Hoi allemaal,
Sinds een paar dagen wordt mijn zoon van 16 maanden ineens in de nacht wakker. Meestal tussen 3.00 en 5.00 en weigert om terug te gaan slapen. Hij gaat dan echt brullen en maakt zo ook zijn zus van 3 jaar wakker. Als we hem gaan troosten is het goed zolang we bij hem zijn, maar zodra we weggaan is het weer brullen. Nu is hij dus al een paar dagen gewoon niet meer in slaap gekomen na 3.00/4.00. We pakken hem nu na een tijd proberen dan ook maar naar beneden omdat zijn zus anders niet meer slaapt 😔 Overdag heeft hij ook behoorlijk last van eenkennigheid/verlatingsangst dus ik denk wel dat het hieraan ligt. Verder niet ziek o.i.d. Hij doet al een tijdje 1 goed middagdutje tot 14.00/15.00 en hij gaat optijd naar bed tussen 18.00/19.00 en valt dan ook gemakkelijk zelf in slaap. Zijn er meer mensen die hier al in beland zijn, dat onverklaarbare wakker worden en niet meer willen slapen/ angst? Hoe gaan jullie hiermee om? In bed pakken is gewoon start van de dag dus dat doen we niet. Ik zou hem graag leren dat hij weer rustig zelf in kan slapen, maar weet niet goed hoe ik het aan moet pakken zonder dat zijn zus daar dus ook last van heeft.