11 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar, ik volg mee!

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik plak altijd wat stevige dikke plakband op de eetplateau en plooi het langst 1 kant dubbel. Hij is dan een half uur bezig met de plakband er te proberen af te trekken terwijl hij tegelijkertijd vlot eet 😂

één jaar geleden

Reactie op AnkeDC

Heel herkenbaar! Ik plak altijd wat stevige dikke plakband op de eetplateau ...
Is tegelijkertijd ook goed voor de fijne motoriek! Win-win! (& je hoeft niet om de 10 seconden het speelgoed van de vloer te rapen) 🙃

één jaar geleden

Reactie op AnkeDC

Dit is best wel slim! Misschien moet ik dit ook eens proberen

één jaar geleden

Heeft mijn dochter ook. Het begon ermee dat ze de fles vanaf seconde 1 wegslaat, maar drinkt wel als ik haar wat ter afleiding geef. En als ik een lepel naar haar mond breng wordt ze echt boos, terwijl als ik het voor haar neerleg ze het opeet alsof ze een week niets heeft gehad.😅 Ik vind het wel lastig omdat ze natuurlijk niet alles zelf goed kan eten en ik wil ook graag dat ze voldoende ( gezonds) binnenkrijgt. De laatste dagen leg ik wat stukjes voor haar neer wat ze dan zelf kan eten en ondertussen wil ze dan voor de lepel ook regelmatig haar mond wel opendoen. Als er niets ligt wordt ze weer boos, ondanks ze het echt wel lekker lijkt te vinden. Ik hoop dat het een fase is, maar duurt hier al wel lang. Van het plakband is geen verkeerd idee, haha.

één jaar geleden

Al heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Hopelijk is het inderdaad een fase anders moet ik binnenkort een grote voorraad plakband en ductape inslaan

één jaar geleden

Misschien wil ze geen eten meer met een lepel. Dat ze meer controle wilt over wat in haar mond komt. Ik geef alleen de vitamines met een lepeltje. Als het wat vaster voedsel is, dat doe ik het op een lepeltje en leg het voor hem. Dan pakt hij het zelf. Voor de rest pakt hij alles met z'n handen: aardappel, braadworst, broccoli...

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Wij geven onze zoon een eigen lepel om vast te houden. Zo wil hij wel zijn bordje helemaal leeg eten.

één jaar geleden

Heel heel heel heel heel herkenbaar. Al sinds 8 maanden gaat dit bij ons zoontje zo terwijl hij daarvoor alles prima vond en alles op at zonder problemen. Hij is inmiddels 10 maanden en nog steeds is het elke dag een gevecht. We beginnen zonder afleidingen, dan eet hij meestal 2 happen. Dan geven we hem zelf een lepel, gaat dan meestal nog een paar happen goed en vervolgens geven we hem maar een speelgoed autootje wat 8/10 keer wel werkt. Maar hij wil het liefst zelf eten dus daar oefenen we druk mee

één jaar geleden

Reactie op AnkeDC

Haha goed bedacht! Wil je eens een foto maken van hoe je dat plakt?