2 Reacties

één jaar geleden

Wat vervelend om te horen en een naar bericht. Ik heb niet zozeer ervaring met groeiachterstand, maar bij mijn eerste zwangerschap bleek bij de 20 weken echo dat het hoofdje wat achterliep in de groei van onze dochter. Wij zijn toen doorgestuurd naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen. Daar werd toen een hele uitgebreide echo gedaan om alles na te kijken. Omdat ik destijds de NIPT-test hebt gedaan hoefde ik geen vruchtwaterpunctie te doen, dat wilden ze anders doen om te onderzoeken op afwijkingen. In het ziekenhuis werden toen de ergste scenario's besproken van wat het kan betekenen voor de zwangerschap en dat het eerder gehaald moet worden met 30 weken etc. Uiteindelijk mocht ik toen terug naar het ziekenhuis in de buurt voor verdere controles en is de groei gelukkig met 28 weken bij getrokken en mocht ik gewoon wachten totdat ze zelf kwam. Ze konden ook geen reden voor de groeiachterstand vinden en ze is nu nog steeds wel klein, maar verder helemaal gezond. Probeer je voor nu niet je hoofd helemaal gek te laten maken. Waarschijnlijk zul je onder behandeling van het ziekenhuis komen te staan voor verdere echo's. 13 weken is nog heel vroeg, het kindje kan nog bijtrekken qua groei. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel sterkte en succes!😘

één jaar geleden

Jullie zullen wel geschrokken zijn! Ik weet niet naar welk ziekenhuis jullie doorgestuurd worden, maar ze zullen jullie daar nu wrs extra in de gaten houden. Het klinkt heftig, maar bedenk dat je dan op de beste plek bent. Ons kindje had ook een groeiachterstand (door trisomie 18 in de placenta) en werd dysmatuur geboren. Ik heb mijn hele zwangerschap in het Radboud in Nijmegen gelopen en ben er weken opgenomen geweest. Hoewel het een rotperiode was, heb ik me altijd heel 'veilig' gevoeld daar. Dat ik in goede handen was. Probeer daaraan vast te houden. En wat er dan ook is, zij houden het in de gaten en begeleiden je. En misschien is volgende keer alles goed en heb je mooi een extra echo van je kleintje 😀