25 Reacties

één jaar geleden

Ik volg!

één jaar geleden

Wij zijn gewoon van de ene op de andere dag overgegaan. Gaat goed bij ons. We laten hem 's morgens uitslapen en steken hem rond 12u45 terug in bed. Ook dan laten we hem zo lang slapen als hij zelf wilt. Als hij wakker is doen we hem 4.30/5u later weer naar bed. Slaapt hij ook gewoon op door.

één jaar geleden

Reactie op KatherineMac

Wij zijn gewoon van de ene op de andere dag overgegaan. Gaat goed bij ons. ...
Hoe oud was jouw zoontje toen jullie over zijn gegaan? Ze is nu rond 6.30 wakker dus 4.5/5 uur later is 11.30 in bed?

één jaar geleden

Ons zoontje was al paar dagen aan moeilijk aan het doen met slaapjes. En vandaag had hij van 9.15 tot 12.40 geslapen en ligt nu pas weer in bed. (18.20) hij ging er heel goed op.

één jaar geleden

Reactie op Frummel22

Ons zoontje was al paar dagen aan moeilijk aan het doen met slaapjes. En va ...
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat en morgen

één jaar geleden

Onze zoon (2 mei) slaapt meestal ‘s ochtends nog een keer. ‘S middags al een lange tijd niet meer. Vaak is hij wel moe in de middag maar hij wilt absoluut niet slapen.. Hij slaapt dan pas ongeveer rond 20:00 ‘s avonds weer. Alles gaat gewoon op verzoek nog steeds. ‘S ochtends wordt hij rond 07:00-08:00 wakker en dan krijgt hij een fles en slaapt hij vaak tot 11:00 weer verder. Dan rond 11:30 1,5 boterham. Rond 17:00/18:00 avondeten. Als tussendoortje vaak een knijpfruitje/maïswafel/komkommer/yoghurt en heel soms nog een fles. Dan ‘s avonds naar bed met een fles halfvolle melk.

één jaar geleden

Wij zijn 3 weken geleden van de ene op de andere dag over gegaan. We werden er gek van, want hij bleef klooien met slapen. Hij ging meteen doorslapen in de nacht, viel snel in slaap ‘s avonds en overdag sliep hij ook snel. Hij slaapt van 20-7:30 en van 12:30-14:30 ongeveer. De ene keer iets meer, de andere keer iets minder.

één jaar geleden

Reactie op 123fi

Hoe oud was jouw zoontje toen jullie over zijn gegaan? Ze is nu rond 6.30 w ...
17 mei wordt hij 1 jaar en we zijn zaterdag begonnen. En een korte powernap 's morgens lukt dat niet? Dan hoef je niet meteen naar 1 dutje over te gaan, want misschien valt de bedtijd dan wel heel vroeg.

één jaar geleden

Reactie op KatherineMac

17 mei wordt hij 1 jaar en we zijn zaterdag begonnen. En een korte powernap ...
Goed idee. Dan zou ik haar ochtend dutje 30min moeten doen ofzo? Of ik moet er even doorheen dat ze zo lang wakker is, misschien als ze overdag 1 dutje doet dat ze ook wat later wakker word 's ochtends? Of werkt dat niet zo 😅

één jaar geleden

19 mei wordt ze 1 jaar Ik doe haar op bed wanneer ze tekenen van moeheid vertoont en haal haar eruit wanneer ze zelf wakker wordt. Plots was het dus 1 redelijk lang dutje ipv 2 gewone dutjes. Heel soms nog eens 2 dutjes maar dat is echt uitzonderlijk. Het ging dus vanzelf.

één jaar geleden

Ik ben vandaag bij het consultatiebureau geweest! Onze zoon wordt volgende week 1 jaar en sinds een paar weken leg ik hem in de ochtend in bed maar dan slaapt hij niet maar miemelt de hele tijd maar valt niet in slaap. Vandaag overleg gehad om naar 1 slaap te gaan, maar ze raden aan zolang hij gewoon rustig miemelt hem wel nog 2 keer in bed te doen. Miemelen is ook uitrusten omdat het even in een prikkel arme omgeving is. En na een uur haal ik hem eruit en dan slaapt hij in de middag ongeveer 1,5-2 uur

één jaar geleden

Reactie op romee1983

Ik ben vandaag bij het consultatiebureau geweest! Onze zoon wordt volgende ...
Pas naar 1 slaap als hij echt in de ochtend niet meer miemelt maar meer echt huilt

één jaar geleden

Reactie op 123fi

Goed idee. Dan zou ik haar ochtend dutje 30min moeten doen ofzo? Of ik moet ...
Wij deden voor we overgingen op 1 dutje altijd 30 minuutjes ochtenddutje en 2u middagdut.

één jaar geleden

Vaak zijn ze rond 18 maanden pas klaar om over te gaan op 1 dutje. Op de insta van bureau van slaap kan je hier over lezen!

één jaar geleden

Mijn dochtertje word over 2 weken 1 en doet al sind 9/10 maanden maar 1 dutje ze wilde gewoon geen 2e dutje meer doen. Ze doet alleen nog maar in de ochtend een dutje en dat gaat prima. Moet zeggen ze word in de ochtend tussen half 8 en half 9 wakker dus haar dutje is meest rond 11:30 ze word wel nog soms 1 keer in de nacht wakker

één jaar geleden

Hier wisselt het. De ene dag kan ze goed wakker blijven in de voormiddag en leggen we ze niet meer neer en de andere dag kan het zijn dat ze rond 9u-9u30 terug moe is en dan laten we ze wel een ochtenddutje doen. We kijken echt naar haar. Meestal doet ze nu 2a3 keer per week geen ochtenddutje meer.

één jaar geleden

Hier nu al een paar dagen 1 slaapje! Ze blijft het ochtend slaapje weigeren en ik weet niet waarom. Ze komt vaak tussen 6/7:00 en dan vindt ik 1 slaapje op heel een dag echt weinig. 🙁

één jaar geleden

Hier werd een ook een paar dagen het ochtenddutje geweigerd, ondanks dat hij heel moe was. Nu doet ie wel weer 2 dutjes en merk je ook echt dat hij dat nog nodig is. Hier was het dus een fase

één jaar geleden

Onze dochter slaapt vanaf 8 maanden nog maar 1x. Dit kwam eigenlijk omdat ze sochtends heel erg ging huilen en als ze dan sliep was het Max 10min. Nu slaapt ze smiddags 1.5-2u en dan is ze heel de dag vrolijk. Wij merkte het gewoon omdat ze het zelf een soort aangaf.

één jaar geleden

Hier sinds vorige week een aantal dagen gehad dat hij uit zichzelf maar 1 dutje doet. Vind het zelf weinig omdat hij korte dutjes doet. Hij is in de avond wel onrustig tijdens bijv. zijn badje. Dus we zitten echt in een overgangsfase.