6 Reacties

7 maanden geleden

Hier het zelfde verhaal. Bij de opvang zijn ze nu begonnen ook met warm eten in de middag. Tot op heden heeft die bij de opvang nog niks van het warme eten ook genomen maar mijn hoop is dat hij door de andere kinderen zo misschien ook gaat leren eten. Volgens de juffen daar moet dat wel goed komen. Maar ik snap je frustratie....hier eet die vaak ook alleen maar aardappeltjes dan omdat je wel wilt dat die inderdaad iets binnen krijgt.

7 maanden geleden

Reactie op LvZ94

Hier het zelfde verhaal. Bij de opvang zijn ze nu begonnen ook met warm ete ...
Ja helaas heeft onze opvang geen warm eten maar moeten we zelf zijn brood meenemen. Diegene die dit wel krijgen leren ook gewoon gevarieerd warm eten op te eten dus baal daar wel van. Dan zou ik me niet zo’n zorgen maken. Bij jou natuurlijk wel omdat hij daar ook niet eet …:(

7 maanden geleden

Dat was hier ook het geval. In ene wilde onze zoon geen avond eten meer, of eigenlijk alleen selectief avondeten. Het is een fase. Ze laten zichzelf niet verhongeren. Wij doen hier gewoon gezellig aan tafel zitten en hem betrekken. Soms helpt ie mee met eten. We maken er geen punt van. Eet je niet, dan niet geen probleem. Maar wij gaan niks anders geven, anders gaat dat een gewoonte worden. Dus soms gaat hij zonder eten naar bed 🤷‍♀️ Als tip: mee laten koken, eigen bordje en bestek uit laten zoeken, niks anders aanbieden. Misschien dat het helpt om 1 speelgoedje aan tafel te doen maar alleen als hij een hapje eet. Geen strijd van maken en los proberen te pakken. Het komt echt wel goed!

7 maanden geleden

Een lekker prakje maken met melk erdoor heen... geen losse grote stukken geven. Weet het verder ook niet

7 maanden geleden

Peuters zijn bezig met het ontdekken van hun autonomie. Veel doen dit rondom eten en proberen zo controle of regie te houden. Ook gaan peuters goed op vastigheid. Dat betekent dat je vanaf nu één strategie gaat kiezen en hier consequent in bent. En hem autonomie geeft door zelf te laten proeven en niet eist dat hij eet. Ik zou elke avond zeggen vanaf nu eet je wat papa en mama eten. Leg het op zijn bord en schenk er verder geen aandacht aan. Ga niet forceren een hapje te nemen. Zodra hij merkt dat hij iedere avond hetzelfde krijgt, gaat hij vanzelf beginnen met proeven. Geef het veel tijd. Een aardappel proeven is al winst, juich het toe, geef complimenten. Geef nooit een alternatief, in dit geval yoghurt, want dan heeft hij reden om niet te hoeven eten en wacht hij daarop. Zou daar meteen mee stoppen en tijdelijk accepteren dat hij misschien wakker wordt 's nachts, maar waarschijnlijk niet, Deze voedingsdeskundige geeft goede tips: https://www.instagram.com/kidsvoeding?igsh=MTlsbHdwejA4Nmxwcg==

7 maanden geleden

Ook wat betreft het spelen. Cold turkey ermee stoppen en nooit meer doen, of blijven doen. Niet soms wel en soms niet etc. Dan zal hij onrustig en onvoorspelbaar blijven. Na een week consequent weg zal hij gewend zijn aan dat het er niet meer is. Het is echt een kwestie van consequent zijn en volhouden. En accepteren dat er tijd overheen gaat voor hij zelf eet.