21 Reacties

2 jaar geleden
Nou was de mijne maar zo een lekkere slaapkop. Die van mij slaapt nauwelijks. Hij is nu 7 maanden en slaapt overdag hazrnslaapjes en in de avond woord hij ook paar keer wakker. Gelukkig is hij niet vervelend of jengelig het is een vrolijk kindje maar ik word er weleens moe van hihi. Misschien is jou kindje wel een heerlijke slaapkop. Doet hij dat al lang? Of is dat van pas dat vele slapen?

2 jaar geleden
Reactie op aaltje1979
Nou was de mijne maar zo een lekkere slaapkop. Die van mij slaapt nauwelijk ...
Hij is altijd wel een slaapkopje geweest. Maar de laatste tijd gaat hij overdag alleen maar meer slapen i.p.v. minder😆

2 jaar geleden
Ja hoor. Hier ook! Hij is max. 2 uur wakker. Maar meestel zit zijn wakkertijd ergens tussen 1 á 1,5 uur. En dan weer een uur of soms 2 slapen. Gedurende de dag dan ook 3/4 slaapjes voor hij de nacht in gaat, dan slaapt hij weer door tot volgende ochtend.
Maak me er verder geen zorgen over.

2 jaar geleden
Jullie berichten stellen me zeker gerust. Begon me toch wel zorgen te maken.
Ook omdat ze op het kdv aangaven dat hij voor zijn leeftijd snel moe is en veel wil slapen. Maar ik kan hem wakker houden maar daar wordt echt niemand vrolijker van🤣🤣.

2 jaar geleden
Reactie op Gigix
Ja hoor. Hier ook! Hij is max. 2 uur wakker. Maar meestel zit zijn wakkerti ...
Mag ik vragen hoe jullie dag schema eruit ziet.

2 jaar geleden
Reactie op FamkeBuijs
Mag ik vragen hoe jullie dag schema eruit ziet.
Eerlijk gezegd hebben we die totaal niet 😅. Alles gaat op verzoek dus tijden verschillen elke dag weer. Wel is elke dag wel een beetje hetzelfde.
Dit was gisteren ongeveer onze dag:
09:00 +/- wakker en fles 150+5
11:00 naar bed
12:00 wakker en fles 150+5
13:00 +/- broodje met boter of pindakaas (nog oefenen echt eten gaat nog niet)
14:00 naar bed
15:30 wakker en fles van 150+5
16:45 groentehapje (2 ijsblokjes groente + 1 ijsblokje aardappel.)
17:15 naar bed
21:00 wakker en fles 150+5
22:00 slapen tot de volgende ochtend

2 jaar geleden
Reactie op Gigix
Eerlijk gezegd hebben we die totaal niet 😅. Alles gaat op verzoek dus tijd ...
En jou kleintje is nu ook 8 maanden.
Want als ik het zo lees dan heb ik zo een vermoede dat ik veelste veel van mijn kleine verwacht🙈. Ik moet de richtlijnen van het consultatiebureau maar eens los laten denk ik. Misschien dat we er dan weer wat plezier in krijgen. Want alles voelt nu als het moet.

2 jaar geleden
Reactie op FamkeBuijs
En jou kleintje is nu ook 8 maanden.
Want als ik het zo lees dan heb ik zo ...
Hij is van 2 Mei. Dus nog niet maar wel bijna! 😊 Mijn advies is ook echt om alle richtlijnen en zeker die van het cb soms een beetje los te laten. Van al het moeten wordt het niet leuker. Lekker genieten en kijken naar nu en waar je kindje nu behoefte aan heeft. Ons zoontje kan bijvoorbeeld ook nog niet echt bewust omrollen, dat begint nu een beetje. Hij moet volgens cb ook minder flessen en meer ml en daarnaast echt meer vast voedsel. Terwijl 100-150 ml de natuurlijke maaginhoud is van een baby van deze leeftijd en melk de hoofdvoeding is tot 1 jaar. En hij is de meest blije baby die ik ooit heb gezien en hij groeit goed. Dus ik vind het verder helemaal prima. Uiteindelijk kunnen ze met 18 jaar (als het goed is 🤪) allemaal hetzelfde.

2 jaar geleden
Reactie op Gigix
Eerlijk gezegd hebben we die totaal niet 😅. Alles gaat op verzoek dus tijd ...
Bedankt voor je schema. Ons schema lijkt er veel op. Alleen gaat hij om 19 uur naar bed tot de volgende ochtend. We hebben gister een goede dag gehad en zijn we er achter gekomen dat hij onder twee tandjes heeft gekregen.😄😄

2 jaar geleden
Ja hier een enorme slaapkop, hier zegt de kinderarts dat sommige baby’s dat gewoon nodig hebben en als ze goed ontwikkelen en groeien er niks aan de hand is, ze heeft wel bij geboorte extreme geelzucht gehad en is daarvoor opgenomen geweest dus hebben ze voor de zekerheid daar naar gekeken maar niks aan de hand.
Haar slaap schema is ongeveer:
Slapen van 19:30 - 08:00
09:30 - 12:00
13:30 - 16:00
17:30 - 18:30
En dan een uurtje wakker en gaat ze de nacht weer in.
Ze houdt het meestal niet langer wakker dan 1,5uur

2 jaar geleden
Hier is het slapen:
21.30- 9.30/10u. Om 10u maak ik haar zoiezo wakker zodat ze om 12u tegelijk met grote broer naar bed kan
12-15/16 uur, zolang ze wil...
18-19 uur (na een uurtje maak ik haar wakker)

2 jaar geleden
Heerlijk lijkt me dat. Onze dochter is juist het tegenovergestelde. Word snachts een paar keer wakker. En overdag slaapt ze 3 hele korte slaapjes van een half uurtje/ 3 kwartier. Dan is ze weer klaarwakker en lijkt ze weer helemaal opgeladen en vol energie.
Daarbij komt ook dat ze echt gigantisch veel energie heeft wanneer ze wakker is en niet uitgeput raakt. Ze wilt nooit eens even lekker rustig in mijn armen liggen en knuffelen.En zeker nu ze gaat tijgeren constant achter haar kont aan lopen omdat ze alles mooi vind en in haar mond wil stoppen😂.
Heel erg leuk zo'n vrolijk, nieuwsgierig en energiek dametje maar soms zo vermoeiend😜😅.

2 jaar geleden
Pff wat Ben ik jaloers op jullie zeg dat jullie kinderen doorslapen tot volgende ochtend. Heb hier eentje die laatste tijd zo bewegelijke is in zijn slaap en dan wakker wordt pff!

2 jaar geleden
Hier ook hoor in de ochtend vaak 1,5 uur en dan in de middag slaapje van 3 uur achter elkaar en dan nog een powernap van 17:00 -18:00 en dan de nacht in rond 20:00-20:30 tot de volgende ochtend rond 07:00 hier ook een aardig slaapkoppie hoor maar als ie wakker is is hij wel echt wakker hoor spelen etc. Alleen rollen en zitten vind hij nog maar niks hahah