ook 1. Het is ongeveer 2cm lang en 1 cm breed. Heb e ...
Zou eerst met warme compressen kijken of het rijpt en vanzelf weer wegtrekt. Hoe is het nu?

2 maanden geleden

Reactie op mhud

Ook gehad! Aantal keer zelf geknapt en 3x laten prikken. Opluchting toen de ...
Niet pijnlijk??? heb nu 2x gehad, en momenteel weer last van... eerste keer doorgesneden met koelvloeistof... geen aanrader, maar goed je moet er doorheen... daarna wel vrij snel pijnloos.. 2e keer, knapte die op moment dat ze wilden doorsnijden dus doen ze niks meer, maar is gaan ontsteken en 2dagen later ging ik door het plafond van de pijn... Zodra het is opengesneden is er wel gelijk verlichting.. maar laatste keer is er een drain geplaatst en dat is nu waarschijnlijk mijn geluk want kan er zelf door te drukken wat druk vanaf halen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.