Onze zoon is 2 geworden en avondeten is nog steeds een drama. Hij heeft nooit met de pot mee gegeten. We proberen dat soms maar dan gaat er hooguit 1 aardappeltje in.. ik ben al vanaf het begin groente , vlees/vis en (zoete) aardappel aan het invriezen en geeft deze combinatie geprakt. Dat ging er altijd wel in en dan had ik iig nog het gevoel dat hij wat groentes binnen krijgt.. maar ook dit lukt de laatste maand niet meer. We proberen van alles, appelmoes nu vaak erop. Hij wil alle autos op tafel , filmpje etc.. dan leiden we hem af en dan eet hij soms het geprakte wel op..
Tuurlijk willen we hier ook vanaf en dat hij gewoon met ons mee eet maar hij blijft het vertikken… zelfs geen pizza, vissticks , niks..:(
Ik ben er zo klaar mee. We geven hem standaard altijd yoghurt (of hij nou wel of niet eet) en dat eet hij vaak wel want wil hem niet met een lege maag op bed leggen. Dan ben ik ook bang dat hij snachts gaat komen..
Ik denk gewoon hoe gaat dit ooit wel lukken? Hem streng toespreken en hem gewoon zonder eten naar bed laten gaan? Geen auto’s en filmpjes meer? Want dat wil ik liever ook niet.. soms geef ik hem spelende wijze ook nog hapjes.. hij wil gewoon te graag blijven spelen en is aan tafel erg onrustig.
Verder gaat het eten prima, zoals brood in de ochtend en middag. Tussendoor soms paprika en komkommer stukjes of een cracker of koekje. Ook fruit gaat prima slgoewel ik wel merk dat ik hem val de stukjes geef ipv dat hij het zelf pakt. Dat doet hij soms wel en hij kan het ook zeker zelf maar door het spelen vergeet hij het.
Iemand tips hoe aan te pakken? Wil zo graag dat hij gewoon met ons kan mee eten en het niet zo’n drama elke avond is.