23 Reacties

5 jaar geleden

Ik had ‘m besteld maar hij bleek op mijn autostoel niet te passen.. Het stuk tussen de rugleuning en stoel moet open zijn anders kan je de gordel niet bevestigende. Als je dat wel hebt en je rijdt veel auto zou ik het voor de zekerheid gewoon doen.

5 jaar geleden

Zelf niet nodig gehad mijn eerste zwangerschap en ga ervan uit nu ook niet. Maar verschilt per persoon denk ik. Wist niet eens dat het bestond 😅

5 jaar geleden

https://www.prenatal.nl/onderweg/autostoelen/auto-accessoires/a3-belly-safe-buikbeschermer-4223985.html Ik heb deze. Eigenlijk al snel gebruikt (week 9 denk ik). Toen vooral omdat ik onwel werd als iets op mijn buik duwde. Had extreme misselijkheid. Nu (morgen 22 weken) gebruik ik hem omdat ik de voordelen bij bijvoorbeeld een auto-ongeluk gelezen heb. Ben zelf dagelijks onderweg, dus vond het een goed idee. En het zit fijner dan dat iets daar beneden duwt 🤣

5 jaar geleden

Hou wel in de gaten dat er veel dropships zijn op deze dingen. Ik zag er 1 voorbij komen op facebook. Deze opgezocht op aliexpress. Was precies dezelfde verschil €35.

5 jaar geleden

Oe ik volg! Ik wist niet eens dat dit bestond?

5 jaar geleden

Die gordel kan het leven van je baby redden op het moment dat je een auto ongeluk krijgt. Omdat met de zwangerschapsgordel de riem over je benen loopt en niet over je buik. Ik heb er 1 voor in mijn eigen auto en 1 voor als ik bij mijn man in de auto zit.

5 jaar geleden

Moet deze ook tussen de stoel en de leuning door? Het lijkt er op dat deze wel in mijn auto kan!

5 jaar geleden

Reactie op Hensjepensje92

Moet deze ook tussen de stoel en de leuning door? Het lijkt er op dat deze ...
Ik heb hem op de stoel gelegd en achterlangs loopt een band om hem vast te maken. Die band kan helemaal los, dus kon daarna achterin gaan zitten en de band vast maken. Snap je wat ik bedoel? Merk dat mijn uitleg misschien een beetje warrig is 🤣

5 jaar geleden

Kost maar 21,99 bij bol.com

5 jaar geleden

Reactie op lisanne-17

Vind deze eerlijk gezegd iets beter dan die van de prenatal https://www.bo ...
Heb ik ook naar gekeken! Maar aangezien ik soms van auto wissel, vond ik die niet handig. Aan het eind van de zwangerschap weet ik niet of ik dat zelf nog onderlangs krijgt hihi

5 jaar geleden

Reactie op Meimamma

Ik heb hem op de stoel gelegd en achterlangs loopt een band om hem vast te ...
Ik denk dat ik het snap! Ik ga deze ook bestellen

5 jaar geleden

Reactie op judith82

Zelf niet nodig gehad mijn eerste zwangerschap en ga ervan uit nu ook niet. ...
Het gaat niet om het denken dat je het niet nodig hebt, het gaat erom dat je bij een auto ongeluk (wat ongepland is) niet de gordel in je buik getrokken krijgt maar de druk verdeelt over je benen. Ikzelf heb er 3 in twee auto's en ik heb 2 verschillende types gekocht. Ik ben blij met beide maar 1 van de twee is makkelijker te bevestigen op meerdere stoelen en gaat mee als ik in een andere auto (mee)rijdt. Er zijn zoveel versies verkrijgbaar en ik heb de mijne allemaal op Amazon gekocht, volgende dag binnen. Ik gebruik deze al sinds week 6. Veiligheid boven alles voor de kleine.

5 jaar geleden

Lijkt mij toch veiliger om op een juiste manier de gewone gordel te dragen.. bij een aangepaste gordel moet je toch zeker weten dat het helemaal veilig in elkaar gezet is en van goede kwaliteit is. Las dit op de anwb site: https://www.anwb.nl/experts/auto/131/gordelgeleider-zwangerschap

5 jaar geleden

Lijkt mij toch veiliger om op een juiste manier de gewone gordel te dragen. ...
Ik las dit artikel ook vanmiddag idd... ik twijfel ook, hoe veilig zijn die zwangerschapgordels precies? 🤔

5 jaar geleden

Reactie op Sharon30-24

Het gaat niet om het denken dat je het niet nodig hebt, het gaat erom dat j ...
Natuurlijk gaat de veiligheid van mijn kleine boven alles!! Zeker nadat dit jaar al twee miskramen heb gehad 😢

5 jaar geleden

Mijn gynaecologe zei dat je gewoon de gordel onder de buik moet zetten en je mag een kussentje gebruiken. Ze zei dat de gordel weer comercieel is... Niet echt nodig volgens haar...

5 jaar geleden

Reactie op Okja

Ik las dit artikel ook vanmiddag idd... ik twijfel ook, hoe veilig zijn die ...
Ik rij niet heel vaak auto maar als ik rij doe ik de gordel om zoals hier is beschreven (naar deze link verwijst ANWB ook): https://babyopkomst.nl/veilig-vervoer-van-jezelf/#:~:text=Belangrijk%20bij%20dit%20alles%20is,de%20zijkant%20van%20je%20buik.

5 jaar geleden

Volgens mijn vk is het commercieel en absoluut niet nodig, zelfs verboden. Zoals ook 't artikel hieronder gedeeld van de anwb. Je mag alleen gebruik maken van de gordel die al in je auto zit. Wel is heel belangrijk de gordel onder je buik te duwen zodat, mocht je botsen, je heupen de klap opvangen en niet je buik. Volgens m'n vk was het gebruik van de zwangerschapsgordel gevaarlijk. Ik doe dat dus niet en raad 't daarom ook af of overleg 't even met je eigen vk voor je zoiets doet. Je past wel iets aan in je veiligheid van jezelf en je kindje. Zou nooit zomaar zoiets bestellen.

5 jaar geleden

Paar maanden terug toevallig nog mijn theorie voor autorijden gehaald. Daar staat aangegeven dat een zwangere verplicht is de gewone autogordel te dragen en er staat ook beschreven hoe je m moet dragen. Dat is over je heupen/bovenbenen, ónder je buik, verder op de normale manier.