21 Reacties
3 jaar geleden
Zet de gegevens even in een WHO curve. Deze curve is gebaseerd op volledig borstgevoede baby’s, hoogstwaarschijnlijk geeft dit al een ander resultaat. Tevens kunnen borstgevoede baby’s nauwelijks overvoed worden, als je goed luistert naar wanneer hij voldoende heeft en hij geen mondjes terug geeft lijkt het me dat je het juiste doet.
3 jaar geleden
Ik ben ook net terug van cb met mijn meisje en ze zeggen ook dat ze boven de curves zit dat ze groot is en veel weegt.... ze weegt nu 5kg... bij geboorte was het 3.750... gewoon lekker je ding doen waar je u het beste bij voelt zou ik zeggen 😉
3 jaar geleden
Een baby aan de borstvoeding kan niet te veel krijgen. Jou lichaam past zich aan op wat hij nodig heeft.. dikke onzin dus wat het cb zegt. Waarschijnlijk heeft hij nu even een grote sprong gemaakt en zal het nu weer langzamer gaan.. een baby op verzoek voeden is het beste wat je kunt doen en ook het meest liefdevol en leerzaam voor je baby❤️
3 jaar geleden
En hier maakten zelfs de kinderartsen op het ziekenhuis zich niet druk om... Die lijn naar beneden was een periode van 6 maanden, de lijn omhoog 3... Soms echt om chagrijnig van te worden. Als ik jou was zou ik nog even aankijken. Gezien hij wat onderin startte kan het best dat hij een inhaalslag maakt die nog even zijn balans moet vinden, denk ik zomaar... Maar jouw moederhart weet het waarschijnlijk het best 😉

VRIEND
3 jaar geleden
Niet naar luisteren en absoluut niet gaan rekken. Clusteren is een natuurlijk iets en is nodig voor de baby. Het CB heeft weinig tot geen verstand van borstvoeding en de curves zijn voornamelijk gebaseerd op flesvoeding. Zo frustrerend dat zo veel mama’s dit te horen krijgen van het bureau. Je doet het super, lekker doen wat goed voelt en vooral wat je baby vraagt!
3 jaar geleden
Baby's die borstvoeding krijgen, groeien over het algemeen heel hard in de eerste 3 maanden, en daarna groeien ze juist minder snel dan baby's die kunstvoeding krijgen. Mijn zoontje groeit vergelijkbaar met die van jou en dat vonden ze prachtig bij het consultatiebureau. Dus niet twijfelen en gewoon lekker blijven voeden op verzoek!
3 jaar geleden
Hi! Wat vervelend dat je hier onzeker over bent geworden. Ik kan je wel mijn verhaal met mijn eerste dochter meegeven. Zij groeide namelijk ook als een speer en groeide met 5 maanden boven alle lijntjes uit, en daar zit ze nu (2 jaar) nog, alhoewel het wel gestabiliseerd is. Ik bleek namelijk een overproductie te hebben die ik niet door had. Mijn dochter had veel last van krampjes en ik toch wel vaak harde/volle borsten, maar verder hadden we niet de typische klachten van overproductie: lekkage, borstontsteking en veel melk spugen. Doordat mijn dochter zo hard groeide en haar krampjes heb ik een laktatiekundige bezocht en zij zag dat ik een overproductie had. In principe kan je je borstgevoedde baby dus niet overvoeden, maar dat was bij mij dus wel aan de hand. Veel mensen zeiden ook tegen mij, dat gaat er wel weer af als ze meer gaat bewegen. Dat is in het geval van mijn dochter dus niet zo. Als jouw gevoel zegt dat alles goed gaat met de voeding, dan lekker zo doorgaan. Twijfel je, dan kan je altijd iemand die er verstand van heeft laten meekijken, bijvoorbeeld een laktatiekundige. Succes!
3 jaar geleden
Het consultatiebureau.... alles moet in de curve passen.. De borstvoedingscurve is nu eenmaal anders. Zij volgen een flesvoedingscurve. Daar moeten ook de borstgevoede kindjes in passen. Maar die groeien met een curve die meer trapsgewijs verloopt. En dus kan jouw kindje nu zwaarder en groter zijn en over een maand weer in hun curve passen. De verloskundige en kraamzorg zeiden al tegen mij in de kraamweek dat ik niet moet schrikken als ze met zulke 'adviezen' zouden komen, bv loopt namelijk heel goed en daardoor groeit ze misschien nu iets boven de curve. Volgens hen niks van aan trekken, bv kan je ze niet teveel mee geven. Laat alsjeblieft die curves los! Ik ben blij dat wij ook het meetmoment van deze maand overslaan, gaan pas met vaccinaties weer heen. Succes en gewoon lekker voeden op verzoek, trekt echt weer bij!
3 jaar geleden
Onze dochter komt van 2kg4 en is nu 12w en weegt meer dan 6kg.. ik zou me daar niet van aantrekken.. beter dat ze wat gewicht over hebben, als ze dan eens ziek zijn kunnen ze er tegen