20 Reacties
3 jaar geleden
Hier sliep ze met zo'n 3 maanden op haar buik.. kon ze nog niet zelf terug draaien. Eerste dagen zijn eng, maar daarna voelt het wat vertrouwder. Als je kindje alle kanten op gaat, zou je je niet zo'n zorgen hoeven te maken! Zou zelf zeker niet terug draaien.
3 jaar geleden
Onze kleine slaapt op haar buik of zij, gaat echt altijd goed. Op deze leeftijd zijn ze goed in staat hun hoofdje goed te draaien. Ze ligt zelfs regelmatig met der neus in het matras haha
Mocht je het niet vertrouwen kan je iets van aerosleep aanschaffen (of vergelijkbaar merk, dan kunnen ze blijven ademen met hun neusje in het matras.
3 jaar geleden
Hier was ze zeven maanden toen ze opeens op haar buik ging slapen. We leggen haar op haar rug maar ze draait gelijk zelf om. Als we haar terugdraaien dan werd ze wakker en boos.
De eerste nachten super spannend, ookal draaide ze al lang snel van rug naar buik en buik naar rug. Ze ligt vaak ik een gekke kronkel, maar slaapt zo heerlijk. Mijn ouders geven aan dat ik ook zo lag...
We laten het zo, anders sliepen we helemaal niet meer, maar zeker heel lang spannend gevonden.. We hebben verder niks in bed liggen
3 jaar geleden
Reactie op El90
Hier was ze zeven maanden toen ze opeens op haar buik ging slapen. We legge ...
Ja ik als kind heb ook altijd op m’n buik geslapen heerlijk!
Alleen vind ik het echt super super spannend. Ik denk dat ik vannacht niet ga slapen omdat ik het zo spannend vind. Hoop dat ik eraan kan wennen
3 jaar geleden
Hier slaapt hij ook al paar maanden op zijn buik. En kan pas sinds maandje zelfstandig terugdraaien. Maar slaapt eigenlijk standaard op zijn buik en legt dan zijn hoofd 1 kant op. Terugdraaien deed ik in het begin maar dat was echt drama. Dus laat hem lekker slapen zo
3 jaar geleden
Onze zoon van 8,5 maand slaapt sinds kort ook af en toe op z'n buik. We leggen hem op z'n rug in bed en de ene keer valt hij zo in slaap, de andere keer draait hij op z'n buik en valt dan in slaap. Op deze leeftijd kunnen ze al goed hun hoofdje opzij draaien waardoor ze niet met het gezichtje in het matras liggen. Houd dat gewoon goed in de gaten en laat hem gewoon lekker op zijn buik slapen als hij dat fijn vindt 😊
3 jaar geleden
Hier sliep hij met 3 maanden ook op zijn buik. Hij was al super sterk in zijn nek. Ik vond het de eerste nachten ook dood eng en heb met de babyfoon (met scherm) in mn handen geslapen 🥲. Met 9 maanden lijkt me het echt geen probleem zeker niet als hij dus zichzelf kan omdraaien. Neemt niet weg dat jij het als ouder zijnde spannend kan vinden.
3 jaar geleden
Reactie op Lianne N
Hier eentje van bijna 9 maanden die sinds een week ook op zijn buik slaapt. ...
Ja hier precies hetzelfde. Afgelopen nachten werd hij elke keer zelfde tijd sinds een weekje wakker maar na gister avond dat hij op zijn buik sliep sliep die weer door, volgens mij vond hij het heerlijk 🤭
3 jaar geleden
Omg ik vind dit dus zo eng. Ook omdat ze niet op haar wang slaapt, maar gewoon volledig op haar gezicht. Ik heb de eerste nachten geen oog dicht gedaan. Maar het gaat gewoon goed, en ze slaapt er beter door.. begin het nu meer te vertrouwen
3 jaar geleden
Onze baby slaapt ook altijd op z'n buik. Eerste keren zijn eng, daarna niet meer.
Aerosleep schijnt onzin te zijn, marketingtruc om in te spelen op onzekere ouders. Ze kunnen niet door een matras heen ademen, ook niet door zo'n topper.
3 jaar geleden
Ik moet het goed zeggen: ze kunnen de uit ge ademde lucht dan deels weer inademen en kaak vervormt waardoor ademen moeilijker zou zijn. Dat is vaak de oorzaak van wiegendood bij buikslapers en daar helpt een matrasje niet bij.
3 jaar geleden
Reactie op Jessyx
Daar zijn verschillende meningen over…. Probeer zelf maar eens te ademen do ...
Houd er wel rekening mee dat een baby niet dezelfde longinhoud heeft als een volwassene. Het is daarnaast ook bewezen door consumentenbond en NCJ dat aerosleep pure marketing is. Als je als ouder het je een veiliger gevoel zou geven moet je het natuurlijk vooral doen. Maar voor de betere door ademing hoef je het niet te doen