16 Reacties

één jaar geleden

Enkele vragen die in mij opkomen - heeft hij wel honger ? - is hij al te moe? - bied je een alternatief aan en weet hij dat dat gaat komen als hij niet eet? - krijgt hij tandjes waardoor hij bijv niets warm wil eten? Enkele dingen die je zou kunnen proberen - inderdaad een keertje stukjes geven die hij met zijn handen kan eten. Op 16 maand kan hij eigenlijk met de pot mee eten - exact hetzelfde eten als jullie en samen eten - het avondeten een keer ‘ s middags geven - niet in de stoel maar picknick stijl op de grond - ander servies of bestek gebruiken - hem erbij zetten als jullie eten maar dan met bij een boekje of speelgoed en misschien vraagt hij wel om eten uit jouw bord - het eten wat warmer of kouder maken Succes! Misschien is het gewoon een fase die vanzelf voorbij gaat.

één jaar geleden

Antwoorden op jouw vragen: - lijkt me wel dat hij honger heeft want na zijn lunch krijgt hij alleen maar een cracker - nee dat denk ik niet. Houdt het prima vol tot 19 uur iig - ja dat dus wel , een broodje anders ben ik als de dood dat hij in de nacht komt. Dat eet hij dan wel en wordt hij rustig. Altijd yoghurt ook na gegeven, dat vindt hij heerlijk maar de afgelopen twee dagen daarmee gestopt. Want dat is echt een lekker toetje en vind ik dat hij dan niet verdiend heeft. Ik wil inderdaad dat hij dus niet eraan moet wennen dat als hij maar huilt direct brood krijgt. Maar moet ik dan niks geven??? - wellicht, hij heeft nu maar vijf tanden dus zou goed kunnen maar heb niet het idee dat hij daar nu last van heeft .. Dank voor je tips! Ik ga wat experimenteren. Maar op de grond ook wel eens gedaan maar ook dat moet geen gewoonte worden. Avondeten in de middag zou kunnen maar dan eten wij brood in de middag en dat vindt hij wel lekkerder . We lunchen ook altijd samen. En hij is twee dagen op de opvang en daar krijgt hij ook alleen maar brood in de middag

één jaar geleden

En eten kouder maken. Hij proeft het geen eens en begint al te huilen. Dus daar kan het niet echt aan liggen. En hetzelfde eten doen we soms al maar ook dat weigert hij :(

één jaar geleden

Lastig hè! Misschien kan je stukjes geven met een halve boterham, fruit of wat yoghurt erbij? Dan ligt er toch iets lekkers op zijn bord en wordt het geen strijd.

één jaar geleden

Reactie op MamaCx

Lastig hè! Misschien kan je stukjes geven met een halve boterham, fruit of ...
Ja zou kunnen maar vandaag boerenkool met worst. Hij at de worstjes eruit dus ben bang dat hij dan de boterham en yoghurt kiest haha

één jaar geleden

Nou fijn dat ik niet de enigste ben met dit probleem. Hier precies hetzelfde als jij beschrijft. Eerst heel geduldig wachten op het eten als ik ook maar de lepel naar het bordje doe dan begint ze al met huilen en wild doen in de stoel. Vaak spuugt ze het eerstw hapje uit en pakt het dan op om vervolgens zelf op te eten, heel vies. Hahah hier srond vandaag ook boerenkool met worst op het menu. Vindt ze normaal gesproken heel lekker, maar eten ho maar. Heb haar bij mij op schoot gezet en toen at ze zonder moeite haar bordje leeg. Denk dat het weer een fase is. Wanneer houden die fases nou eens op?😭😅

één jaar geleden

Ja die van mij zit ook in de geen avond eten fase en geen korstjes. Vlees pikt hij er tussen uit en de rest wil hij niet. Ik heb geprobeerd om m daarna niks meer te geven maar dat werkt niet dan heeft hij in de ochtend enorme honger. De fase zal hopenlijk vanzelf wel weer voorbij gaan 🤣

één jaar geleden

Zou het helpen om even wat Yoghurt te geven voor het eten. Dit werkt bij ons wel eens als hij juist te erge honger heeft. (Moet wel eerlijk toegeven dat wij over het algemeen een makkelijke eter hebben hoor. Gewoon z'n bord met avond eten (Wat t zelfde is als dat van ons) laten staan voor z'n neus. En dan wat yoghurt geven wat dus eigenlijk z'n toetje is. Daarna geen aandacht meer geven aan dat hij iets moet eten maar zelf gewoon lekker eten de dag doornemen en dan gaat hij vaak zelf met z'n handen aan de slag. Het word dan wel een smeerboel, maar dat zijn we wel gewend want hij eet vanaf 6 maanden gewoon stukjes en ook zelf. Misschien is dat nog t proberen waard. Sowieso merk ik bij ons dat hoe drukker ik mij met hem ga bemoeien om iets naar binnen te krijgen hoe minder hij wil eten 😅 dus ik laat m maar gewoon z'n ding doen en geen trek is geen trek dus dan hebben we pech.

