Hi, ik hoop op tips of herkenning. Nu al een paar weken lang komt onze zoon echt bloedje chagrijnig uit z'n middagdutje. Niks is goed en het duurt echt een uur voordat hij weer een beetje te genieten is. Hem verder laten slapen lukt niet en ik durf m ook niet eerder wakker te maken want savonds inslapen gaat nu prima en hij is wel echt moe savonds. Iemand met tips of herkenning want het is een schatje maar ik kan m wel achter t behang plakken op die momenten🫠🫠
Wel herkenbaar, is hier ook heel erg vaak. Maakt vaak ook niet uit hoelang het dutje heeft geduurd. Wat hier helpt is hem even met een cracker o.i.d. op de bank te zetten en even een kort filmpje te kijken. Vooral niet teveel van hem willen. Zo kan hij even bijkomen en vaak na 5 a 10 minuten is het goed en gaat hij lekker spelen.
Hier helpt t even in de draagzak te doen en m’n eigen dingen verder te doen zoals t huishouden. Hij voelt zich dan geborgen en laat vanzelf weten als hij eruit wilt.
Hier ook na het tweede dutje soms heel slechte bui! Heel veel huilen en kwaad zijn. Even een snack erin helpt vaak (ik geef vaak Ella’s popcorn of een cracotje, aardbeitjes)