één jaar geleden

Hier ook zo’n beetje maar ik denk dat het er hier wel mee te maken heeft dat ze eigenlijk te moe is. Het komt wel weer ze eten heus wel wat ze nodig hebben. Ik maak er geen strijd meer van.

één jaar geleden

Oh zo herkenbaar! Ik hoop op een fase.! Af en toe een filmpje of speelgoed geven dat ze afgeleid is. En ik merk ook. Hoe meer aandacht je er aan geeft, hoe groter de strijd wordt… Misschien proberen de groenten op een ander moment erbij te geven.. zelf ook nog niet geprobeerd maar al typende bedenk ik me dat… Soms om tureluurs van te worden hè 🙄

één jaar geleden

Wellicht eet je te laat en is hij moe? Eet hij wel op je schoot?

één jaar geleden

Ik heb vandaag 1 tip gevolgd namelijk het aanbieden van grovere stukken die hij zelf kan pakken! Het was een succes dus dat ga ik morgen weer doen. En ik af hetzelfde

één jaar geleden

Mijn dochter at ook altijd alles en ook zelf. Helpen mag ik al heel lang niet meer 😆 Nu neemt ze alleen een hapje en spuugt het gelijk weer uit! Vlees eet ze vaak wel op. Nu las ik ook iets over korstjes en idd die eet ze nu ook niet meer. Probeer er geen aandacht aan te besteden en als ik klaar ben met eten, geef ik haar nog wel een danoontje. Als ik dit lees, denk (en hoop) ik dat dit een fase is!

één jaar geleden

Ja dit is zeker weer een fase. Momenteel wil ze amper wat eten, of het nou brood, fruit of een koekje is, ze gooit alles op de grond. En met avondeten is het eerst van dat ze heel blij is en telkens hmmm zeggen, maar zodra ik het bordje pak wordt ze helemaal wild en slaat ze het eten weg. Soms wil ze dan nog wel eens eten als ze op schoot zit. Vaak geef ik haar nog een danoontje zodat ze wat te eten heeft gehad, dat eet ze natuurlijk wel op haha

één jaar geleden

Hier thuis hetzelfde. Ben net toevallig bij cb geweest en daar zeiden ze dat het typisch bij deze leeftijd past. Ze ontwikkelen nu hun eigen persoonlijkheid en hebben goed door dat ze zelf kunnen bepalen of ze het eten ja of nee. De strijd aangaan heeft geen zin. Laat ze mee eten met jullie eigen eten (evt keuze uit twee soorten groenten) en als ze niet willen eten jammer dan. Niks anders geven, want dan houd je dit gedrag in stand. Zolang ze over een hele week gezien van alle schijven van vijf iets binnen hebben is het goed. Onze zoon vertikt het bijvoorbeeld om groente te eten, maar zolang hij goed fruit eet is dat geen probleem, groente komt wel weer. En ze gaf als tip om rond half 5 nog iets kleins te geven, aangezien ze dan vaak al honger hebben en anders een uur later misselijk aan tafel zitten en helemaal niet meer willen eten. Hopelijk is deze fase snel weer voorbij en is het weer gezellig tijdens het avondeten 🤭

één jaar geleden

Zo herkenbaar! Hier gaat ze sinds een week inderdaad zonder eten naar bed.. we bieden wel nu gedurende de dag wat vaker groente als snack aan (tomaatjes, komkommer, wortel, paprika). Dat eet ze allemaal prima, maar zodra hetzelfde als avondeten gegeven zoeft wil ze niets 🙈😅 we laten haar maar en geven nu wel in de middag een grotere ‘snack’ groente/ cracker zoiets. En wat bij ons helpt is haar ALLES zelf laten doen 😂 dan eet ze soms nog iets. En alles moet exact hetzelfde zoals wij of haar broers het hebben. En ze heeft inderdaad in de ochtend flinke honger (wordt nu ook telkens eerder wakker helaas). We laten het maar even en besteden er niet teveel aandacht aan. We proberen het gewoon gezellig te maken aan tafel met kletsen/ grapjes etc en pushen totaal niet qua eten, laten dat helemaal bij haar. Hopelijk gaat t snel weer voorbij 😅